1
Vraag
2
Reacties
wwesp

Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

E-mail account toevoegen in Outlook

Ik heb problemen met een mail account toevoegen van UPCmail. In Outlook nieuw account toevoegen gaat niet automatisch. Heb ergens een trucje gelezen dat als die om het wachtwoord vraagt jedit wel 3 x achter elkaar moet ingeven en dat die het dan wel doet. Maar helaas niet bij mij.

Handmatig heb ik bij Imap alles ingevuld
imap.ziggo.nl
poort 993
versleutelingsmethode SSL/TLS

Bij Uitgaande server
SMTP.ziggo.nl
poort 587
versleutelingsmethode STARTTLS

Maar krijg elke keeer foutmelding.

Hiervoor kon je een mailaccount toevoegen met imap/pop3 maar deze mogelijkheid is verdwenen in het nieuwe outlook.

wie kan me helpen

groeten en bedankt

Wil
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
wwesp
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Het is opgelost ik vond in een topic van JOJO16, kan hem helaas niet terug vinden om te bedanken.

Bij uitgaande server moet je smtp.upcmail.nl invullen
Poort op 587 zetten
geen versleuteling
wachtwoord aanvinken

Dank je voor alle snelle reacties en groeten
Wil

Bekijk in context

7 Reacties 7
Steefb

Level 20
  • 15825Posts
  • 2990Oplossingen
  • 7233Likes
Welke foutmelding krijg je?

Start windows eens opnieuw.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74988Posts
  • 5137Oplossingen
  • 21836Likes
Als je in de nieuwe Outlook een nieuw account aanmaakt, dan zijn de volgende stappen:

IMAP alleen je email adres en je wachtwoord en Outlook krijgt de rest van de gegevens van de Ziggo servers.

POP je email invullen en op Geavanceerde opties klikken en aanvinken: Ik wil account handmatig instellen.
Dan op verbinding maken klikken en krijg je een keuze mogelijkheid zoals vroeger met POP IMAP Exchange Google enz. enz. enz.
wwesp
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Helaas opstarten helpt niet.

Bij account toevoegen

  • email adres ingevuld
  • verbinding maken
  • Wachtwoord ingetikt tot 3 x aan toe

Ga ik naar geavanceerde opties POP instellingen krijg ik alleen de velden
Inkomende email Server met het poortnr

Uitgaande email
Server met poortnummer

En dit is hetzelfde window als die van de IMAP. Onderstaand een printscreen die ik helaas niet groter kan krijgen
wwesp
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Bij het inloggen met email adres geeft die aan dat er iets is mis gegaan en het account niet is ingesteld. probeer het opnieuw of neem contact op met de email beheerder

En bij het handmatig invullen
het outlook gegevens bestand is niet gemaakt controleer of de schijf niet vol is en of beveiligt tegen schrijven en of het bestand niet in gebruik is.

Maar het vreemde is dat je dat oude invulscherm van pop/imap niet krijgt. Bij UPC helpdesk konden ze me niet verder helpen. Hij dacht dat het iets met een software update van UPC te maken kon hebben

vr gr
Wil
wwesp
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Het is opgelost ik vond in een topic van JOJO16, kan hem helaas niet terug vinden om te bedanken.

Bij uitgaande server moet je smtp.upcmail.nl invullen
Poort op 587 zetten
geen versleuteling
wachtwoord aanvinken

Dank je voor alle snelle reacties en groeten
Wil
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 224Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo wwesp, welkom op onze Community.

Bedankt voor de terugkoppeling hoe je het hebt opgelost. Ik denk dat wachtwoord aanvinken het verschil heeft gemaakt. Ik wil je wel adviseren om toch versleuteling te gebruiken.

De instellingen die je hier vind door op "Uitgaande serverinstellingen" te klikken moeten ook bij jou werken. Je moet "Verificatie vereist / identiteitscontrole" aanzetten, blijkbaar heet dat in jouw programma "wachtwoord aanvinken" of "wachtwoord onthouden". Zie ook het stappenplan voor je specifieke programma in die link van zojuist 🙂
wwesp
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Bedankt het is vreemd want als je daarna bij eigenschappen gaat kijken zie je het oude bekende Imap/Pop scherm met de oude invul velden??
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic