1
Vraag
2
Reageer en help mee
h.kanbier

Level 7
  • 164Posts
  • 3Oplossingen
  • 47Likes

E-mail steeds geblokkeerd door forwarden phishing e-mails naar meldpunt

Zojuist het antwoord ontvangen van een zeer oplettende helpdesk medewerkster.
Zij bracht mijn melding in verband met een vorige melding van een andere klant en zo zijn we eruit gekomen.

Het steeds blokkeren van een e-mail adres door het Ziggo mechanisme komt door het doorsturen van valse emails naar b.v  valse-email@fraudehelpdesk.nl of een ander meldpunt.

Als de e-mail wordt doorgestuurd Ziet het Ziggo mechanisme dat er een mogelijk foute e-mail wordt verstuurd en als dit te vaak gebeurd wordt je e-mail adres geblokkerd. Dit kan gebeuren als je zelf veel foute e-mails ontvangt en deze steeds netjes doorstuurt.

Je moet de foute e-mail als bijlage doorsturen dan gaat het wel goed.
Ik hoop dat dit ook voor anderen die vaak foute e-mails doorsturen naar meldpunten een bruikbare tip is om blokkering te voorkomen.
Daarnaast heb ik gelijk aangegeven dat de mail die Ziggo stuurt om te melden dat het adres geblokeerd is niet gelezen kan worden omdat het account geblokkerd is. Beter zou zijn om deze mails naar het hoofd account (of als het om het hoofdaccount gaat naar het eerste alias account) te sturen, die mails komen wel goed aan.

0 Reacties 0
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic