Vandaag is uit het niets mijn e-mail na 28-12-2021 verdwenen.
Het staat niet in mijn prullenbak en het heeft niets met IMAP instellingen te maken (ik werk alleen maar met IMAP).
Ziggo, kunnen jullie mij helpen dit te herstellen. Het is zeer belangrijk om dit terug te krijgen.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
"na 28-12-2021" ???
Dat moet nog komen, bedoel je na 28-12-2020 of 28-12-2019 ???
Staan ze nog wel in je webmail?
Zo nee, verander in ieder geval je emailadres wachtwoord in Mijn Ziggo, mocht het met een hack te maken hebben.
Zo ja, welk mailprogramma gebruik je?
Ik bedoel vanaf 28-12-2020. Dus alles van dit jaar is ineens weg. Ze staan ook niet in mijn webmail. Ik gebruik een MacBook en iPhone met imap instelling. Overigens lijkt er sowieso een storing te zijn bij ziggo, want ik krijg ook een error bij het inloggen in mijn ziggo.
Mail op een server van een provider is altijd een risico.
Een backup van alles is altijd een zekerheid.
Ik lees hier nu meerdere berichten over. Verontrustend. 😨
@bburgg Als ik in de jaren terugkijk zie ik altijd een verhoging van deze meldingen in de vakantietijd.
Het lijkt erop dat dan veel meer "hackers" actief zijn, ook wel eens als zodanig door Ziggo genoemd na een golf meldingen, zij konden zien dat er vanuit allerlei andere werelddelen activiteiten waren uitgevoerd met als advies aan een hele groep, verander je wachtwoord van Mijn Ziggo en het wachtwoord van je emailadres, daarna was het klaar.
En er wordt vaak geknutseld in de vakantie met allerlei oude en nieuwe apparatuur met het gevolg dat POP en IMAP elkaar in de weg zitten.
@Bert Hoi Bert, ik geloof daar niet zo in. Hackers gebruiken e-mailaccounts om spam te versturen, dat zou Ziggo direct merken en het e-mailaccount blokkeren. Bovendien, in mijn geval nog geen vakantie. De mail gebruik ik alleen op mijn telefoon met IMAP. "Knutselen" op andere apparaten doe ik niet. Ook het patroon dat berichten weg zijn exclusief oudere berichten duidt niet bepaald op hackers, voor een hacker is het vooral belangrijk het emailaccount zo lang mogelijk onopgemerkt te kunnen gebruiken. Evengoed bedankt voor het meedenken.
Goedemorgen All!
Wat ontzettend balen dat de e-mails weg zijn. Zoals @Bert aangeeft is het erg belangrijk dat het wachtwoord van zowel Mijn Ziggo als van het e-mailadres aangepast wordt. Dit in verband met mogelijke hackers. Daarnaast is een back-up altijd handig, zodat je geen belangrijke mails kwijt raakt.
Als je een mail opzoekt bij naam, mocht je dat toevallig nog weten, kun je hem dan wel terug vinden? Helaas is het zo dat we mails die van de server zijn verwijderd, niet kunnen terughalen 😞
Aanvulling: We hebben jullie voorbeelden ter onderzoek intern doorgezet. Daar zijn meer voorbeelden binnen gekomen. Als daar iets uitkomt, laten we dat uiteraard weten! Dat zal gebeuren in dit topic, om alle informatie centraal te houden.
@EstherD schreef: "Hoi Bert, ik geloof daar niet zo in."
Je hoeft me niet te geloven, ik omschrijf alleen maar wat ik al 24 jaar zie gebeuren in de ICT wereld.
Heel de noordelijke wereld heeft vakantie in juli / augustus, het gaat niet over jou vakantie.
"Hackers gebruiken e-mailaccounts om spam te versturen, dat zou Ziggo direct merken en het e-mailaccount blokkeren."
Spam versturen gebeurd al lang niet niet meer vanuit mailadressen die gehackt zijn, dat gebeurd door spam servers die in Verweggistan staan.
Hackers en zeker vakantie hackers en zeker script kiddies, gebruiken mail adressen om privacy gegevens te vergaren of om te klieren en mensen te ergeren.
Beste @Bert bedankt voor je reactie, geloof me, ik heb er ook een beetje verstand van... 😉
@Bert Het spijt mij om dit te zeggen, maar e-mail bij Ziggo is gewoon onbetrouwbaar. Ik zeg altijd, vertrouw niet op je e-mail bij een internetprovider. E-mail behoort niet tot hun kernproducten. Ze doen ‘het erbij’. Ik heb redelijk wat ervaring met professionele e-mail providers en daar heb ik dit soort problemen nog nooit meegemaakt. Ga anders voor bijv. Gmail. Je kan alles van Google zeggen, maar op e-mail gebied hebben ze hun zaakje uitstekend voor mekaar .
@bburgg schreef: "Ik zeg altijd, vertrouw niet op je e-mail bij een internetprovider."
Helemaal mee eens, dank voor je aanvulling.
Mijn advies is dat vrijwel ook altijd, maak altijd een eigen backup of neem een emailprovider waar je zeker van weet dat er backups gemaakt worden, die terug gezet kunnen worden.
Had het laatste hier nog niet vermeld.
Eerder in dit topic schreef ik al: "Mail op een server van een provider is altijd een risico.
Een backup van alles is altijd een zekerheid."
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.