HvdZwaag

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

E-mail account geblokkeerd na bericht aan de Fraude Helpdesk

Ik heb verdachte e-mails doorgestuurd naar de Fraude Helpdesk 'valse-email@fraudehelpdesk.nl' en idem aan 'valse-email@rabobank.nl'.

De Fraude Helpdesk wil graag verdachte e-mail als bijlage ontvangen zodat ze de e-mail header automatisch kunnen onderzoeken. Zoals gevraagd heb ik de ontvangen verdachte e-mails dus als bijlagen aan mijn melding toegevoegd.

 

Nu "ziet" de spamfilter van Ziggo mijn bericht aan de Fraude Helpdesk kennelijk aan voor “kwaadaardige inhoud”. Want twee tellen later was mijn email account geblokkeerd en mocht ik een nieuwe wachtwoord instellen. Werkt prima dus, maar ....

 

De vraag is of dat ook anders kan. Misschien een regel toevoegen waardoor het bestemmingsadres 'valse-email@fraudehelpdesk.nl' wordt meegenomen in de evaluatie van de inhoud van een bericht?

 

Het is niet zo’n fijn vooruitzicht dat mijn account opnieuw wordt geblokkeerd wanneer ik behulpzaam de Fraude Helpdesk een verdachte email stuur. En ik zal toch niet de enige zijn die tot het nut van 't algemeen deze burenhulp in cyberspace verleent.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75170Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@Mariska De Fraude helpdesk kan er niets aan doen dat de spamfilter van Ziggo het verzenden van mail blokt, zodat je je wachtwoorden moet veranderen voor je weer mail kunt versturen.

 

De Ziggo spamfilter slaat aan op 2 mails of meer met dezelfde verdachte mail als bijlage naar 'valse-email@fraudehelpdesk.nl' en 'valse-email@rabobank.nl' en blokt de SMTP server van Ziggo, zodat er geen mail meer verstuurt kan worden door @HvdZwaag 

 

De afdeling abuse van Ziggo zal aan de bak moeten om dit soort acties van de Ziggo spamfilter te voorkomen.

Ik begrijp de actie wel, veiligheid voor alles, alleen is die actie wel heel scherp, bij 2 mailtjes al een blok.

Bekijk in context

5 Reacties 5
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75170Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Ik vermoed dat de spamfilter is aangeslagen op het 2 maal verzenden van de mail als bijlage, dan begint het al op verspreiding van spam te lijken.

Ik stuur ook nogal eens wat door als bijlage, maar nog nooit geblokt geweest.

 

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5738Posts
  • 596Oplossingen
  • 3328Likes

@HvdZwaag ik snap dat je hiervan baalt, door een goede daad wordt de boel geblokkeerd! Ik kom dit zelf ook niet (vaak) tegen. Je kunt dit het allerbeste voorleggen aan de fraude helpdesk. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75170Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@Mariska De Fraude helpdesk kan er niets aan doen dat de spamfilter van Ziggo het verzenden van mail blokt, zodat je je wachtwoorden moet veranderen voor je weer mail kunt versturen.

 

De Ziggo spamfilter slaat aan op 2 mails of meer met dezelfde verdachte mail als bijlage naar 'valse-email@fraudehelpdesk.nl' en 'valse-email@rabobank.nl' en blokt de SMTP server van Ziggo, zodat er geen mail meer verstuurt kan worden door @HvdZwaag 

 

De afdeling abuse van Ziggo zal aan de bak moeten om dit soort acties van de Ziggo spamfilter te voorkomen.

Ik begrijp de actie wel, veiligheid voor alles, alleen is die actie wel heel scherp, bij 2 mailtjes al een blok.

Wlmpie

Level 11
  • 532Posts
  • 11Oplossingen
  • 174Likes

Ziggo's spamfilter is er vooral om Ziggo te beschermen en niet hun klanten. Als je bewegingsalarm van je ip-camera op hol slaat heb je ook al een block te pakken terwijl alle mailtjes naar 1 emailadres gaan. Dat algoritme kan echt veel slimmer, maar daar hebben alleen klanten belang bij en niet Ziggo zelf.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75170Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@Wlmpie Ook Ziggo heeft er belang bij dat klanten de diensten goed kunnen gebruiken, anders lopen ze weg naar een andere provider.

Als het was om alleen zichzelf te beschermen, werd er niet zo snel gereageerd en gerepareerd door abuse, als er iets misgaat met bepaalde mails en een onjuist / te streng ingestelde spamfilter.

 

Maar het kan nog slimmer, daar ben ik het mee eens.

Uitgelicht topic