1
Vraag
2
Reageer en help mee
Lindsey74

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

E-mail account geblokkeerd

Ik ontving bericht dat mijn email account geblokkeerd is omdat ik gehackt zou zijn. In de mail die ik ontving werd ik verzocht mijn wachtwoorden te wijzigen en dan zou de blokkade worden opgeheven. Ik heb mijn wachtwoorden gewijzigd maar mijn account blijft geblokkeerd voor verzenden. Emails ontvangen lukt wel, maar verzenden dus niet.

Telefonisch contact met Ziggo lukt niet en ik zou dit toch wel graag snel opgelost willen zien. Wie weet raad?

 

15 Reacties 15
bburgg

Level 14
  • 915Posts
  • 99Oplossingen
  • 225Likes

Heb je ook alle wachtwoorden aangepast in de door jouw gebruikte e-mail programma’s? Volg dit stappenplan.

Lindsey74
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ja heb ik gelijk gedaan. Het gekke is dat ik met mijn nieuwe wachtwoord gewoon kan inloggen op webmail, maar daar geen mail kan versturen. Mijn Mac accepteert het nieuwe wachtwoord gek genoeg niet en blijft vragen om het juiste wachtwoord.

Lindsey74
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb alles nu nogmaals opnieuw ingesteld, inmiddels voor de 3e keer (!!) mijn wachtwoorden gewijzigd. De test mails gingen gelijk goed: ik dacht, probleem opgelost. Maar toen ik een echt mailtje verstuurde begon het gelijk weer. 

Het was geen spam, gewoon een mailtje aan mijn zus maar er stonden wel een aantal links in (met tips voor haar). Dat zou toch geen probleem mogen zijn? Dat soort dingen gaat normaal altijd goed.

Wordt er wel een beetje moe van, zeker omdat Ziggo telefonisch 0,0 hulp biedt.

 

bburgg

Level 14
  • 915Posts
  • 99Oplossingen
  • 225Likes
Lindsey74 wrote:

Ik heb alles nu nogmaals opnieuw ingesteld, inmiddels voor de 3e keer (!!) mijn wachtwoorden gewijzigd. De test mails gingen gelijk goed: ik dacht, probleem opgelost. Maar toen ik een echt mailtje verstuurde begon het gelijk weer. 

 

Wat bedoel je daarmee? Weer een blokkade?

bburgg

Level 14
  • 915Posts
  • 99Oplossingen
  • 225Likes
Lindsey74 wrote:

Ja heb ik gelijk gedaan. Het gekke is dat ik met mijn nieuwe wachtwoord gewoon kan inloggen op webmail, maar daar geen mail kan versturen. Mijn Mac accepteert het nieuwe wachtwoord gek genoeg niet en blijft vragen om het juiste wachtwoord.

Als je met webmail geen mail kan versturen dan lukt het sowieso niet met de Mac.

Er zit toch nog iets niet goed m.b.t. de blokkade. Hopelijk komt er snel een moderator langs die je verder kan helpen.

Lindsey74
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dankjewel voor het meedenken. Ik heb inmiddels weer een mail ontvangen van Ziggo dat mijn account opnieuw geblokkeerd is.

 

Hoop inderdaad dat ik snel antwoord van Ziggo krijg.

bburgg

Level 14
  • 915Posts
  • 99Oplossingen
  • 225Likes

Je maakt toch niet gebruik van een VPN, toch? Lees anders dit topic nog even door. 

Zon Wim

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb hetzelfde probleem, Lindsey De afgelopen twee weken twee maal mijn uitgaande mail geblokkeerd met melding daarvan via een email bericht van Ziggo. Daarna heb ik steeds de wachtwoorden gewijzigd en dan werkt 't weer, maar hoe lang? Wat mij pas vandaag opviel: de verzend-data van de blokkerings-emails van Ziggo waren 10 en 11 januari 2020. Huh? 

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2126Likes

Hallo @Lindsey74 en @Zon Wim en welkom op de Community! Wat ontzettend irritant dat de mailblokkades terugkeren. Om niet goed van te worden!

Inmiddels gaat het al een paar dagen goed en zijn beide e-mailadressen niet weer geblokkeerd, zie ik. Dat geeft de burger moed! Om problemen in de toekomst te voorkomen, raad ik je aan om al je apparaten waarmee je e-mail gebruik grondig te scannen op virussen en andere narigheid. Neem daarnaast het topic waar @bburgg naar refereert goed door met betrekking tot VPN, mocht je daar gebruik van maken. Als er nog iets is, geef gerust een gil .

cgeraads

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ook hier hetzelfde probleem. Bericht dat het email account is gehackt. Vervolgens het Ziggo stappenplan gevolgd en wachtwoorden gewijzigd. Helaas zonder succes. Uitgaande mail kan niet verzonden worden. Wat nu, moderator??

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2126Likes

Goedemiddag @cgeraads en een warm welkom! Zuur dat je bent afgesloten op uitgaande e-mail. Ik zie dat er op 11-12-2020 inderdaad blokkades zijn opgelegd aan de smtp server van 2 accounts vanwege het versturen van spam. In 1 van die adressen is ‘stichting’ onderdeel van de naam. Verstuur je vanuit beide accounts veel nieuwsbrieven of andere berichten? Dat wordt wellicht als spam aangezien. Het gebruik van een VPN triggert ook vaak een blokkade. Inmiddels zijn de blokkades opgeheven en kun je weer vrijuit mailen. 

prengels

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goedemiddag. Hier ook een mail ontvangen dat account gehackt is. Wachtwoorden aangepast en hierover ook een mail ontvangen. Kwartier later weer een mail ontvangen dat mijn account gehackt is en kan dus geen mails versturen. Wat nu te doen?

Fearless72

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ook hier sinds vandaag vanuit het niets mail geblokkeerd. Gisteren werkte alles nog en nu al voor de derde x mijn wachtwoorden en inlog gegevens gewijzigd. Wordt er echt niet goed van. Heb een macbook pro heb er drie verschillende scanners overheen gehaald en allemaal 0 resultaten met spam/malware keyloggers of wat dan ook. Heb 4 ziggo accounts en gelukkig heeft er maar 1 last van. Gebruik geen vpn of iets dergelijks. Heb gebeld met de helpdesk en ook die noobs komen er niet uit. Tijd geleden niks als blokjes in je beeld je “zeurt “ er een jaar over, komen binnen een week 3 monteurs langs waarvan de tweede excact hetzelfde werk verricht als de eerste, de derde het probleem, zoals ik al vermoede, vast stelt maar de binnendienst er niets mee wil doen. uiteindelijk opgelost en krijg je een vergoeding die lager is dan de kosten van de monteur, een lachertje dus. maar goed mail probleem zal ook wel intern liggen, maar ook dat zullen ze hier nooit willen toegeven

 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8991Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @prengels & @Fearless72, goed dat jullie je hier melden!

Ik zie dat jullie ook in de tussentijd nog contact hebben gehad met collega's. Als ik me niet vergis, staat er op dit moment geen blokkade meer op de e-mails. Mocht dat wel zo zijn, dan hoor ik het graag!

Fearless72

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen blokkade meer maar nog steeds vreemd geadresseerde mails in mijn mailbox

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic