1
Vraag
2
Reacties
JanVer

Level 2
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

E-mail ontvangen op de outlook app op iPhone worden niet goed weergegeven met HTML

Ik gebruikt de Microsoft Office 365 Outlook App om e-mails te ontvangen op de iPhone. Dit omdat ook de zakelijke en andere e-mail accounts ook op Outlook moeten binnenkomen. De e-mails van Office365 en overige accounts worden altijd goed ontvangen met ook complete weergave van afbeeldingen in HTML.

Alleen e-mails welke ontvangen worden van Ziggo worden niet goed weergegeven met HTML.

Zie als voorbeeld de bijgaande schermafbeelding, hoe dat de e-mail Factuur e-mail van Ziggo wordt weergegeven in de Outlook App op de iPhone.

Opvallend is dat die zelfde e-mail wel goed weergegeven wordt in de Windows Office 365 Outlook.

Hebben meer mensen deze ervaring en is er een oplossing?

 

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
M-K

Level 1
  • 1Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Heb het zelfde probleem nog steeds met v4.63.0 van de outlook app. (IOS 14.2)
Ik heb het probleem ook via de Outlook app help bij het Microsoft Mobiel team aangemeld.

Reactie Outlook App team:
“Dit probleem is inmiddels door meerdere gebruikers gemeld en door ons gerapporteerd.
Het technisch team is er van op de hoogte en druk aan het onderzoeken. Helaas kunnen wij niet aangeven wanneer de fix (in de vorm van een update van de app) er zal zijn. In ieder geval zo snel mogelijk!
Onze welgemeende excuses voor het ongemak.”

 

Marco.

Bekijk in context

66 Reacties 66
Jpvdw26

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hier hetzelfde probleem… nog geen oplossing.

jvolmer

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb ook eenzelfde probleem in de MS Outlook app. Plm. sinds vorige week valt me dit op. 
 

Treedt alleen op bij e-mails die ik ontvang op mijn Ziggo account, dus lijkt op probleem aan hun zijde. 
Ontvangen e-mails op Google account in dezelfde Outlook app worden nl. goed weergegeven. 
 

@Ziggo Graag snel een oplossing, erg irritant!

 

Mvg Jeroen Volmer

 

dro

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Zelfde ervaring.

Gebruik maar weer Mail, die werkt wel goed.

Levern001

Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb er ook al een paar dagen last van. Lijkt wel of ziggo er niets aan doet.

YvonneBouw

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Heeft niks met Ziggo zelf te maken, klanten hier op de zaak hebben dit met verschillende providers, het probleem zit hem in de Outlook app. Dus niet gelijk een vinger naar Ziggo wijzen!! Probleem is tijdelijk te verhelpen door je account er uit te gooien en opnieuw toe te voegen.

dro

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Heb ik gedaan. Dan gaat het één inlog goed, daarna weer hetzelfde probleem

 

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4351Posts
  • 574Oplossingen
  • 2125Likes

Irritant dat jullie allemaal dit probleem ervaren! De ervaringen lopen uiteen, begrijp ik: andere mailaccounts op dezelfde App werken wel goed, maar Ziggo niet. Op andere e-mailapplicaties werkt de Ziggo mail wel goed. Frustrerend!

Gaat het hier alleen om e-mail welke van Ziggo afkomstig is? Of ook om e-mail afkomstig van andere afzenders, enkel verstuurd naar het Ziggo e-mailadres? Gebruiken jullie allen iOS (Apple) of zijn er ook Android gebruikers tussen met hetzelfde probleem? 

JanVer
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Zie bijlages, het gaat niet alleen om e-mails afkomstig van Ziggo, ook e-mails van andere afzenders die verstuurd worden naar het Ziggo e-mailadres worden vaak fout weergegeven. 

Beste Vincent, bedankt voor de reactie, dat je begrijpt dat het voor ons irritant en frustrerend is. Echter, zou ik graag lezen dat Ziggo het pro-actief gaat onderzoeken en proberen op te lossen. 

Het kan door Ziggo heel eenvoudig onderzocht worden. Neem een iPhone met iOS 14 download de laatste versie MS Outlook App, zend een e-mail vanuit Ziggo. Dan is het direct zichtbaar. Waarschijnlijk is de iOS versie niet van belang. 

Ik lees de reactie van Yvonne > Heeft niks met Ziggo zelf te maken, klanten hier op de zaak hebben dit met verschillende providers, het probleem zit hem in de Outlook app.

Dit vraag ik mij af, worden de e-mails vanaf Ziggo wel volgens de laatste juiste HTML standaarden verzonden? Misschien dat met een kleine aanpassing door Ziggo het probleem kan worden opgelost. Dit is misschien eenvoudiger dan, dat ik als individu probeer om de reus Microsoft te vragen om het probleem te onderzoeken en op te lossen. Van Microsoft krijg ik misschien al heel snel de reactie, Ziggo moet zich confirmeren aan de standaarden. Daarmee zeg ik niet dat Ziggo het fout doet, dat kan ik niet beoordelen.

ToonChips

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

heeft iemand van Ziggo hier een oplossing voor, heb diverse keren alles opnieuw geïnstalleerd

maar geen succes 

 

Evert-Jan

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Heb alles opnieuw geïnstalleerd helpt niet

mail van werkgever komt gewoon binnen in de outlook app op IPhone. Alleen mail naar ziggo e-mail gaat fout volledig onleesbaar met allerlei rare letters en tekens

 

MarsK

Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hier precies hetzelfde probleem. Account ook al verwijderd, maar probleem blijft. En idd ook op iPhone. 
Mijn vrouw heeft met dezelfde mailbox op Androïd geen probleem

AldertV

Level 3
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Ook op mijn iPhone dit probleem. Op mijn macbook onlangs een update beschikbaar gekomen en nu heb ik de keuze om over te stappen naar de nieuwe versie van outlook. Wanneer ik dat wil doen krijg ik de waarschuwing dat mijn ziggo emailaccount niet compatibel is en dus niet mee gemigreerd wordt. Dus blijf ik bij de oudere versie.

voor de iPhone is onlangs ook een update geweest van de outlook app.
Heeft het één met het ander te maken?

Wellicht ook werk aan de winkel voor ziggo?

Stefhan

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vincent Ziggo wrote:

Irritant dat jullie allemaal dit probleem ervaren! De ervaringen lopen uiteen, begrijp ik: andere mailaccounts op dezelfde App werken wel goed, maar Ziggo niet. Op andere e-mailapplicaties werkt de Ziggo mail wel goed. Frustrerend!

Gaat het hier alleen om e-mail welke van Ziggo afkomstig is? Of ook om e-mail afkomstig van andere afzenders, enkel verstuurd naar het Ziggo e-mailadres? Gebruiken jullie allen iOS (Apple) of zijn er ook Android gebruikers tussen met hetzelfde probleem? 

@Vincent Ziggo 

Ik vermoed dat het alle email's betreft  maar met een bepaalde HTML indeling.
Wanneer ik zo'n ‘corrupte’ mail doorstuurt naar mijn zakelijke mail dan wordt deze wel goed weergegeven, lijkt dus echt te zitten in de communicatie tussen de imap server van Ziggo en de Outlook App.

Kun je aangeven of dit door Ziggo wordt opgepakt, zo niet wat moeten we doen om dit geregeld te krijgen?

Sommige bedrijven blokkeren bepaalde apps, in zo'n geval kan Outlook de enige manier om prive mail te krijgen op je iPhone, de default mail app gebruiken is dus niet voor iedereen een optie.

m.v.g. Stefhan

 

Davevand

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Zelfde probleem hier. Maak gebruik van Outlook 365 app op mijn iPhone. Zowel Ziggo (privé account) als meerdere zakelijke accounts gekoppeld hierop. Alleen de inkomende mail op mijn Ziggo account vertoont deze problemen.

arjanwolting

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb hetzelfde probleem, Outlook verwijderd vanaf mijn IPad en weer opnieuw geïnstalleerd, maar zonder positief resultaat. Ik ben erg benieuwd naar de oplossing. Dezelfde mails via mail van Apple komen wel goed zichtbaar in beeld. Hoor graag wat te doen?

Mike Dolk

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik ondervind het zelfde probleem. Allemaal rare tekens. Kan geen bestanden openen. Zeer irritant als je ook nog eens in de trein moet werken. Graag een spoedige oplossing. Al een keer alles verwijdert en werkte 2 dagen. Nu weer terug en is na weghalen en opnieuw de mail er weer op zetten niet meer weg te krijgen. 
help-help-help

Mike Dolk

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Sorry nog even voor de volledigheid. Ik ben een Apple gebruiker met IOS 14.1

ruper015

Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hier het zelfde probleem iPhone X  iOS 14.2

Vanberkelvenloo

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi,

Hier het zelfde probleem iPhone XI  iOS 14.2

 

Jammer dat er geen update van Ziggo is, ook al ligt het niet bij hen, het moet wel via hen onderzocht worden, wij zijn klant van hen en het gebeurd op het platform/domein wat zij leveren. Dus graag een reactie van Ziggo of moeten er eerst meldingen aangemaakt worden?

Groet

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic