Een rare toestand/ Er wordt op de PC geen mail meer ontvangen terwijl dat wel via hetzelfde account op een tablet en op de telefoon wel binnen komt. Heb inmiddels op een andere PC hetzelfde account aangemaakt en ook daar komt niets binnen. Voor proef een nieuw e-mailadres aangemaakt en dat werkt wel. Kan wel van het adres waar niets op binnenkomt op de PC mail verzenden. Heeft iemand een oplossing????
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ik heb nu een nood oplossing.
1. nieuw emailadres aan gemaakt
2. nieuw email account met dit adres gemaakt
3. van het niet goed werkende email adres alles laten doorsturen naar het nieuwe adres,
dit werkt voorlopig maar is wel lastig want vertsuren moet men dan van het niet goed werkende adres of iedereen waarschuwen dat het oorspronkelijke adres vervangen moet worden door een nieuw adres..
jammer maar misschien komt nog een oplossing
Als men een kopie van een mailbox maakt ( d.m.v. alle mail van één mailbox naar een andere te versturen ), dan gaat altijd huidige mail/datum indeling verloren.
U zou ook in de betreffende mailbox een een doorstuur-regel kunnen instellen, waardoor alleen nieuwe mail wordt doorgestuurd. Dan blijft de mail gewoon binnenkomen in de originele mailbox en wordt vandaar doorgestuurd. Zo blijft de originele mailbox bestaan en behoudt ook zo de huidige mail/datum indeling en kan iedereen uw oude mailadres blijven gebruiken.
Misschien dat er op een later tijdstip, toch een oplossing komt?
Beste allemaal, bedankt dat jullie meegedacht hebben maar sinds 1 goede week werkt opeens alles weer normaal.
plotseling kwam alle email weer op de computer binnen en leek het of er niets meer aan de hand is.
De digitale wereld heeft zo toch iets onbegrijpelijk
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hoe is je account ingesteld? POP of IMAP?
Met welk programma bekijk je de mail en welke versie?
Welke mail instellingen gebruik je?
Het mailprogramma geleverd bij windows 10, nu windows 11.
het heeft gewerkt tot 15 november ongeveer. alles staat ingesteld op imap4 .
versie 16005.14326.20544.0
@Bert01 schreef:...nu windows 11...
Ik heb ( nog ) geen ervaring met Windows 11. Ik blijf bewust nog wel even bij Windows 10, zodat MS tijd heeft de grootste/belangrijkste bugs uit Windows 11 te halen.
Als ik Google naar Windows 11 en mail problemen, dan komt er toch een aardige lijst. Hebt u daar al eens gekeken?
Bedankt voor de tip. Hetgeen ik niet kan verklaren is dat mijn eigen email wel gewoon werkt. ik heb dus van de kennis die problemen heeft een account aangemaakt op mijn eigen pc. het vreemde blijft dat het account bij mij, andere aansluiting in een ander dorp, ook niets doet terwijl het op een tablet wel gewoon werkt. vreemde zaak.
Heeft uw kennis ook Windows 11?
Op de tablet zal wel geen Windows 11 staan?
Ja hoor. beide computers hebben windows 11. de tablet heeft android
@Bert01 schreef:Ja hoor. beide computers hebben windows 11. de tablet heeft android
Misschien dan toch een Windows 11 bugje?
geen idee. het is wel heel toevallig dat een specifiek account op 2 PC niet werkt.
In ieder geval bedankt voor het meedenken.
@Bert01 Mogelijke oplossing.
Als je in Windows Mail IMAP gebruikt, dan hoef je om een account aan te maken alleen het mailadres en het wachtwoord in te vullen, de rest van de gegevens krijgt Windows Mail van Ziggo.
Kies bij een Nieuw account maken voor Ander account POP, IMAP
Ik heb nu een nood oplossing.
1. nieuw emailadres aan gemaakt
2. nieuw email account met dit adres gemaakt
3. van het niet goed werkende email adres alles laten doorsturen naar het nieuwe adres,
dit werkt voorlopig maar is wel lastig want vertsuren moet men dan van het niet goed werkende adres of iedereen waarschuwen dat het oorspronkelijke adres vervangen moet worden door een nieuw adres..
jammer maar misschien komt nog een oplossing
Als men een kopie van een mailbox maakt ( d.m.v. alle mail van één mailbox naar een andere te versturen ), dan gaat altijd huidige mail/datum indeling verloren.
U zou ook in de betreffende mailbox een een doorstuur-regel kunnen instellen, waardoor alleen nieuwe mail wordt doorgestuurd. Dan blijft de mail gewoon binnenkomen in de originele mailbox en wordt vandaar doorgestuurd. Zo blijft de originele mailbox bestaan en behoudt ook zo de huidige mail/datum indeling en kan iedereen uw oude mailadres blijven gebruiken.
Misschien dat er op een later tijdstip, toch een oplossing komt?
inderdaad, dat was dus mijn oplossing ook.
ik hoop dat er misschien nog een oplossing komt.
Beste allemaal, bedankt dat jullie meegedacht hebben maar sinds 1 goede week werkt opeens alles weer normaal.
plotseling kwam alle email weer op de computer binnen en leek het of er niets meer aan de hand is.
De digitale wereld heeft zo toch iets onbegrijpelijk
@Bert01 schreef:...De digitale wereld heeft zo toch iets onbegrijpelijk
Uit jarenlange ervaring kan ( durf ) ik zeggen : dat ondanks alle software uit enen ( '...1...' ) en nullen ( '...0...' ) bestaat en men dus weinig onduidelijkheid zou verwachten, er toch heel veel grijze gebieden zijn, waar de bewerking van die enen en nullen, soms op een ½ 😮 uitkomt. Met alle ( tijdelijke ? ) gevolgen van dien.
Ps. Fijn dat 'het' weer werkt.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.