E-mail ontvangen op de outlook app op iPhone worden niet goed weergegeven met HTML

Ik gebruikt de Microsoft Office 365 Outlook App om e-mails te ontvangen op de iPhone. Dit omdat ook de zakelijke en andere e-mail accounts ook op Outlook moeten binnenkomen. De e-mails van Office365 en overige accounts worden altijd goed ontvangen met ook complete weergave van afbeeldingen in HTML.

Alleen e-mails welke ontvangen worden van Ziggo worden niet goed weergegeven met HTML.

Zie als voorbeeld de bijgaande schermafbeelding, hoe dat de e-mail Factuur e-mail van Ziggo wordt weergegeven in de Outlook App op de iPhone.

Opvallend is dat die zelfde e-mail wel goed weergegeven wordt in de Windows Office 365 Outlook.

Hebben meer mensen deze ervaring en is er een oplossing?

 

 

 

Meedenker
  • 11Reacties
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
1 Geaccepteerde oplossing

Heb het zelfde probleem nog steeds met v4.63.0 van de outlook app. (IOS 14.2)
Ik heb het probleem ook via de Outlook app help bij het Microsoft Mobiel team aangemeld.

Reactie Outlook App team:
“Dit probleem is inmiddels door meerdere gebruikers gemeld en door ons gerapporteerd.
Het technisch team is er van op de hoogte en druk aan het onderzoeken. Helaas kunnen wij niet aangeven wanneer de fix (in de vorm van een update van de app) er zal zijn. In ieder geval zo snel mogelijk!
Onze welgemeende excuses voor het ongemak.”

 

Marco.

Bekijk in context

Ontdekker
  • 1Reacties
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
66 Reacties 66

Hier hetzelfde probleem… nog geen oplossing.

Ontdekker
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb ook eenzelfde probleem in de MS Outlook app. Plm. sinds vorige week valt me dit op. 
 

Treedt alleen op bij e-mails die ik ontvang op mijn Ziggo account, dus lijkt op probleem aan hun zijde. 
Ontvangen e-mails op Google account in dezelfde Outlook app worden nl. goed weergegeven. 
 

@Ziggo Graag snel een oplossing, erg irritant!

 

Mvg Jeroen Volmer

 

Ontdekker
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Zelfde ervaring.

Gebruik maar weer Mail, die werkt wel goed.

Ontdekker
  • 2Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb er ook al een paar dagen last van. Lijkt wel of ziggo er niets aan doet.

Ontdekker
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Heeft niks met Ziggo zelf te maken, klanten hier op de zaak hebben dit met verschillende providers, het probleem zit hem in de Outlook app. Dus niet gelijk een vinger naar Ziggo wijzen!! Probleem is tijdelijk te verhelpen door je account er uit te gooien en opnieuw toe te voegen.

Ontdekker
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Heb ik gedaan. Dan gaat het één inlog goed, daarna weer hetzelfde probleem

 

Ontdekker
  • 2Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Irritant dat jullie allemaal dit probleem ervaren! De ervaringen lopen uiteen, begrijp ik: andere mailaccounts op dezelfde App werken wel goed, maar Ziggo niet. Op andere e-mailapplicaties werkt de Ziggo mail wel goed. Frustrerend!

Gaat het hier alleen om e-mail welke van Ziggo afkomstig is? Of ook om e-mail afkomstig van andere afzenders, enkel verstuurd naar het Ziggo e-mailadres? Gebruiken jullie allen iOS (Apple) of zijn er ook Android gebruikers tussen met hetzelfde probleem? 

Community Moderator
Community Moderator
  • 1115Reacties
  • 95Oplossingen
  • 203Likes

Zie bijlages, het gaat niet alleen om e-mails afkomstig van Ziggo, ook e-mails van andere afzenders die verstuurd worden naar het Ziggo e-mailadres worden vaak fout weergegeven. 

Beste Vincent, bedankt voor de reactie, dat je begrijpt dat het voor ons irritant en frustrerend is. Echter, zou ik graag lezen dat Ziggo het pro-actief gaat onderzoeken en proberen op te lossen. 

Het kan door Ziggo heel eenvoudig onderzocht worden. Neem een iPhone met iOS 14 download de laatste versie MS Outlook App, zend een e-mail vanuit Ziggo. Dan is het direct zichtbaar. Waarschijnlijk is de iOS versie niet van belang. 

Ik lees de reactie van Yvonne > Heeft niks met Ziggo zelf te maken, klanten hier op de zaak hebben dit met verschillende providers, het probleem zit hem in de Outlook app.

Dit vraag ik mij af, worden de e-mails vanaf Ziggo wel volgens de laatste juiste HTML standaarden verzonden? Misschien dat met een kleine aanpassing door Ziggo het probleem kan worden opgelost. Dit is misschien eenvoudiger dan, dat ik als individu probeer om de reus Microsoft te vragen om het probleem te onderzoeken en op te lossen. Van Microsoft krijg ik misschien al heel snel de reactie, Ziggo moet zich confirmeren aan de standaarden. Daarmee zeg ik niet dat Ziggo het fout doet, dat kan ik niet beoordelen.

topicstarter
Meedenker
  • 11Reacties
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

heeft iemand van Ziggo hier een oplossing voor, heb diverse keren alles opnieuw geïnstalleerd

maar geen succes 

 

Meedenker
  • 11Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Heb alles opnieuw geïnstalleerd helpt niet

mail van werkgever komt gewoon binnen in de outlook app op IPhone. Alleen mail naar ziggo e-mail gaat fout volledig onleesbaar met allerlei rare letters en tekens

 

Ontdekker
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hier precies hetzelfde probleem. Account ook al verwijderd, maar probleem blijft. En idd ook op iPhone. 
Mijn vrouw heeft met dezelfde mailbox op Androïd geen probleem

Gedreven Ontdekker
  • 8Reacties
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Ook op mijn iPhone dit probleem. Op mijn macbook onlangs een update beschikbaar gekomen en nu heb ik de keuze om over te stappen naar de nieuwe versie van outlook. Wanneer ik dat wil doen krijg ik de waarschuwing dat mijn ziggo emailaccount niet compatibel is en dus niet mee gemigreerd wordt. Dus blijf ik bij de oudere versie.

voor de iPhone is onlangs ook een update geweest van de outlook app.
Heeft het één met het ander te maken?

Wellicht ook werk aan de winkel voor ziggo?

Gedreven Ontdekker
  • 6Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vincent Ziggo wrote:

Irritant dat jullie allemaal dit probleem ervaren! De ervaringen lopen uiteen, begrijp ik: andere mailaccounts op dezelfde App werken wel goed, maar Ziggo niet. Op andere e-mailapplicaties werkt de Ziggo mail wel goed. Frustrerend!

Gaat het hier alleen om e-mail welke van Ziggo afkomstig is? Of ook om e-mail afkomstig van andere afzenders, enkel verstuurd naar het Ziggo e-mailadres? Gebruiken jullie allen iOS (Apple) of zijn er ook Android gebruikers tussen met hetzelfde probleem? 

@Vincent Ziggo 

Ik vermoed dat het alle email's betreft  maar met een bepaalde HTML indeling.
Wanneer ik zo'n ‘corrupte’ mail doorstuurt naar mijn zakelijke mail dan wordt deze wel goed weergegeven, lijkt dus echt te zitten in de communicatie tussen de imap server van Ziggo en de Outlook App.

Kun je aangeven of dit door Ziggo wordt opgepakt, zo niet wat moeten we doen om dit geregeld te krijgen?

Sommige bedrijven blokkeren bepaalde apps, in zo'n geval kan Outlook de enige manier om prive mail te krijgen op je iPhone, de default mail app gebruiken is dus niet voor iedereen een optie.

m.v.g. Stefhan

 

Ontdekker
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Zelfde probleem hier. Maak gebruik van Outlook 365 app op mijn iPhone. Zowel Ziggo (privé account) als meerdere zakelijke accounts gekoppeld hierop. Alleen de inkomende mail op mijn Ziggo account vertoont deze problemen.

Ontdekker
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb hetzelfde probleem, Outlook verwijderd vanaf mijn IPad en weer opnieuw geïnstalleerd, maar zonder positief resultaat. Ik ben erg benieuwd naar de oplossing. Dezelfde mails via mail van Apple komen wel goed zichtbaar in beeld. Hoor graag wat te doen?

Ontdekker
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik ondervind het zelfde probleem. Allemaal rare tekens. Kan geen bestanden openen. Zeer irritant als je ook nog eens in de trein moet werken. Graag een spoedige oplossing. Al een keer alles verwijdert en werkte 2 dagen. Nu weer terug en is na weghalen en opnieuw de mail er weer op zetten niet meer weg te krijgen. 
help-help-help

Ontdekker
  • 2Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Sorry nog even voor de volledigheid. Ik ben een Apple gebruiker met IOS 14.1

Ontdekker
  • 2Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hier het zelfde probleem iPhone X  iOS 14.2

Meedenker
  • 13Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hi,

Hier het zelfde probleem iPhone XI  iOS 14.2

 

Jammer dat er geen update van Ziggo is, ook al ligt het niet bij hen, het moet wel via hen onderzocht worden, wij zijn klant van hen en het gebeurd op het platform/domein wat zij leveren. Dus graag een reactie van Ziggo of moeten er eerst meldingen aangemaakt worden?

Groet

Ontdekker
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hier hetzelfde probleem. Outlook App verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. 

Ik heb nu ook dat zodra ik mijn @home account toevoeg aan de outlook app op mijn iPhone XR de hele app vast loopt. Hij gaat dan eindeloos “Bijwerken”

De @home mail doet het wel goed in de Mail app van Apple. Dan ook geen vreemde tekens/html.

Ontdekker
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Sinds een week of twee ook dit probleem op iPhone en iPad. Opnieuw outlook app installeren, helpt even, maar al snel is probleem terug. Mail met allemaal onleesbare codes.

Ontdekker
  • 3Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Een voorbeeld:

 

<=21DOCTYPE html PUBLIC =22-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN=22 =22http:= //www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd=22>

''=22 mahidediv=3D= =22TRUE=22>

 <=21-- snippet > --> 

<=21--=5Bif (gte mso = 9)=7C(IE)=5D> =
<=21=5Bendif=5D--> 


=20 Bekijk de webversie.
<=21--=5Bif (gte mso 9)=7C(IE)=5D> 
<=21=5Bendif=5D-->
Ontdekker
  • 3Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb dit probleem inderdaad ook al sinds een paar weken. Vreemde codes en bijlages welke niet geladen worden. Google searches naar andere mensen welke dezelfde problemen hebben (=algemeen outlook op IOS en dus niet specifiek Ziggo) geeft geen resultaten. Dus ik ben geneigd te denken dat het toch een Ziggo issue is. 

Zal dit draadje in de gaten houden en hopen op een snelle reactie/oplossing van Ziggo.

Ontdekker
  • 2Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik doe niets specifieks met Ziggo maar heb hetzelfde probleem. Bijvoorbeeld met alle mails afkomstig van Facebook.

Ontdekker
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Zelfde probleem hier sinds enkele weken. Vreemde codes en bijlages welke niet geladen worden. Maak gebruik van Outlook 365 app op mijn iPhone en Ipad IOS14.2  Op mijn IPhone meerdere accounts (privé en zakelijk) maar probleem doet zich alleen voor met e-mails (ook e-mails van Ziggo zelf) ontvangen op mijn Ziggo account. Ziggo account met Apple Mail app werkt wel correct.  Ziggo graag dit verder onderzoeken waarom Ziggo account i.c.m. Outlook app niet correct werkt.

Ontdekker
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Probleem zit hm in de laatste outlook update. Heb dit probleem met meerdere mail servers ook gmail.

 

Gedreven Ontdekker
  • 5Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Volg. Ik heb hetzelfde probleem. Apple Mail app werkt wel goed.

Ontdekker
  • 5Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

...

Ontdekker
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ook ik heb dit probleem. Inderdaad alleen ziggo, heb veel Gmail adressen, hebben dit probleem niet. Tevens 2 office365 accounting geen problem. Kom op Ziggo, hoe moeilijk kan een HTML probleem zijn.

Ontdekker
  • 4Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo, ik heb exact dezelfde problemen met inkomende mails in de Outlook app op de iphone

sinds 2 weken nu al, uiteindelijk deze Thread gevonden.

zelf jullie eigen mail van community vertoond het issue van html opmaak 

Outlook app v4.62.0

iOS v14.2

Mvg

Pascal

 

 

Ontdekker
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Heb het zelfde probleem nog steeds met v4.63.0 van de outlook app. (IOS 14.2)
Ik heb het probleem ook via de Outlook app help bij het Microsoft Mobiel team aangemeld.

Reactie Outlook App team:
“Dit probleem is inmiddels door meerdere gebruikers gemeld en door ons gerapporteerd.
Het technisch team is er van op de hoogte en druk aan het onderzoeken. Helaas kunnen wij niet aangeven wanneer de fix (in de vorm van een update van de app) er zal zijn. In ieder geval zo snel mogelijk!
Onze welgemeende excuses voor het ongemak.”

 

Marco.

Bekijk in context

Ontdekker
  • 1Reacties
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Heb dit probleem eens via de feedback optie bij Microsoft aangekaart en kreeg als reactie dat het een bekend probleem was en dat er aan gewerkt werd…..

 

Ontdekker
  • 2Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb dezelfde problemen als hierboven vermeld. Ook kan ik in de outlook app op mijn Iphone/Ipad geen berichten meer versturen.

Gedreven Ontdekker
  • 8Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Heb hetzelfde probleem met mijn iphone 8 sinds enkele weken. Allemaal vreemde cijfers en tekens in de mail. Op mijn Mac geen weergaveproblemen. Heb inmiddels een melding gedaan bij Microsoft Mobile support. Geen resultaat. Als ik op dit probleem google valt me op dat ik alleen deze berichten op het Ziggo forum terugzie. Ligt het probleem bij Ziggo of bij Microsoft?

Ontdekker
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wat ik begrepen heb komt het bij meerdere providers voor, het is ook aan het Microsoft team gemeld die zijn er mee bezig.

Gedreven Ontdekker
  • 8Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Heb hetzelfde probleem sedert een dag of 14….
Relatief eenvoudige configuratie:

  • mail-account bij ZIGGO
  • OUTLOOK-client op iPhone X (IoS 14.2)

Inkomende mail met HTML-content wordt altijd verminkt weergegeven!
Bij gebruik van ZIGGO-Webmail treed probleem niet op.
Kennelijk iets mis op interface-nivo tussen ZIGGO en OUTLOOK 

Dringend verzoek aan ZIGGO en MS dit op korte termijn op te lossen!
Een BLOG op de servicepagina van ZIGGO is meer dan welkom !! 

Ontdekker
  • 3Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Sinds vanochtend precies hetzelfde probleem op mijn Iphone 11 Pro.   Op mijn Ipad werkt het gelukkig nog wel.

Ontdekker
  • 3Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ook ik heb dit probleem op mijn iphone 12 pro. Mijn eigen exchange account (werk) doet t prima, alleen de mail via mijn ziggo adres komt binnen zoals hierboven door meerdere mensen alis gedeeld met een screenshot.

Gedreven Ontdekker
  • 7Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi @Vincent Ziggo,

Fijn dat je begrip hebt en dat je snapt dat het irritant is, maar wanneer wordt dit opgelost? Een terugkoppeling zou fijn zijn aangezien het probleem nu zo’n 3 weken duurt.

Als het aan de outlook app ligt dan hoor ik het ook graag, ga ik ook tegen die boom trappen. 

Ik moet wel opmerken dat ik het bijzonder vind dat anno 2020 dit probleem niet veel adequater wordt opgelost en dat jullie als ziggo niet veel klantgerichter/servicegerichter aan de slag gaan. 
 

Mvg, Mark

Gedreven Ontdekker
  • 7Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Uitgelicht topic