1
Vraag
2
Reacties
Jstavast

Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

E-mail box vol

Op mijn mail j.**@chello verscheen de melding dat de maximale capaciteit (5 gb) was bereikt en dat ik geen mail meer kon ontvangen op dit account. Na contact met service via chat heb ik grote hoeveelheden data verwijderd en ontving ik 1 mailtje, waarna wederom de waarschuwing, dat de 5 gb overschreden was. Ondanks nog meer acties om mail te verwijderen, blijft de melding hetzelfde. Hernieuwd contact gaf geen oplossing, waardoor ik minimaal tot 28 november geen mail kan ontvangen. Het eerste telefoontje van een kennis heb ik al gehad, omdat hij mij voor het aanmelden van een activiteit niet kon bereiken via mail. Hopelijk belt iedereen, die mij via mail niet kan bereiken. 
Het lijkt mij, dat er iets technisch mis is met mijn mailbox.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jstavast
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Er bleek een subdirectory in de prullenmand te zijn, waarin veel data stond.

tot voor kort gebruikte ik al jaren Windows Life voor mijn e-mail. Dit programma wordt al enige tijd niet meer ondersteund door Microsoft. Onlangs Outlook aangeschaft en mbv het door de Consumentenbond aanbevolen programma mailstore de mailberichten overgezet van EML naar pst. Hierdoor is blijkbaar de Max capaciteit van 5GB overschreden. Het kostte me enige tijd om dit probleem te tackelen, maar heb het inmiddels opgelost, ook mbv het aanmaken van een extra e-mailadres bij Ziggo. Alle mail is inmiddels weer beschikbaar. 

Bekijk in context

5 Reacties 5
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Heb je je prullenbak ook leeggemaakt ?

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Goed dat je gelijk contact opgenomen hebt over jouw mailaccount, @Jstavast Het kan natuurlijk niet zo zijn dat je van alles mist omdat de mailbox vol zit. Het is dan ook ontzettend zuur dat het na de hulp van mijn collega's nog niet opgelost is. 

@Steefb geeft  hier inderdaad nog een goede tip. Heeft dit je toevallig geholpen?

Zelf zit ik ook nog te denken aan dat de mail op de server blijft staan. Dit kan in geval je nog gebruik maakt de van POP3 instellingen. Heb je de mail hier verwijderd of in jouw eigen mail programma?

Jstavast
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Er bleek een subdirectory in de prullenmand te zijn, waarin veel data stond.

tot voor kort gebruikte ik al jaren Windows Life voor mijn e-mail. Dit programma wordt al enige tijd niet meer ondersteund door Microsoft. Onlangs Outlook aangeschaft en mbv het door de Consumentenbond aanbevolen programma mailstore de mailberichten overgezet van EML naar pst. Hierdoor is blijkbaar de Max capaciteit van 5GB overschreden. Het kostte me enige tijd om dit probleem te tackelen, maar heb het inmiddels opgelost, ook mbv het aanmaken van een extra e-mailadres bij Ziggo. Alle mail is inmiddels weer beschikbaar. 

Jstavast
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Zie mijn reactie op steefb. Mijn kennis over mail en opslag was behoorlijk verouderd. In eerste instantie dacht ik dat alle mail op mijn eigen harde schijf stond, maar dit schijnt door Ziggo naar de centrale server verhuist te zijn. Deze kennis was bij mij niet paraat.

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Als je pop3 gebruikt wordt de mail thuis opgeslagen, bij imap op de server (ziggo).

 

Wat is het verschil tussen POP en IMAP? (xs4all.nl)

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic