Vragen n.a.v. het aanpassen van e-mailinstellingen (mail ziggo d.d. 28-10-201)
In de bijlage :
a) Een stappenplan hoe mijn e-mailinstellingen momenteel ingesteld staan.
b) Blokkade POP3
Vraag 1)
mijn e-mailadres "*****s@upcmail", niet wijzigen in "****@ziggo.nl". (**mod edit: e-mailadres verwijderd uit openbaar bericht**)
Uitsluitend de instellingen aanpassen in "......ziggo.nl. Klopt?
Vraag 2)
Bij mijn huidige instellingen staan er in de vensters andere informatie dn bij jullie aangegeven?
Zie bijlage e-mailinstellingen wijzigen (nov 2021) venster 4b t.o.v. 4a
Vraag 3)
POP3 blijft in het "grijs" geblokkeerd staan. (zie bijlage Ziggo POP3 staat geblokkeerd)
Dropdownmenu werkt dan niet. Ik kan POP3 dus niet wijzigen in IMAP.......en nu?
** Moderator edit: Bijlages verwijderd ivm zichtbaarheid emailadres **
Opgelost! Ga naar oplossing.
Als je een upc adres hebt, dan moet je die blijven gebruiken.
Maak je een ziggo adres aan in Mijn Ziggo, ook al is het met dezelfde naam ervoor b.v. konijn@upc.nl en konijn@ziggo.nl , dan zijn dit 2 totaal verschillende email adressen en accounts en inboxen in de Ziggo mail en in je Outlook.
Dit is net zo verschillend als zwart@kpn.nl en wit@ziggo.nl .
Als je het POP account verwijderd, dan ben je al je mail kwijt die Outlook heeft binnengehaald en op je computer staat.
Als je met POP mail binnenhaalt, blijft er geen mail achter op de Ziggo server / webmail.
Alleen als je instelt in Outlook dat er een kopie achter moet blijven.
Met IMAP blijft de mail op de Ziggo server staan en niet in je computer.
Verwijder je iets is het ook echt weg, omdat het dan niet op je computer zelf staat.
Even voor alle duidelijkheid.
Het is pure flauwekul dat POP onveiliger is dan IMAP.
Ik heb al 24 jaar POP en heb alle mail van al die jaren nog.
Als je gewend bent met POP te werken, blijf dit vooral doen.
Als je IMAP gebruikt staat je mail op de Ziggo server en gaat er ergens iets mis, is je mail weg.
Ziggo heeft geen backups van je mail, dus zo veilig vind ik dit niet.
Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.
Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info
Bert, Marcel, hi! Probeer ik nog eens een met een - voorzover ik wist - ouder ww in te loggen, lukt dat wel :). Euvel lijkt voor nu verholpen. Dank
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Een ****@upc adres is niet zomaar te wijzigen in een ****@ziggo adres. Hiervoor moet je in ''mijn ziggo'' een nieuw adres of alias aan maken.
Je hoofd adres kun je niet wijzigen.
E-mail mogelijkheden | Klantenservice | Ziggo
Als je een upc adres hebt, dan moet je die blijven gebruiken.
Maak je een ziggo adres aan in Mijn Ziggo, ook al is het met dezelfde naam ervoor b.v. konijn@upc.nl en konijn@ziggo.nl , dan zijn dit 2 totaal verschillende email adressen en accounts en inboxen in de Ziggo mail en in je Outlook.
Dit is net zo verschillend als zwart@kpn.nl en wit@ziggo.nl .
Als je het POP account verwijderd, dan ben je al je mail kwijt die Outlook heeft binnengehaald en op je computer staat.
Als je met POP mail binnenhaalt, blijft er geen mail achter op de Ziggo server / webmail.
Alleen als je instelt in Outlook dat er een kopie achter moet blijven.
Met IMAP blijft de mail op de Ziggo server staan en niet in je computer.
Verwijder je iets is het ook echt weg, omdat het dan niet op je computer zelf staat.
Even voor alle duidelijkheid.
Het is pure flauwekul dat POP onveiliger is dan IMAP.
Ik heb al 24 jaar POP en heb alle mail van al die jaren nog.
Als je gewend bent met POP te werken, blijf dit vooral doen.
Als je IMAP gebruikt staat je mail op de Ziggo server en gaat er ergens iets mis, is je mail weg.
Ziggo heeft geen backups van je mail, dus zo veilig vind ik dit niet.
Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.
Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info
Hoi Bert, Bedankt voor je advies.
Ik laat alle de instellingen zoals ze stonden.
@robert wessels welkom op de Ziggo Community! Goed dat je dit hier even aankaart, zoals je leest is er direct al handige hulp aangeboden!
Kan je er iets mee? 🙂
Hoi Jacob,
Ja hoor, ik denk dat ik er wel iets mee kan. Zoals ik het begreep is het een storm in een glas water.
Allemaal wijzigingen moeten doorvoeren in instellingen, wat uiteindelijk niet echt nodig is.
Beetje paniek zaaien door Ziggo 🙂
Ik heb verder qua instellingen niets verder ondernomen.
Fijn dat deze situatie is opgehelderd, @robert wessels .
Mocht je hierover nog aanvullende vragen hebben, of onze hulp kunnen gebruiken, dan lezen we dat graag 🙂
Vandaag wederom een zelfde bericht van Ziggo ontvangen...........
Wat moet ik hiermee? Is de informatie urgent / noodzakelijk of niet?
Beste meneer Wessels, |
Hulp bij het wijzigen van je instellingen |
Goed dat je het meld, hier gaat iets helemaal niet goed mee.
Gelukkig hebben de webmail en de mailprogramma's een mooie prullenbak, want dat is de enige plek waar dit soort communicatie thuishoort.
Ik loop tegen hetzelfde probleem aan: aankondiging Ziggo dat wachtwoord e-mailadres vernieuwd moet worden (met de mededeling dat anders per 1 januari 2022 e-mail via Outlook niet meer gebruikt kan worden (!)). Vandaag wachtwoord vernieuwd. Zowel in Outlook 2019 voor Mac als op webmail. Webmail werkt netjes. Outlook krijg ik vooralsnog niet aan de praat. Alle gegevens (met aanpassing van het wachtwoord) in POP gebruikt. Krijg melding 'Kan niet aanmelden. Controleer de referenties en probeer het opnieuw.' Iemand enig idee?
Ter aanvulling: mijn e-mailadres is nog @chello.nl; gebruikersnaam is @upcmail.nl. Leverde tot nog toe nooit problemen op
@DouweS Je hebt het over een wachtwoord, de mail gaat alleen over verouderde instellingen, als je die oude instellingen gebruikt, verder niet.
Gebruik je in POP deze instellingen? Dit zijn de juiste voor POP:
Bert, dag. Ik heb het nog ff nagekeken; je hebt gelijk, het bericht gaat over verouderde instellingen. 'k Heb mijn ww dus ook aangepast, in webmail gaat dat prima: kan inloggen met nieuwe ww. Bij het maken van een account in Outlook krijg ik de melding als in bijgevoegd bericht. Kom er dus niet uit. Hoor graag
*** Bijlage met privégegevens verwijderd door moderator ***
@DouweS Probeer het eens als de gebruiksnaam gelijk is aan het in te stellen emailadres. Rest zou moeten kloppen. Nu zitten de gebruikersnaam en emailadres in een ander domein.
Marcel, hi! Dank voor de suggestie; gedaan, zelfde foutmelding; 'k zie dat het steeds om foutcode 17199 gaat
Bert, Marcel, hi! Probeer ik nog eens een met een - voorzover ik wist - ouder ww in te loggen, lukt dat wel :). Euvel lijkt voor nu verholpen. Dank
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.