@Josik wil je met plezier de resultaten delen, maar niet via dit openbaar forum.
Welk mail adres kan ik gebruiken om met je te communiceren?
Hieronder alvast zonder domeinnamen de resulaten zoals bevonden:
De foutmelding:
===============================================================
This message was created automatically by mail delivery software.
You sent the following message, but this message could not be delivered to all recipients:
======================================================================
Subject: test 17:24
test
======================================================================
The following addresses failed:
xxx@mijndomein.com
host mx-in-4.webreus.nl [46.235.44.245]
SMTP error from remote mail server after pipelined end of data:
550-212.54.42.169 is not allowed to send mail from mijndomein.com.
550 Please see http://www.open-spf.org/Why?scope=mfrom;identity=xxx@mijndomein.com;ip=212.54.42.169
Reporting-MTA: dns; smtpq6.tb.mail.iss.as9143.net
Action: failed
Final-Recipient: rfc822;xxx@mijndomein.com
Status: 5.0.0
Remote-MTA: dns; mx-in-4.webreus.nl
Diagnostic-Code: smtp; 550-212.54.42.169 is not allowed to send mail from mijndomein.com.
550 Please see http://www.open-spf.org/Why?scope=mfrom;identity=xxx@mijndomein.com;ip=212.54.42.169
==================================================================================
Onderzoeksreultaat:
==================================================
In het forwarden zit ook het probleem.
Op mijndomein.com staat dmarc, dkim en spf actief.
Als ik een bericht stuurt van mijndomein.com naar je ziggo-adres en dit doorstuurt dan komt er aan onze zijde een bericht van <iets>@mijndomein.com naar xxx@mijndomein.com.
Bij een forward wordt niet het afzender-adres gewijzigd waardoor er op basis van de spf-controle geconstateerd wordt dat dit "illegaal" is.
SPF is hét grote probleem voor een directe forward.
Ziggo weigert volgens mij ook op basis van spf.
=================================================