1
Vraag
2
Reacties
Martin Meuleman

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

E-mail account geblokkeerd na doorgestuurde mail

Afgelopen week werd het e-mail account van mijn partner geblokkeerd omdat haar account gehackt zou zijn en er " in korte tijd, vanuit meerdere landen gebruik gemaakt van uw e-mailaccount". Enig onderzoek wees uit dat dit probleem zich voordeed als ze een ontvangen mail van Human doorstuurde.

Ik kon dit probleem herhalen onder mijn eigen account met dezelfde mail van Human. Heeft dus niets te maken met gehacked zijn of gebruik vanuit meerdere landen. (Ik heb een soortgelijk probleem in het verleden overigens vaker gehad).

Ik heb daarna via de chat contact opgenomen met Ziggo met de vraag waarom ik een vals alarm krijg en wat maakt dat die specifiek mail een probleem veroorzaakt. Ze zeggen daar geen antwoord op te kunnen geven omdat dat een geautomatiseerd systeem is. Ik heb ook nog geprobeerd telefonisch contact op te nemen met Ziggo hierover maar het is onmogelijk om, via het menu gestuurd, contact te krijgen met iemand als je een vraag over dit onderwerp hebt.

Ik vind het prima dat Ziggo zijn systeem goed wil beveiligen maar zou het ook prettig vinden dat ze de moeite nemen uit te zoeken waarom er een vals alarm voorkomt. Ik wil hiervoor de betreffende mail (van Human) met alle plezier aan de technische dienst van Ziggo doen toekomen om uit te zoeken wat hier aan de hand is.

 

Martin

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Als je met doorgestuurde mails problemen hebt, neem dan contact op met abuse@ziggo.nl en stuur de mail die je doorstuurt als bijlage mee, abuse is de afdeling die dit alles beheert.

Zij reageren op dit soort meldingen, over het algemeen, vrij snel, heb ik ervaren.

Bekijk in context

5 Reacties 5
Richard1993!

Level 12
  • 638Posts
  • 15Oplossingen
  • 117Likes

gaat het om je email waar mee je inlogt op de site van ziggo? of is het je email waarmee je inlogt op hotmail? want als het over ziggo gaat dan heb ik eventueel een link voor je. ik zet hem voor de zekerheid hier neer voor je, zodat je het even door kan lezen. als het om een andere mail gaat dan ben ik bang dat ik je niet verder kan helpen. mijn excuses https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Help-Mijn-Ziggo-e-mail-is-geblokkeerd-Wat-moet-ik-doen/...

Martin Meuleman
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

IK begrijp je vraag niet helemaal maar misschien helpt dit. Ik lees en verstuur mijn mail met een e-mail cliënt op mijn PC die communiceert middels SMTP. Dus geen webmail.

DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes

@Martin Meuleman 

Gebruik je misschien VPN? De systemen van Ziggo zien het gebruiken van (steeds weer andere) buitenlandse IP-adressen aan voor een hack van de mail.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Als je met doorgestuurde mails problemen hebt, neem dan contact op met abuse@ziggo.nl en stuur de mail die je doorstuurt als bijlage mee, abuse is de afdeling die dit alles beheert.

Zij reageren op dit soort meldingen, over het algemeen, vrij snel, heb ik ervaren.

Martin Meuleman
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dag Be rt, 

Dank voor de tip! Ga ik doen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic