marliesengelen
Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

E-mail geeft foutmelding: fout in server 0x800c8101

als ik mijn mail wil aanmelden bij outlook krijg ik de melding:  Niet aangemeld bij de inkomende (IMAP-)server. Ik heb zelf al opgezocht hoe deze te veranderen en hier zat inderdaad een fout in, nu heb ik het zelf goed veranderd maar doet het nog steeds niet. 

Ook kreeg ik een bepaalde foutcode:  0x800c8101, hier wat dingen over opgezocht maar ik kom er niet meer uit. 

 

Weet iemand raad?

1 Geaccepteerde oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 47647Posts
  • 2888Oplossingen
  • 10506Likes

Welke versie gebruik je van Outlook?

 

Als je met IMAP wilt werken in Outlook, hoef je alleen je mailadres en wachtwoord in te vullen, de rest van de instellingen krijgt Outlook van de Ziggo mailservers.

 

Met POP zijnde volgende instellingen noodzakelijk:

 

IMAP-, POP-, SMTP-instellingen | Klantenservice | Ziggo

 

 

Inkomende serverinstellingen

  • server: pop.ziggo.nl
  • serverpoort: 995
  • verificatie vereist: ja
  • type versleuteling: TLS/SSL
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord

Uitgaande serverinstellingen

  • server: smtp.ziggo.nl
  • serverpoort: 587
  • type versleuteling: STARTTLS, TLS of SSL
  • verificatie vereist: Ja
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord

Bekijk in context

3 Reacties 3
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 47647Posts
  • 2888Oplossingen
  • 10506Likes

Welke versie gebruik je van Outlook?

 

Als je met IMAP wilt werken in Outlook, hoef je alleen je mailadres en wachtwoord in te vullen, de rest van de instellingen krijgt Outlook van de Ziggo mailservers.

 

Met POP zijnde volgende instellingen noodzakelijk:

 

IMAP-, POP-, SMTP-instellingen | Klantenservice | Ziggo

 

 

Inkomende serverinstellingen

  • server: pop.ziggo.nl
  • serverpoort: 995
  • verificatie vereist: ja
  • type versleuteling: TLS/SSL
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord

Uitgaande serverinstellingen

  • server: smtp.ziggo.nl
  • serverpoort: 587
  • type versleuteling: STARTTLS, TLS of SSL
  • verificatie vereist: Ja
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord

Bekijk in context

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 8214Posts
  • 675Oplossingen
  • 1761Likes

Goedemorgen @marliesengelen en een warm welkom op de Community,

Goed dat je om hulp vraag via dit forum. Zo te zien heeft @Bert je al van een mogelijke oplossing voorzien. Laat je weten of het met deze informatie lukt? We helpen je hier anders graag verder. Je kan ook gebruik maken van dit online stappenplan om veel voorkomende problemen m.b.t. e-mail op te lossen. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 8214Posts
  • 675Oplossingen
  • 1761Likes

@marliesengelen We zijn erg benieuwd of het nog gelukt is met behulp van de tips die in dit topic gegeven zijn n.a.v. je vraag. Laat je het weten als je nog hulp nodig hebt? 

Uitgelicht topic