1
Vraag
2
Reageer en help mee
Erik-J

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

E-mail account geblokkeerd

Hallo, sinds een paar dagen is mijn email geblokkeerd. In mijn ziggo heb ik de wachtwoorden verandert maar vrij snel was alles weer geblokkeerd. Op mijn imac dien ik ook het wachtwoord te veranderen echter gaat dit niet, hij herkent mijn wachtwoord ook niet. Vorige week ontving ik een 'dreig'mail van een hacker waarin mijn wachtwoord van mijn email werd vermeld! Het is dus erg belangrijk dat ik mijn wachtwoord op de imac kan wijzigen echter kan Ziggo mij tot dusver daar niet mee helpen. Prima dat mijn emailaccount uit veiligheidsoverwegingen is geblokkeerd echter geef mij dan ook aan wat ik kan doen om het te herstellen. Heb meerdere malen contact gehad met Apple maar zij geven aan dat Ziggo de provider is en dat zij mij hier mee moeten helpen. Hoe kan ik het wachtwoord op mijn imac wijzigen en hoe dus mijn email account te deblokkeren.

10 Reacties 10
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes

Kun je wel met het nieuwe wachtwoord in je webmail inloggen? Inloggen op Ziggo Mail | Ziggo

Erik-J
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nee dat gaat ook niet. Ondertussen ben ik er achtergekomen dat mijn emailaccount gehackt is. Ik krijg via de webmail (via een ander adres) wel mails binnen maar. Het gaat echt over het wijzigen van het wachtwoord op de mac.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes

Als je niet via de webmail in kunt loggen, dan werkt de mail ook niet via de mac.

 

Hoe ben je erachter gekomen dat je mail gehackt is?

 

Als je mail gehackt is, wijzig dan als 1e je Mijn Ziggo login en dan uitloggen en opnieuw inloggen en het wachtwoord van je emailadres wijzigen.

 

Hoe een wachtwoord op een mac te wijzigen, gen idee.

Mogelijk kan @EnergieBoy of @Wim C. je hiermee helpen.

Erik-J
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank Bert voor je reacties. Ik ben erachter gekomen doordat het ww van mijn mailadres niet meer werkte op mijn mac. En er zitten 10 tallen geretourneerde mails in mijn prullenbak die niet door mij gestuurd zijn (zgn 'volwassen' berichten). Verder heb ik via de site van de politie een check gedaan op mijn mailadres en deze gaf aan dat ie pwned is. Volgens Ziggo moet ik het elders gaan zoeken...

EnergieBoy

Level 19
  • 11408Posts
  • 577Oplossingen
  • 1874Likes

Wijzigen van je mail doe je via Ziggo, zoals Bert al heeft aangegeven. Als je dan met dat nieuwe wachtwoord je mailbox online kan bekijken, dan weet je dat deze correct is en werkt (webmail van Ziggo). 

Dan onderstaande informatie volgen en zo wijzig je je wachtwoord in je iMac (gewoon je oude wachtwoord aanpassen naar je nieuwe, die je hiervoor hebt aangemaakt). 

Afhankelijk van het type e-mailaccount dat u hebt, kunt u het huidige wachtwoord mogelijk weer activeren door deze stappen te volgen:

  1. Stop Mail. Als het programma niet wil stoppen, kunt u het geforceerd stoppen..
  2. Kies het Apple-menu  > 'Systeemvoorkeuren' en klik op 'Internetaccounts'.
  3. Selecteer uw e-mailaccount in de navigatiekolom.
  4. Als u een wachtwoordveld voor uw account ziet, verwijdert u het wachtwoord en typt u het juiste wachtwoord.
  5. Sluit Systeemvoorkeuren, open Mail en probeer uw account opnieuw te gebruiken.

 

Als andere oplossingen niet werken, kunt u uw e-mailaccount opnieuw configureren. Let op: zorg wel dat je imap gebruikt anders ben je alles kwijt. Gebruik je dus pop3 dan zou ik dit niet zo snel doen. Ga hiervoor als volgt te werk:

  1. Verwijder uw e-mailaccount in Mail.
  2. Voeg uw e-mailaccount weer toe in Mail.
Erik-J
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank Energieboy! Wellicht dat het een probleem is dat ik nog een chello.nl mailadres heb. Via een upcmail.nl adres kan ik wel via de webmail van ziggo mijn mails bekijken. Echter komt het chello.nl adres ineens niet meer in mijn mail accounts (via mijn ziggo) voor. Wellicht dat Ziggo deze terug kan plaatsen??

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes

Er zijn een aantal mailadressen zoals chello.nl uitgevallen door een storing, Ziggo is er mee bezig om dit op te lossen.

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

Hi @Erik-J! Heb je je e-mailadres alweer gevonden in MijnZiggo en is het wijzigen van je wachtwoord ook al gelukt? Ik ben benieuwd wat de status is.

Erik-J
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi Carlien, het emailadres is eindelijk terug en de wachtwoorden zijn gewijzigd. Alles functioneert weer als vanouds. Dank!

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

Ah heel fijn dat alles weer naar behoren werkt @Erik-J

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic