1
Vraag
2
Reacties
Madeliefje

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

E-mail verzenden lukt niet, 550 melding "SMTP error from remote mail server after pipelined end of data"

Sinds anderhalve week kan ik geen mail meer versturen naar personen met een kpn/ mailadres. Krijg dan de volgende mail terug:
host mailin.kpnmail.nl [213.75.3.30]
SMTP error from remote mail server after pipelined end of data:
550 5.0.0 Mail rejected.
De mail kan wel worden verstuurd door ziggo webmail.
Wie weet wat te doen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Via Google zie ik verschillende topics op de KPN Community die over dezelfde foutmelding gaan, bijvoorbeeld deze. Zo te zien wordt jouw e-mail geweigerd door de spamfilter van KPN.

Gebruik je een standaard handtekening of staan er hyperlinks in je berichten? Probeer eens als test een heel simpel mailtje te sturen met alleen het woordt test als onderwerp en tekst.
In feite kun je dezelfde stappen doorlopen als wanneer je een 550 probleem bij ons zou melden, alleen stuur je je mail dan naar abuse@kpn.com.

Bekijk in context

10 Reacties 10
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hi Madeliefje welkom op de Community. Anderhalve week niet kunnen mailen is al een hele tijd! We gaan je verder helpen. Omdat je de foutmelding best precies hebt beschreven weten we al een beetje wat er aan de hand is. Wanneer je via een mail programma een e-mail verstuurd dan stuur je mail niet direct naar de afzender, maar gaat de mail eerst naar de uitgaande mailserver. De SMTP server. Die moet je wel goed ingesteld hebben.Via webmail zit dit iets anders in elkaar. Het is gek dat dit alleen bij KPN adressen gebeurd.

Kun je hier de instelling plaatsten van de SMTP server in je mailprogramma? Je kan ook een screenshot of foto ervan plaatsen. Dan kunnen wij zien wat er mis is. Zorg wel dat je e-mail adres en wachtwoord niet in beeld zijn.
Madeliefje
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Alvast bedankt voor je reactie. Heb inmiddels mijn email account opnieuw ingesteld. Zonder resultaat. Geprobeerd om foto mee te sturen ,maar data te groot.

De server gegevens voor inkomende post imap.ziggo.nl
De server gegevens voor uitgaande post smtp.ziggo.nl
Instelling uitgaande mail poort 587 automatisch
instelling inkomende mail poort 993 SSL

Mijn andere mail komt gewoon aan. Het lijkt wel of KPN een soort beveiliging heeft ingesteld. Heb geprobeerd om contact te zoeken met kpn maar dat moet allemaal met inlog gegevens. En ik ben geen kpnklant.
Hopelijk kun jij me verder helpen.
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
Madeliefje wrote:
Sinds anderhalve week kan ik geen mail meer versturen naar personen met een kpn/ mailadres. Krijg dan de volgende mail terug:
host mailin.kpnmail.nl [213.75.3.30]
SMTP error from remote mail server after pipelined end of data:
550 5.0.0 Mail rejected.
De mail kan wel worden verstuurd door ziggo webmail.
Wie weet wat te doen?


Is dit alles wat er staat, of komt er nog iets achteraan, wat misschien aangeeft waarom de mail rejected is?
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Via Google zie ik verschillende topics op de KPN Community die over dezelfde foutmelding gaan, bijvoorbeeld deze. Zo te zien wordt jouw e-mail geweigerd door de spamfilter van KPN.

Gebruik je een standaard handtekening of staan er hyperlinks in je berichten? Probeer eens als test een heel simpel mailtje te sturen met alleen het woordt test als onderwerp en tekst.
In feite kun je dezelfde stappen doorlopen als wanneer je een 550 probleem bij ons zou melden, alleen stuur je je mail dan naar abuse@kpn.com.
Teijo

Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Ik heb dit probleem ook, maar alleen vanuit Outlook (2019). De Ziggo Webmail-client levert gewoon af. Ik heb een Oulook-mail zonder opmaak (Tekst zonder opmaak) verstuurd en die wordt ook afgekeurd. Iemand al een idee?
Bert van den Ha

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Kan iemand van Ziggo mij helpen met hetzelfde probleem? Via webmail versturen naar een KPN email adres lukt wel. Via Ziggo lukt niet. Krijg volgende foutmelding:
SMTP error from remote mail server after pipelined end of data:
550 5.0.0 Mail rejected.
Reporting-MTA: dns; smtpq3.mnd.mail.iss.as9143.net

Action: failed
Final-Recipient: rfc822;xxxxx@hetnet.nl
Status: 5.0.0
Remote-MTA: dns; mailin.kpnmail.nl
Diagnostic-Code: smtp; 550 5.0.0 Mail rejected
Teijo

Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Mijn probleem is opgelost door KPN Abuse de betreffende mail te sturen. Ze hebben vervolgens de blokkade op mijn IP adres opgeheven.

Ik heb geen goed antwoord gekregen waarom mail via de Web client wel werkt en via mijn Outlook-client niet. Het kan niet anders zijn dan dat er verschillende mail servers (met verschillende IP adressen) worden gebruikt door Ziggo.

De claim van KPN Abuse was dat er mails vanaf 'mijn' IP adres zijn verstuurd door door een spamtrap zijn opgevangen. Dan wordt het IP adres geblokkeerd. Vanaf mijn eigen IP adres lijkt me dat sterk. Ik stuur nooit mailings, laat staan spam. Het lijkt er dus op dat ik gestraft wordt voor iets wat een andere Ziggo-user - gebruik makend van dezelfde server met dus hetzelfde IP adres - heeft veroorzaakt.

Als deze theorie werkt dan zou jouw mail naar hetnet weer moeten werken...
Bert van den Ha

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Oke Teijo bedankt. Net mail gestuurd naar abuse@kpn.com. Dus nu maar even afwachten.
Noktuo

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Heb met regelmaat hetzelfde probleem. Maak gebruik van een betaalde VPN (NordVPN). Als ik deze VPN-verbinding tijdelijk even uit zet, lukt het verzenden naar kpnmail adressen weer wel.

maserati

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik kreeg dit bericht van KPN abuse en mijn AVG VPN uitgezet en het werkte weer

Bedankt voor uw bericht. U gebruikt, voor zover wij kunnen zien, een VPN verbinding om uw e-mails mee te versturen. Vanaf de bewuste verbinding zijn onlangs grote hoeveelheden phishing/spam verzonden, waardoor deze door onze spamfilter leverancier als spambron is aangemerkt.

Wij adviseren u om uw berichten vanaf een normale verbinding te verzenden, of een melding te doen bij de beheerder van uw (VPN) verbinding. Deze beheerder kan het probleem dan onderzoeken.

Het is overigens mogelijk dat u er niet van op de hoogte bent dat u een VPN verbinding gebruikt. In sommige gevallen wordt deze namelijk (gratis) meegeleverd als extra toevoeging bij een virusscanner. Omdat deze verbinding rouleert tussen de verschillende gebruikers van de bewuste scanner, wordt deze helaas ook regelmatig misbruikt om spam te versturen. Wij adviseren u de VPN verbinding dan ook uit te schakelen bij het raadplegen van uw mailbox. U zal dan direct geen problemen meer ondervinden bij het verzenden van uw e-mailberichten. Voor uw overige internetverkeer kunt u de verbinding uiteraard blijven gebruiken.

Wanneer u hulp nodig heeft bij het gedeeltelijk uitschakelen van de VPN verbinding adviseren wij u contact op te nemen met de leverancier van uw specifieke virusscanner.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic