1
Vraag
2
Reageer en help mee
m.grobben

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

E-mail | lijst met geblokkeerde afzenders is te lang

Ik krijg veel spam en blokkeer al deze adressen wel, maar nu is deze lijst te lang geworden. Hoe kan ik deze verwijderen?
9 Reacties 9
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Het heeft geen nut die adressen te blokkeren, ze gebruiken toch steeds een andere afzender.

Maar waar wil je die lijst leegmaken? Webmail of je eigen email programma ?
m.grobben
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Webmail
Gerr_it

Level 6
  • 112Posts
  • 17Oplossingen
  • 42Likes
Instellingen --> E-mail --> Blacklist
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Steefb wrote:
Het heeft geen nut die adressen te blokkeren, ze gebruiken toch steeds een andere afzender.


Zoals Steef al suggereert heeft het meestal weinig zin adressen van afzenders van SPAM mbv Ziggo WebMail te gaan blokkeren.
Wat zou moeten kunnen helpen is het Ziggo SPAM Filter iets te laten leren over wat wel/niet SPAM is, naar jouw inzicht.
Helaas werkt dat ook niet goed. Probeer het eerst maar eerst eens uit.

Mocht dit mislukken dan zit er niets anders op een Account te gaan gebruiken bij een andere Email provider met goede reputatie.
Dit goed voorbereiden.

  • automatische Forward instellen bij Ziggo WebMail naar het andere Account
  • automatische langdurige afwezigheidsboodschap instellen met info over je nieuwe Email address
  • bekijken wat er nog voor waardevols binnenkomt, dat niet kan worden opgelost met een afwezigheidsboodschap en anderszins afzender in kennis stellen van je nieuwe Email address
  • Optioneel: Accounts bij derden met je Ziggo mail address als username wijzigen naar je nieuwe mail address

Een hoop gedoe, maar je bent dan wel van het gezeik af.

Gr Han
Gerr_it

Level 6
  • 112Posts
  • 17Oplossingen
  • 42Likes
hanh wrote:

Steefb wrote:
Het heeft geen nut die adressen te blokkeren, ze gebruiken toch steeds een andere afzender.
Zoals Steef al suggereert heeft het meestal weinig zin adressen van afzenders van SPAM mbv Ziggo WebMail te gaan blokkeren.
Wat zou moeten kunnen helpen is het Ziggo SPAM Filter iets te laten leren over wat wel/niet SPAM is, naar jouw inzicht.
Helaas werkt dat ook niet goed. Probeer het eerst maar eerst eens uit.

Mocht dit mislukken dan zit er niets anders op een Account te gaan gebruiken bij een andere Email provider met goede reputatie.
Dit goed voorbereiden.

  • automatische Forward instellen bij Ziggo WebMail naar het andere Account
  • automatische langdurige afwezigheidsboodschap instellen met info over je nieuwe Email address
  • bekijken wat er nog voor waardevols binnenkomt, dat niet kan worden opgelost met een afwezigheidsboodschap en anderszins afzender in kennis stellen van je nieuwe Email address
  • Optioneel: Accounts bij derden met je Ziggo mail address als username wijzigen naar je nieuwe mail address
Een hoop gedoe, maar je bent dan wel van het gezeik af.

Gr Han



Bij andere proividers is het helaas niet veel beter hoor. Mijn Gmail account bijvoorbeeld plaatst weer veel te veel in de spam folder. Mijn Hotmail doet het niet veel beter. Yahoo Mail is verschrikkelijk. Beter kun je een nieuw accountje aanmaken voor serieuze zaken en een ander accountje (bijvoorbeeld je huidige) gebruiken voor andere zaken. Werkt heel goed voor mij. Ik heb mijn rommel accountje als tweede account toegevoegd in webmail, heel handig.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Gerr_it
Werkt de leerfuncie van Gmail dan niet goed?
Heb die zelf nog niet zoveel gebruikt, om daar iets verstandigs over te kunnen zeggen.
Gr Han
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
m.grobben wrote:
Ik krijg veel spam en blokkeer al deze adressen wel, maar nu is deze lijst te lang geworden. Hoe kan ik deze verwijderen?
Allereerst welkom op onze Community. Spam is erg vervelend, daar proberen wij ook van alles tegen te bedenken. Het blokkeren van afzenders is bedoeld voor het blokkeren van e-mail van individuen, je kan een beperkt aantal adressen of domeinen blokkeren. Omdat Spam elke keer van andere adressen afkomstig is heeft die methode ook geen zin. Sleep de Spam mail daarom naar de Spam map om onze filters te updaten. Het tegenhouden van Spam zal altijd een benadering zijn van de ideale situatie. Lees hier meer informatie.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75179Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
hanh schreef: "Helaas werkt dat ook niet goed. Probeer het eerst maar eerst eens uit."

Dan zie je dat er na een bepaalde periode een verandering en verbetering plaatvindt van de mails die je als spam aanmerkt en vise versa.
Het kan nog beter, maar daar is tijd voor nodig, gezien de steeds andere spamtechnieken die er gebruikt worden en de tijd die nodig is om dit stap voor stap in te stellen zonder te snel te veel ongelukken te veroorzaken.

Als 85% van alle mail op het internet al spam is, dan gaat er toch ergens wel iets goed, anders waren van de 7 mails 6 spam en 1 goed, zoals eerder in het internet tijdpwrk vaak het geval was.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Ok Be rt
Juist daarom adviseer ik het eerst maar eens te proberen.
Dat doe ik expres omdat ik niet kan weten hoe de zaken er nu voorstaan.
Gebruik zelf Ziggo Mail niet.
Je bericht geeft veel gebruikers een nieuw en hoopvol aanknopingspunt, denk ik.
Zal er op letten of er nog veel klachten zijn over dat 'leren'.
Zo niet: dan hou ik voortaan mijn mond over 'niet goed werken'.

Han
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic