Ik heb een mac book en ben niet meer in staat een mail te versturen met bijlage via Apple mail via mijn quicknet account. Versturen via gmail en hotmail werkt wel. Ook via webmail werkt het goed. Ik krijg een foutmelding dat het bericht niet verstuurd kan worden via de server.
Ik heb al met Apple ondersteuning contact gehad. Zij verwijzen door naar Ziggo.
Ziggo verwijst door naar deze community.
Heeft het iets te maken met de poorten? Uitgaande poort is 587 via via smtp.ziggo.nl
Verneem graag de oplossing
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Verstuur je mail dan met een ander afzender domein dan de Ziggo domeinen via de Ziggo SMTP server?
Zo ja, dat kan niet meer om spam te voorkomen.
Mails moeten verzonden worden via hun eigen domein SMTP server of de SMTP server die het domein aangeeft.
Zo nee, laat hier dan weten welk domein je via welke SMTP server verzend.
Niet het hele emailadres hier plaatsen, alleen wat achter de @ staat.
Beste Bert, Dank voor je reactie. Ik verstuur mijn mail via...@quicknet.nl dit was altijd mijn mailadres, wat ik van Ziggo heb gekregen. Begrijp ik nu van je dat dit niet meer gaat? en dat ik via...@ziggo.nl moet mailen?
Maar ik kan wel mails zonder bijlage versturen via mijn Quicknet.nl mailadres.
Hopelijk is deze info duidelijk voor je.
Nee, je kunt (en moet zelfs) quicknet.nl blijven gebruiken als afzender. Zie je ook een meer uitgebreide foutmelding als je mail mét bijlagen verzendt? Mogelijk wordt je bericht als spam gezien en daardoor geweigerd.
1. Welke MacBook?
2 welk systeem OSX ?
OSX Sequoia 15.0. Macbook Retina 13 uit 2020
Beste tobias,
De mail gaat mijn mailbox niet uit. Ik zie geen foutmelding als ik een mail zonder bijlage verstuur. Deze mail gaat er gewoon uit. Het heeft denk ik te maken met de hoeveelheid MB die de mail bevat. Maar een mail met bijlage van in totaal 8MB is niet echt groot.
Als ik vanuit een andere mailbox succesvol de mail verstuur naar dezelfde ontvanger, dan komt het bericht wel gewoon aan. Er is dus iets met de ziggo mailserver aan de hand, denk ik
@Theo_p gekke boel dus dat bijlagen versturen via deze Apple Mail en quicknet.nl mailadres niet werkt. Goed te horen dat je ook de webmail getest hebt en dit werkt! Daarmee kunnen we stellen dat de mailserver niet een probleem kent. Lees ik goed dat reguliere mails zónder bijlage wel verstuurd kunnen worden? Is het alleen vanaf dit apparaat of ook vanaf een iPhone/iPad?
Controleer je instellingen via dit stappenplan om ervoor te zorgen dat je deze instellingen zeker weten goed hebt.
Deel eventueel een screenshot van deze instellingen met je e-mailadres afgeschermd. Dan kunnen we je hier snel weer verder bij helpen.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.