Hallo, sinds een paar dagen is mijn email geblokkeerd. In mijn ziggo heb ik de wachtwoorden verandert maar vrij snel was alles weer geblokkeerd. Op mijn imac dien ik ook het wachtwoord te veranderen echter gaat dit niet, hij herkent mijn wachtwoord ook niet. Vorige week ontving ik een 'dreig'mail van een hacker waarin mijn wachtwoord van mijn email werd vermeld! Het is dus erg belangrijk dat ik mijn wachtwoord op de imac kan wijzigen echter kan Ziggo mij tot dusver daar niet mee helpen. Prima dat mijn emailaccount uit veiligheidsoverwegingen is geblokkeerd echter geef mij dan ook aan wat ik kan doen om het te herstellen. Heb meerdere malen contact gehad met Apple maar zij geven aan dat Ziggo de provider is en dat zij mij hier mee moeten helpen. Hoe kan ik het wachtwoord op mijn imac wijzigen en hoe dus mijn email account te deblokkeren.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Kun je wel met het nieuwe wachtwoord in je webmail inloggen? Inloggen op Ziggo Mail | Ziggo
Nee dat gaat ook niet. Ondertussen ben ik er achtergekomen dat mijn emailaccount gehackt is. Ik krijg via de webmail (via een ander adres) wel mails binnen maar. Het gaat echt over het wijzigen van het wachtwoord op de mac.
Als je niet via de webmail in kunt loggen, dan werkt de mail ook niet via de mac.
Hoe ben je erachter gekomen dat je mail gehackt is?
Als je mail gehackt is, wijzig dan als 1e je Mijn Ziggo login en dan uitloggen en opnieuw inloggen en het wachtwoord van je emailadres wijzigen.
Hoe een wachtwoord op een mac te wijzigen, gen idee.
Mogelijk kan @EnergieBoy of @Wim C. je hiermee helpen.
Dank Bert voor je reacties. Ik ben erachter gekomen doordat het ww van mijn mailadres niet meer werkte op mijn mac. En er zitten 10 tallen geretourneerde mails in mijn prullenbak die niet door mij gestuurd zijn (zgn 'volwassen' berichten). Verder heb ik via de site van de politie een check gedaan op mijn mailadres en deze gaf aan dat ie pwned is. Volgens Ziggo moet ik het elders gaan zoeken...
Wijzigen van je mail doe je via Ziggo, zoals Bert al heeft aangegeven. Als je dan met dat nieuwe wachtwoord je mailbox online kan bekijken, dan weet je dat deze correct is en werkt (webmail van Ziggo).
Dan onderstaande informatie volgen en zo wijzig je je wachtwoord in je iMac (gewoon je oude wachtwoord aanpassen naar je nieuwe, die je hiervoor hebt aangemaakt).
Afhankelijk van het type e-mailaccount dat u hebt, kunt u het huidige wachtwoord mogelijk weer activeren door deze stappen te volgen:
Als andere oplossingen niet werken, kunt u uw e-mailaccount opnieuw configureren. Let op: zorg wel dat je imap gebruikt anders ben je alles kwijt. Gebruik je dus pop3 dan zou ik dit niet zo snel doen. Ga hiervoor als volgt te werk:
Dank Energieboy! Wellicht dat het een probleem is dat ik nog een chello.nl mailadres heb. Via een upcmail.nl adres kan ik wel via de webmail van ziggo mijn mails bekijken. Echter komt het chello.nl adres ineens niet meer in mijn mail accounts (via mijn ziggo) voor. Wellicht dat Ziggo deze terug kan plaatsen??
Er zijn een aantal mailadressen zoals chello.nl uitgevallen door een storing, Ziggo is er mee bezig om dit op te lossen.
Hi @Erik-J! Heb je je e-mailadres alweer gevonden in MijnZiggo en is het wijzigen van je wachtwoord ook al gelukt? Ik ben benieuwd wat de status is.
Hi Carlien, het emailadres is eindelijk terug en de wachtwoorden zijn gewijzigd. Alles functioneert weer als vanouds. Dank!
Ah heel fijn dat alles weer naar behoren werkt @Erik-J!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.