Beste Ziggo adviseurs,
Wij hebben een mail binnen gekregen met instructies om mail instellingen te veranderen.
Nu hebben wij een oudere tablet van Lenovo en de mail van Outlook alleen kunnen wij deze combinatie niet terug vinden op de site.
Outlook zijn laptop versies die er staan en de app is een stuk beperkter daar kan je maar weinig veranderen, en de tablet geeft op de site iets van gmail of zoiets aan en die hebben wij ook niet.
Nu is de vraag hoe wij Outlook op onze tablet kunnen blijven gebruiken na 30 mei?(heb me ook laten vertellen dat de instellingen misschien al goed staan hoe check ik dat?)
Wij zijn totaal niet technisch ingesteld dus dit is voor ons best wel lastig uit te vinden, als iemand ons hiermee kan helpen zou geweldig zijn.
Met vriendelijke groet,
Geert Hardeman
Opgelost! Ga naar oplossing.
Beste @Geerthardeman,
Ik heb ook een Lenovo tablet.
Ik gebruik de outlook app zelf niet maar ik heb de outlook app even geïnstalleerd om te kijken of ik je zou kunnen helpen.
Ik heb er mijn Ziggo email op ingesteld waarbij outlook zelf de juiste instellingen bij Ziggo ophaalt, dat doen de meeste moderne email programmas allemaal. Waarbij je normaal achteraf wel nog je email instellingen kan bekijken en controleren hoewel dat eigenlijk meestal niet nodig is.
Bij deze outlook app kan ik nergens die instellingen bekijken/controleren helaas. Maar als je Ziggo zo al een paar jaar hebt gebruikt met je outlook app kan het zijn dat outlook verouderde instellingen gebruikt al vermoed ik dat dat al wel goed zal staan. Maar wat je kan doen om extra zeker te zijn is klikken op "account opnieuw instellen" dan gaat de outlook app bij Ziggo de nieuwste instellingen ophalen en staat alles goed zodat je na 30 mei gewoon via Ziggo kan blijven mailen met de Outlook app.
Tik links onder op het kartelwieltje.
Tik op je email account.
En tik vervolgens op account opnieuw instellen.
Bij mij haalt ie dan de juiste instellingen op het wachtwoord hoef ik niet opnieuw in te stellen en mijn email account werkt daarna zoals het moet.
Hopelijk heb je hier iets aan.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@Geerthardeman Welkom hier. Ik ben zelf ook klant hier. Misschien heb je iets aan de info uit de link:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/e-mail/imap#/
Hier kan het programma gekozen worden en leidt een wizard je door de instellingen. Ook is het mogelijk om de instellingen direct te bekijken (als je de weg weet) via de link in het grijze blok.
Let op, de link hierboven is alleen van IMAP en niet van POP instellingen die je mogelijk gebruikt.
Deze link geeft beide mogelijkheden aan: E-mailinstellingen doornemen | Klantenservice | Ziggo
Dank je wel voor jullie snelle reactie.
Ik heb ondertussen gevonden dat ik imap heb in onze Outlook maar toch kan ik niks veranderen bij onze instellingen of moet ik het account opnieuw instellen? Klinkt nogal definitief vandaar dat ik dit nog gedurfd heb.
Met vriendelijke groet,
Geert Hardeman
@Geerthardeman toevallig had ik iets vergelijkbaars met een collega die ook de instellingen wilde controleren. Als je dan (windows 10) via het (oude) configuratiescherm naar de snelkoppeling Mail gaat dan kun je via de knop Emailaccounts wel bij de instellingen komen door in het volgende venster op de tab Email het mail adres waar het om gaat aan te klikken en vervolgens op de knop wijzigen te klikken.
Ik heb het vermoeden dat we het nu over een laptop hebben anders weet ik niet hoe ik bij het configuratiescherm van een tablet kom.
