1
Vraag
2
Reacties
Bert01

Level 5
  • 67Posts
  • 3Oplossingen
  • 21Likes

E-mail komt niet binnen op PC

Een rare toestand/ Er wordt op de PC geen mail meer ontvangen terwijl dat wel via hetzelfde account op een tablet en op de telefoon wel binnen komt. Heb inmiddels op een andere PC hetzelfde account aangemaakt en ook daar komt niets binnen. Voor proef een nieuw e-mailadres aangemaakt en dat werkt wel. Kan wel van het adres waar niets op binnenkomt op de PC mail verzenden. Heeft iemand een oplossing????

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Bert01
Topicstarter
Level 5
  • 67Posts
  • 3Oplossingen
  • 21Likes

Ik heb nu een nood oplossing.

1. nieuw emailadres aan gemaakt

2. nieuw email account met dit adres gemaakt

3. van het niet goed werkende email adres alles laten doorsturen naar het nieuwe adres,

 

dit werkt voorlopig maar is wel lastig want vertsuren moet men dan van het niet goed werkende adres of iedereen waarschuwen dat het oorspronkelijke adres vervangen moet worden door een nieuw adres..

jammer maar misschien komt nog een oplossing

Bekijk in context

Pasi

Level 18
  • 9831Posts
  • 493Oplossingen
  • 5463Likes

Als men een kopie van een mailbox maakt ( d.m.v. alle mail van één mailbox naar een andere te versturen ), dan gaat altijd huidige mail/datum indeling verloren.

 

U zou ook in de betreffende mailbox een een doorstuur-regel kunnen instellen, waardoor alleen nieuwe mail wordt doorgestuurd. Dan blijft de mail gewoon binnenkomen in de originele mailbox en wordt vandaar doorgestuurd. Zo blijft de originele mailbox bestaan en behoudt ook zo de huidige mail/datum indeling en kan iedereen uw oude mailadres blijven gebruiken.

Misschien dat er op een later tijdstip, toch een oplossing komt?

Bekijk in context

Bert01
Topicstarter
Level 5
  • 67Posts
  • 3Oplossingen
  • 21Likes

Beste allemaal, bedankt dat jullie meegedacht hebben maar sinds 1 goede week werkt opeens alles weer normaal.

plotseling kwam alle email weer op de computer binnen en leek het of er niets meer aan de hand is.

De digitale wereld heeft zo toch iets onbegrijpelijk

Bekijk in context

15 Reacties 15
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74988Posts
  • 5137Oplossingen
  • 21836Likes

Hoe is je account ingesteld? POP of IMAP?

Met welk programma bekijk je de mail en welke versie?

Welke mail instellingen gebruik je?

Bert01
Topicstarter
Level 5
  • 67Posts
  • 3Oplossingen
  • 21Likes

Het mailprogramma geleverd bij windows 10, nu windows 11.

het heeft gewerkt tot 15 november ongeveer. alles staat ingesteld op imap4 .

versie 16005.14326.20544.0

Pasi

Level 18
  • 9831Posts
  • 493Oplossingen
  • 5463Likes

@Bert01  schreef:

...nu windows 11...


Ik heb ( nog ) geen ervaring met Windows 11. Ik blijf bewust nog wel even bij Windows 10, zodat MS tijd heeft de grootste/belangrijkste bugs uit Windows 11 te halen.

Als ik Google naar Windows 11 en mail problemen, dan komt er toch een aardige lijst. Hebt u daar al eens gekeken?

Bert01
Topicstarter
Level 5
  • 67Posts
  • 3Oplossingen
  • 21Likes

Bedankt voor de tip. Hetgeen ik niet kan verklaren is dat mijn eigen email wel gewoon werkt. ik heb dus van de kennis die problemen heeft een account aangemaakt op mijn eigen pc. het vreemde blijft dat het account bij mij, andere aansluiting in een ander dorp, ook niets doet terwijl het op een tablet wel gewoon werkt. vreemde zaak.

Pasi

Level 18
  • 9831Posts
  • 493Oplossingen
  • 5463Likes

Heeft uw kennis ook Windows 11?

Op de tablet zal wel geen Windows 11 staan?

Bert01
Topicstarter
Level 5
  • 67Posts
  • 3Oplossingen
  • 21Likes

Ja hoor. beide  computers hebben windows 11. de tablet heeft android

Pasi

Level 18
  • 9831Posts
  • 493Oplossingen
  • 5463Likes

@Bert01  schreef:

Ja hoor. beide  computers hebben windows 11. de tablet heeft android


Misschien dan toch een Windows 11 bugje?

Bert01
Topicstarter
Level 5
  • 67Posts
  • 3Oplossingen
  • 21Likes

geen idee. het is wel heel toevallig dat een specifiek account op 2 PC niet werkt.

In ieder geval bedankt voor het meedenken.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74988Posts
  • 5137Oplossingen
  • 21836Likes

@Bert01 Mogelijke oplossing.

Als je in Windows Mail IMAP gebruikt, dan hoef je om een account aan te maken alleen het mailadres en het wachtwoord in te vullen, de rest van de gegevens krijgt Windows Mail van Ziggo.

Kies bij een Nieuw account maken voor Ander account POP, IMAP

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5155Posts
  • 484Oplossingen
  • 1647Likes

Hoi @Bert01

Inderdaad een rare toestand dit met dit ene account. Heb je de tip van @Bert kunnen testen? 

Bert01
Topicstarter
Level 5
  • 67Posts
  • 3Oplossingen
  • 21Likes

Ik heb nu een nood oplossing.

1. nieuw emailadres aan gemaakt

2. nieuw email account met dit adres gemaakt

3. van het niet goed werkende email adres alles laten doorsturen naar het nieuwe adres,

 

dit werkt voorlopig maar is wel lastig want vertsuren moet men dan van het niet goed werkende adres of iedereen waarschuwen dat het oorspronkelijke adres vervangen moet worden door een nieuw adres..

jammer maar misschien komt nog een oplossing

Pasi

Level 18
  • 9831Posts
  • 493Oplossingen
  • 5463Likes

Als men een kopie van een mailbox maakt ( d.m.v. alle mail van één mailbox naar een andere te versturen ), dan gaat altijd huidige mail/datum indeling verloren.

 

U zou ook in de betreffende mailbox een een doorstuur-regel kunnen instellen, waardoor alleen nieuwe mail wordt doorgestuurd. Dan blijft de mail gewoon binnenkomen in de originele mailbox en wordt vandaar doorgestuurd. Zo blijft de originele mailbox bestaan en behoudt ook zo de huidige mail/datum indeling en kan iedereen uw oude mailadres blijven gebruiken.

Misschien dat er op een later tijdstip, toch een oplossing komt?

Bert01
Topicstarter
Level 5
  • 67Posts
  • 3Oplossingen
  • 21Likes

inderdaad, dat was dus mijn oplossing ook.

ik hoop dat er misschien nog een oplossing komt.

Bert01
Topicstarter
Level 5
  • 67Posts
  • 3Oplossingen
  • 21Likes

Beste allemaal, bedankt dat jullie meegedacht hebben maar sinds 1 goede week werkt opeens alles weer normaal.

plotseling kwam alle email weer op de computer binnen en leek het of er niets meer aan de hand is.

De digitale wereld heeft zo toch iets onbegrijpelijk

Pasi

Level 18
  • 9831Posts
  • 493Oplossingen
  • 5463Likes

@Bert01  schreef:

...De digitale wereld heeft zo toch iets onbegrijpelijk


Uit jarenlange ervaring kan ( durf ) ik zeggen : dat ondanks alle software uit enen ( '...1...' ) en nullen ( '...0...' ) bestaat en men dus weinig onduidelijkheid zou verwachten, er toch heel veel grijze gebieden zijn, waar de bewerking van die enen en nullen, soms op een ½ 😮 uitkomt. Met alle ( tijdelijke ? ) gevolgen van dien.

Ps. Fijn dat 'het' weer werkt.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic