Afgelopen week werd het e-mail account van mijn partner geblokkeerd omdat haar account gehackt zou zijn en er " in korte tijd, vanuit meerdere landen gebruik gemaakt van uw e-mailaccount". Enig onderzoek wees uit dat dit probleem zich voordeed als ze een ontvangen mail van Human doorstuurde.
Ik kon dit probleem herhalen onder mijn eigen account met dezelfde mail van Human. Heeft dus niets te maken met gehacked zijn of gebruik vanuit meerdere landen. (Ik heb een soortgelijk probleem in het verleden overigens vaker gehad).
Ik heb daarna via de chat contact opgenomen met Ziggo met de vraag waarom ik een vals alarm krijg en wat maakt dat die specifiek mail een probleem veroorzaakt. Ze zeggen daar geen antwoord op te kunnen geven omdat dat een geautomatiseerd systeem is. Ik heb ook nog geprobeerd telefonisch contact op te nemen met Ziggo hierover maar het is onmogelijk om, via het menu gestuurd, contact te krijgen met iemand als je een vraag over dit onderwerp hebt.
Ik vind het prima dat Ziggo zijn systeem goed wil beveiligen maar zou het ook prettig vinden dat ze de moeite nemen uit te zoeken waarom er een vals alarm voorkomt. Ik wil hiervoor de betreffende mail (van Human) met alle plezier aan de technische dienst van Ziggo doen toekomen om uit te zoeken wat hier aan de hand is.
Martin