@Geerthardeman scherp. Er wordt inderdaad eerst over een laptop gesproken en later over de tablet hoe het daar geregeld wordt. Mijn reactie ging dus de verkeerde kant op. Als het de tablet betreft. Heel eerlijk... daar heb ik het ook nog niet echt voor elkaar gekregen om makkelijk bij de instellingen van een account te komen. Je ziet er eigenlijk alleen de knop "opnieuw instellen" die voor mijn gevoel weinig doet.
Wat ik vaak doe in zo'n geval als ik weet dat de mail (toch) op de server beschikbaar is, is het account uit de outlook app verwijderen en dan opnieuw instellen. Ook daar de link in de post van @Bert voor gebruikt worden volgens mij want er wordt ook de mogelijkheid gegeven om een mobiel apparaat in te stellen.
Nogmaals excuses dat ik met mijn antwoord de verkeerde kant op ging.
Edit: nog een aanvulling... als het account opnieuw wordt ingesteld wordt er om het e-mailadres en wachtwoord gevraagd. Vervolgens kan het stukje "geavanceerd" worden open geklapt en hier kunnen poortinstellingen enz. gewijzigd worden. Dit staat standaard al goed. tenminste de laatste keer dat ik hier iets voor een ziggo emailadres moest wijzigen dateert al weer van een aantal jaren terug volgens mij.
Geen enkel probleem hoor ik ben allang blij dat je me hiermee wilt helpen.
Oke dus als i het goed begrijp dan kan ik even alles eraf gooien(accounts,app enz.) en vanuit daar alles opnieuw instellen en dan kan ik ook gelijk de goede beveiligings instellingen erin zetten, klopt dat?
En nogmaals echt super blij voor het geduld en kunde waar je mee wilt helpen.
Groet,
Geert
@Geerthardeman daarvoor zijn we hier hè op dit forum, om elkaar te helpen.
Wat je zegt klopt. Echter de app hoeft er niet helemaal af. Alleen het mail adres verwijderen is voldoende.
Heb je nog wel de e-mails als back-up in de bv de webmail?
Anders zou het vervelend zijn als er iets kwijtraakt.
Beste @Geerthardeman,
Ik heb ook een Lenovo tablet.
Ik gebruik de outlook app zelf niet maar ik heb de outlook app even geïnstalleerd om te kijken of ik je zou kunnen helpen.
Ik heb er mijn Ziggo email op ingesteld waarbij outlook zelf de juiste instellingen bij Ziggo ophaalt, dat doen de meeste moderne email programmas allemaal. Waarbij je normaal achteraf wel nog je email instellingen kan bekijken en controleren hoewel dat eigenlijk meestal niet nodig is.
Bij deze outlook app kan ik nergens die instellingen bekijken/controleren helaas. Maar als je Ziggo zo al een paar jaar hebt gebruikt met je outlook app kan het zijn dat outlook verouderde instellingen gebruikt al vermoed ik dat dat al wel goed zal staan. Maar wat je kan doen om extra zeker te zijn is klikken op "account opnieuw instellen" dan gaat de outlook app bij Ziggo de nieuwste instellingen ophalen en staat alles goed zodat je na 30 mei gewoon via Ziggo kan blijven mailen met de Outlook app.
Tik links onder op het kartelwieltje.
Tik op je email account.
En tik vervolgens op account opnieuw instellen.
Bij mij haalt ie dan de juiste instellingen op het wachtwoord hoef ik niet opnieuw in te stellen en mijn email account werkt daarna zoals het moet.
Hopelijk heb je hier iets aan.
Oooh jongens jullie zijn echt geweldig dit gaat mij lukken zo op deze manier, echt top heren.
Dank je wel beide voor de moeite die jullie voor ons hebben gedaan nogmaals geweldig.
Met vriendelijke groet,
Geert Hardeman
Graag gedaan Geert 👍
Als een antwoord je geholpen heeft dan kan je klikken "Markeer als oplossing" op die manier zien andere Ziggo gebruikers die hetzelfde probleem hebben meteen de oplossing bovenaan staan.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.