Ik heb verdachte e-mails doorgestuurd naar de Fraude Helpdesk 'valse-email@fraudehelpdesk.nl' en idem aan 'valse-email@rabobank.nl'.
De Fraude Helpdesk wil graag verdachte e-mail als bijlage ontvangen zodat ze de e-mail header automatisch kunnen onderzoeken. Zoals gevraagd heb ik de ontvangen verdachte e-mails dus als bijlagen aan mijn melding toegevoegd.
Nu "ziet" de spamfilter van Ziggo mijn bericht aan de Fraude Helpdesk kennelijk aan voor “kwaadaardige inhoud”. Want twee tellen later was mijn email account geblokkeerd en mocht ik een nieuwe wachtwoord instellen. Werkt prima dus, maar ....
De vraag is of dat ook anders kan. Misschien een regel toevoegen waardoor het bestemmingsadres 'valse-email@fraudehelpdesk.nl' wordt meegenomen in de evaluatie van de inhoud van een bericht?
Het is niet zo’n fijn vooruitzicht dat mijn account opnieuw wordt geblokkeerd wanneer ik behulpzaam de Fraude Helpdesk een verdachte email stuur. En ik zal toch niet de enige zijn die tot het nut van 't algemeen deze burenhulp in cyberspace verleent.