1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
Marius 1

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

E-mail: Pop-up sync.ziggo.nl en OXWEBDAV

Bij het openen van de e-mail krijg ik steeds een (pop-up) bericht : https://sync.ziggo.nl

Hoe raak ik dit kwijt? Verder staat boven het bericht OXWEBDAV. Ik ben niet geïnteresseerd in koppelen met agenda naar telefoon.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Dave

Level 20
T.E.A.M.
  • 24828Posts
  • 1073Oplossingen
  • 8099Likes

@Marius 1 door in te loggen met je e-mail en wachtwoord  https://sync.ziggo.nl raak je deze melding kwijt, het is een beveiliging van Thunderbird. Zo ziet Ziggo ook dat je een veilige afzender hebt.

Hopelijk lukt het met de inlog.

Anders horen we dit graag.

Bekijk in context

17 Reacties 17
Meldingen
Aan Uit
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78786Posts
  • 5323Oplossingen
  • 23530Likes

Open je die mail in de webmail van Ziggo met een browser of zie je dit in een mailprogramma op je computer?

Marius 1
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

De e-mail ontvang ik via Thunderbird.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78786Posts
  • 5323Oplossingen
  • 23530Likes

Dan zal ergens in Thunderbird sync.ziggo.nl ingegeven zijn.

Mogelijk in de agenda instellingen of adresboek instellingen.

Zoiets komt niet spontaan naar boven.

Marius 1
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt voor bericht. Niets te vinden in e-mail instellingen, adresboek of agenda inst. Nergens eigenlijk.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78786Posts
  • 5323Oplossingen
  • 23530Likes

Ik zie deze melding in Thunderbird voor het eerst voorbijkomen.

Helaas ken ik Thunderbird niet goed genoeg om dit probleem op te lossen.

Hopelijk komt er snel iemand voorbij die hier meer van weet.

Marius 1
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Bert, jammer, bedankt voor de moeite. Marius 1

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4648Posts
  • 390Oplossingen
  • 1896Likes

@Marius 1 van harte welkom op de Ziggo Community. goed dat je hier even komt kijken, over het algemeen moet je met de kennis die hier aanwezig is een heel eind kunnen komen.

Hebben @Dave en/of @Ollie_nl misschien een handige tip? 

Dave

Level 20
T.E.A.M.
  • 24828Posts
  • 1073Oplossingen
  • 8099Likes

@Marius 1 door in te loggen met je e-mail en wachtwoord  https://sync.ziggo.nl raak je deze melding kwijt, het is een beveiliging van Thunderbird. Zo ziet Ziggo ook dat je een veilige afzender hebt.

Hopelijk lukt het met de inlog.

Anders horen we dit graag.

Marius 1
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo, bedankt voor de reactie. Bij het instellen van het e-mail adres en wachtwoord, komt het bericht :  Inkomende server bestaat al. Wat nu?

Marius 1
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo, zo net zie ik dat mijn vorige versie van Thunderbird 91.6.2 dit probleem niet heeft.

Marius 1
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bij nader inzien heeft de vorige versie van Thunderbird dit toch ook. Niet opgelost dus.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 345Oplossingen
  • 1002Likes

Wat hardnekkig zeg.
@Dave kun je nog eens meedenken met @Marius 1 ?

Dave

Level 20
T.E.A.M.
  • 24828Posts
  • 1073Oplossingen
  • 8099Likes

@Jiri  ik denk altijd mee voor jou, als ik OXWEDAV intoets kom ik op de site uit voor Mac.

Ik ga er vanuit dat het gaat om een Mac apparaat die dit heeft en dat geeft meer oplossingen waarvan 1 omschreven. OXWEDAV - Mac 

En als ik op Google kijk kom je verschillende opties tegen OXWEBDAV - Google Search 

Marius 1
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Dave. Bedankt voor je reactie. Een apple apparaat bezit ik niet. Alleen een laptop Van Dell waar het bericht steeds op verschijnt. Op Trans ip staat stack als netwerkschijf toe te voegen. Daar is totaal geen behoefte aan.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 6170Posts
  • 730Oplossingen
  • 2632Likes

@Marius 1 
Eerlijk gezegd gaat mij dit ook de pet te boven. Wellicht ziet @Dave123- nog kans om dit draadje verder met je op te pakken? 🙂

Dave

Level 20
T.E.A.M.
  • 24828Posts
  • 1073Oplossingen
  • 8099Likes

@Jiri  Ik kraak en denk mee voor @Marius 1 , het heeft met de agenda te maken dat deze melding komt, check even welke mails je gebruikt gmail, Ziggo, hotmail, outlook en bij instellingen in Thunderbird. Ik hoop niet dat je de Beta van Thunderbird hebt die wordt sterk afgeraden, deze zit nog vol met fouten en Bug's

Misschien helpt dit overzicht je nog Hoe synchroniseer ik Synology Calendar met CalDAV-clients? 

Als hier niet tussen staat, raad ik je aan om even op de pagina van Thunderbird

naar beneden te scrollen en op Hulp verkrijgen Thunderbird - zoek in de zoekfunctie  of dat is Engelstalig

Thunderbirdc - US contact 

Marius 1
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Dave, bedankt voor je inzet. Ik gebruik Ziggo mail via Thunderbird. De agenda kan alleen op de computer worden opgeslagen. Clicken op "Netwerk" doet niets. Via Thunderbird help kom ik niet verder.