Ik kreeg dit bericht van KPN abuse en mijn AVG VPN uitgezet en het werkte weer
Bedankt voor uw bericht. U gebruikt, voor zover wij kunnen zien, een VPN verbinding om uw e-mails mee te versturen. Vanaf de bewuste verbinding zijn onlangs grote hoeveelheden phishing/spam verzonden, waardoor deze door onze spamfilter leverancier als spambron is aangemerkt.
Wij adviseren u om uw berichten vanaf een normale verbinding te verzenden, of een melding te doen bij de beheerder van uw (VPN) verbinding. Deze beheerder kan het probleem dan onderzoeken.
Het is overigens mogelijk dat u er niet van op de hoogte bent dat u een VPN verbinding gebruikt. In sommige gevallen wordt deze namelijk (gratis) meegeleverd als extra toevoeging bij een virusscanner. Omdat deze verbinding rouleert tussen de verschillende gebruikers van de bewuste scanner, wordt deze helaas ook regelmatig misbruikt om spam te versturen. Wij adviseren u de VPN verbinding dan ook uit te schakelen bij het raadplegen van uw mailbox. U zal dan direct geen problemen meer ondervinden bij het verzenden van uw e-mailberichten. Voor uw overige internetverkeer kunt u de verbinding uiteraard blijven gebruiken.
Wanneer u hulp nodig heeft bij het gedeeltelijk uitschakelen van de VPN verbinding adviseren wij u contact op te nemen met de leverancier van uw specifieke virusscanner.