Opgelost! Ga naar oplossing.
m.grobben wrote:
Ik krijg veel spam en blokkeer al deze adressen wel, maar nu is deze lijst te lang geworden. Hoe kan ik deze verwijderen?
Allereerst welkom op onze Community! Spam is erg vervelend, daar proberen wij ook van alles tegen te bedenken.
Het blokkeren van afzenders is bedoeld voor het blokkeren van e-mail van individuen, je kan een beperkt aantal adressen of domeinen blokkeren.
Omdat spam regelmatig van andere adressen afkomstig is heeft deze methode ook niet altijd zin. Onze spamfilters leren automatisch van de gebruikers; Sleep daarvoor de spam mail naar de spam-map of kies via rechtermuisknop voor 'markeer als ongewenst'. Het tegenhouden van Spam zal altijd een benadering zijn van de ideale situatie. Lees hier meer informatie.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Steefb wrote:
Het heeft geen nut die adressen te blokkeren, ze gebruiken toch steeds een andere afzender.
hanh wrote:Steefb wrote:Zoals Steef al suggereert heeft het meestal weinig zin adressen van afzenders van SPAM mbv Ziggo WebMail te gaan blokkeren.
Het heeft geen nut die adressen te blokkeren, ze gebruiken toch steeds een andere afzender.
Wat zou moeten kunnen helpen is het Ziggo SPAM Filter iets te laten leren over wat wel/niet SPAM is, naar jouw inzicht.
Helaas werkt dat ook niet goed. Probeer het eerst maar eerst eens uit.
Mocht dit mislukken dan zit er niets anders op een Account te gaan gebruiken bij een andere Email provider met goede reputatie.
Dit goed voorbereiden.Een hoop gedoe, maar je bent dan wel van het gezeik af.
- automatische Forward instellen bij Ziggo WebMail naar het andere Account
- automatische langdurige afwezigheidsboodschap instellen met info over je nieuwe Email address
- bekijken wat er nog voor waardevols binnenkomt, dat niet kan worden opgelost met een afwezigheidsboodschap en anderszins afzender in kennis stellen van je nieuwe Email address
- Optioneel: Accounts bij derden met je Ziggo mail address als username wijzigen naar je nieuwe mail address
Gr Han
m.grobben wrote:
Ik krijg veel spam en blokkeer al deze adressen wel, maar nu is deze lijst te lang geworden. Hoe kan ik deze verwijderen?
Allereerst welkom op onze Community! Spam is erg vervelend, daar proberen wij ook van alles tegen te bedenken.
Het blokkeren van afzenders is bedoeld voor het blokkeren van e-mail van individuen, je kan een beperkt aantal adressen of domeinen blokkeren.
Omdat spam regelmatig van andere adressen afkomstig is heeft deze methode ook niet altijd zin. Onze spamfilters leren automatisch van de gebruikers; Sleep daarvoor de spam mail naar de spam-map of kies via rechtermuisknop voor 'markeer als ongewenst'. Het tegenhouden van Spam zal altijd een benadering zijn van de ideale situatie. Lees hier meer informatie.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.