1
Vraag
2
Reacties
Tejootje

Raadgever
  • 52Posts
  • 1Oplossingen
  • 19Likes

E-mail account geblokkeerd.

Hallo,

begin van de week is mijn mail account geblokkerd en werd mij gevraagd mijn wachtwoord te wijzigen van mijn mail account en mijn Ziggo. Beide heb ik gedaan. Ook ander gezinsleden kregen deze mail en ook voor hun mailadressen heb ik de wachtwoorden gewijzigd. Mails kan ik wel ontvangen maar niet versturen. Nu de vraag hoe verder? Ergens las ik dat de blokkade automatisch verwijderd zou moeten zijn maar dat is dus niet gebeurd. Bellen heeft geen zin dus ik hoop dat iemand mij hier verder kan helpen.

Alvast bedankt!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jiri
Community Moderator
Community Moderator
  • 1884Posts
  • 223Oplossingen
  • 608Likes

Hi @Tejootje

Sorry voor mijn late reactie!

Ik heb dit voorgelegd bij mijn collega's van Abuse en er lijkt iets mis te gaan in een forward. Wil je deze verwijderen en vervolgens de wachtwoorden van zowel Mijn Ziggo als het emailadres aanpassen? De blokkade wordt vervolgens binnen een uur opgeheven. 

Bekijk in context

Uitgelicht
Tejootje
topicstarter
Raadgever
  • 52Reacties
  • 1Oplossingen
  • 19Likes

Halleluja! Ik ben weer in de lucht. Dank aan de Ziggomedewerkers! En jij ook bedankt Dave👍

30 Reacties 30
Dave!
Super Expert
Super Expert
  • 18735Posts
  • 855Oplossingen
  • 5147Likes

Beste is even Malwarebytes Free installeer deze even op de computers, geheel gratis na de trial gaat ie over naar de gewone settings, run Malwarebytes en je zal zien wat er in je Quarantaine tevoorschijn komt, die haal je leeg door te verwijderen, dan herstart je de PC en als het goed is zal je Ziggo weer geactiveerd worden, zo niet laat het even weten, dan vraag ik een Ziggo Medewerker om hier naar te kijken.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 13496Posts
  • 1110Oplossingen
  • 3931Likes

Goedemorgen @Tejootje en een warm welkom op de Community,

Ontzettend balen dat je e-mailaccount geblokkeerd is! Het is inderdaad zaak om de wachtwoorden van zowel je Mijn Ziggo account als je e-mailaccounts te wijzigen naar nieuwe sterke wachtwoorden. Zorg er daarnaast voor dat de apparaten in je thuisnetwerk gecontroleerd zijn op eventuele virussen, malware en spyware. Op het moment dat 1 apparaat nog malware aanwezig is, kan dit ervoor zorgen dat het e-mailaccount direct weer geblokkeerd wordt. 

Hieronder staat beschreven welke acties je dient te ondernemen om de blokkade op te heffen.
1. Scan je apparatuur (computers/laptops) op virussen, spyware en malware. Gebruik hiervoor deze stappen. 
2. Wijzig (opnieuw) de wachtwoorden voor Mijn Ziggo en je e-mailaccount(s).
3. Gebruik altijd sterke wachtwoorden. 
4. Check in de e-mailinstellingen (webmail) en in je e-mailprogramma ook of er niet een forward/doorstuur regel ingesteld staat naar een ander mailadres.
5. De blokkade op de e-mailaccount(s) wordt automatisch opgeheven 24 uur nadat er geen spam meer verstuurd is van de e-mailaccounts. 

Mocht je ook na het doorlopen van deze stappen na 24 uur nog problemen ervaren laat het dan weten. Dan kunnen wij ons collega's van de afdeling Abuse inschakelen om de kwestie verder onder de loep te nemen. 

Tejootje
topicstarter
Raadgever
  • 52Posts
  • 1Oplossingen
  • 19Likes

Bedankt Paul/Dave,

Ik zal jullie suggesties later vandaag uitvoeren en laten weten of ik weer mail kan versturen.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 13496Posts
  • 1110Oplossingen
  • 3931Likes

@Tejootje Top! We wachten jouw terugkoppeling dan even af. 

Tejootje
topicstarter
Raadgever
  • 52Posts
  • 1Oplossingen
  • 19Likes

Hallo Paul, daar ben ik weer. Ik heb een scan gedaan met Malwarebytes en daar kwamen 150 items naar voren die ik in quarantaine heb geplaatst. Daarna wederom mijn passwords voor Mijn Ziggo en alle mailadressen veranderd. Ik kan nu nog geen mails versturen maar als ik het goed begrijp duurt het nu nog 24 uur voordat de blokkade opgeheven word? Gaat dit dan automatisch? Ik vermoed dat ikzelf nu niets meer kan doen.

Lotte
Community Moderator
Community Moderator
  • 2431Posts
  • 321Oplossingen
  • 805Likes

@Tejootje Super dan heb je echt alles gedaan! Werkt alles inmiddels weer of heb je nog steeds last van de blokkade? 

Tejootje
topicstarter
Raadgever
  • 52Posts
  • 1Oplossingen
  • 19Likes

Hallo Lotte,

bedankt voor je reactie. Blokkade zit er nog steeds op. Kan hier iets aan doen?

Alvast bedankt!

Tejootje
topicstarter
Raadgever
  • 52Posts
  • 1Oplossingen
  • 19Likes

excuses als ik wat ongeduldig overkom maar is hier nog een Zigo medewerker die actie kan ondernemen? De blokkade duurt nu al ruim een week.

Dank

Tejootje
topicstarter
Raadgever
  • 52Posts
  • 1Oplossingen
  • 19Likes

Weer 4 dagen verder. Dit is toch een Ziggo community waar echte Ziggomedewerkers actief zijn? Kan iemand van Ziggo mij vertellen hoe wij verder gaan? Of moet ik een half uur aan de telefoon gaan hangen? Morgen vier ik mijn jubileum, dan ben ik 2 weken geblokkeerd. Wederom excuses, dit keer voor mijn cynisme.

Dave!
Super Expert
Super Expert
  • 18735Posts
  • 855Oplossingen
  • 5147Likes

Ik geef hem weer door zodat hij wordt opgepakt en morgen dat er een Medewerker hem meteen oppakt. Dat is enige wat ik kan doen, scheelt weer bellen. En is enorm vervelend en wauw dat ik het kom, maar ben maar klant die een klant helpt. Ik geef hem door, morgen is er een Medewerker weer in topic.

Tejootje
topicstarter
Raadgever
  • 52Posts
  • 1Oplossingen
  • 19Likes

Dankjewel Dave, mijn ongenoegen was gericht op de Ziggomedewerkers en niet op de mede-forumleden. Ziggo-Lotte stelde mij woensdag een vraag die ik dezelfde dag beantwoord en vervolgens gebeurt er niets meer

Dave!
Super Expert
Super Expert
  • 18735Posts
  • 855Oplossingen
  • 5147Likes

Lotte is een Hulp Moderator werkt 1 a 2 keer in de week, normaal nemen dan andere die taak weer over zodat de topic's blijven rouleren, dat is bij deze niet gebeurt, enige wat er gebeurt is dat topic na 2 weken weer omhoog schiet, wegens inactiviteit. Vandaar dat het goed is dat je even aan de bel trekt en ik snap zeker je frustratie, en hoop morgen dat die weggenomen wordt. En ik kan gelukkig wel iets hebben hoor 😉 En heb en nu kan topic ook in de gaten houden, komt goed. Nu nog de echte werkers 😁

Tejootje
topicstarter
Raadgever
  • 52Posts
  • 1Oplossingen
  • 19Likes

Thx, duidelijk

Jiri
Community Moderator
Community Moderator
  • 1884Posts
  • 223Oplossingen
  • 608Likes

Hi @Tejootje

Sorry voor mijn late reactie!

Ik heb dit voorgelegd bij mijn collega's van Abuse en er lijkt iets mis te gaan in een forward. Wil je deze verwijderen en vervolgens de wachtwoorden van zowel Mijn Ziggo als het emailadres aanpassen? De blokkade wordt vervolgens binnen een uur opgeheven. 

Tejootje
topicstarter
Raadgever
  • 52Posts
  • 1Oplossingen
  • 19Likes

Hallo Jiri,

bedankt voor je reactie. Alle mailaccounts nog eens gesjekt en wachtwoorden zijn gewijzigd. Ook "mijn ziggo" wachtwoord is gewijzigd. Hoop dat het nu goed gaat komen. Nogmaals dank!

Dave!
Super Expert
Super Expert
  • 18735Posts
  • 855Oplossingen
  • 5147Likes

Dank je wel @Jiri  voor het oppakken 😊

Tejootje
topicstarter
Raadgever
  • 52Posts
  • 1Oplossingen
  • 19Likes

Halleluja! Ik ben weer in de lucht. Dank aan de Ziggomedewerkers! En jij ook bedankt Dave👍

Dave!
Super Expert
Super Expert
  • 18735Posts
  • 855Oplossingen
  • 5147Likes

Graag gedaan @Tejootje  blij dat we je hebben kunnen helpen. 😉

Mocht er wat zijn in de toekomst dit topic is gesloten, je kan altijd hier terecht, dan weet je in ieder geval dat je reactie krijgt en we er proberen alles aan te doen de klant te helpen. 😊

Blauwvinger
Expert
Expert
  • 336Posts
  • 16Oplossingen
  • 96Likes

Kreeg vandaag ook 2 verschillende enveloppes van Ziggo met de zelfde inhoud:

"Om deze reden hebben wij het verzenden via uw e-mailadressen geblokkeerd."

"Ook kunnen er al dan niet automatisch e-mails worden door gestuurd worden naar e-mailadressen welke bij ons bekend staan vanwege  hun slechte reputatie."

Worden handleidingen gegeven hoe een en ander te controleren en eventueel aan te passen.

Helaas, zijn die aanwijzingen waarschijnlijk geschreven door iemand die niet veel vlieguren maakt achter de computer. Ze werken bij mijn Edge in ieder geval niet.

Na enig vogelen mijnerzijds is het tocht gelukt e.e.a, te controleren en te kunnen concluderen dat alle gegevens door mij zijn ingevuld.

Ik stuur inderdaad automatisch mailtjes door naar mijn xxxxx.outlook.com e-mail adres.

Maar om dat te kenmerken als een e-mailadres met een slechte reputatie gaat wel erg ver.

Vraag wil/kan Ziggo mijn nader op te geven specifieke outlook.com e-mailadres van de zwarte lijst halen?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.