Vraag
Reacties
tschenk
Level 1

E-mail op android werkt niet

Beste, sinds deze week kan ik geen e-mails versturen vanaf mijn Android (zakelijk) en Iphone (privé) telefoon. Inkomende e-mails komen wel binnen , heb alles gelezen maar weet me echt geen raad. Heeft iemand een stappenplan om dit op een nieuwe android telefoon op te lossen. 

 

Ben nu uitgegaan van onderstaand stappenplan maar hiermee lukt het me niet!

 

  • Verwijder je huidige Ziggo account uit de app.
  • Voeg het account opnieuw toe met POP3.
  • Voeg nu nog een keer hetzelfde account toe met POP3, de app zegt nu: “Dit e-mailadres is al verbonden met POP3. Wilt u opnieuw verbinding maken met een andere service?”
  • Klik Doorgaan en selecteer nu IMAP. En hoppa, je krijgt nu een leeg configuratiescherm(!)
  • Vul alle velden in met dus imap.ziggo.nl poort 993 & smtp.ziggo.nl poort 465. De app negeert nu StartTLS en configureert SSL. (Wat eigenlijk TLS1.2 is, maar dat is een ander verhaal)
    Toevoegen gaat nu sneller als het goed is.
  • Het andere account met POP3 kun je nu verwijderen.
  • Klaar!

 

Bij voorbaat dank voor alle hulp. 

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
1 Reactie 1
Bert
Level 21
T.E.A.M.

@tschenk Welk email programma gebruik je op Android?

 

smtp.ziggo.nl poort 465 ???

 

IMAP-, POP-, SMTP-instellingen | Klantenservice | Ziggo

Uitgaande serverinstellingen

  • server: smtp.ziggo.nl
  • serverpoort: 587
  • type versleuteling: STARTTLS, TLS of SSL
  • verificatie vereist: ja
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord
0 Kudos