Als je een upc adres hebt, dan moet je die blijven gebruiken.
Maak je een ziggo adres aan in Mijn Ziggo, ook al is het met dezelfde naam ervoor b.v. konijn@upc.nl en konijn@ziggo.nl , dan zijn dit 2 totaal verschillende email adressen en accounts en inboxen in de Ziggo mail en in je Outlook.
Dit is net zo verschillend als zwart@kpn.nl en wit@ziggo.nl .
Als je het POP account verwijderd, dan ben je al je mail kwijt die Outlook heeft binnengehaald en op je computer staat.
Als je met POP mail binnenhaalt, blijft er geen mail achter op de Ziggo server / webmail.
Alleen als je instelt in Outlook dat er een kopie achter moet blijven.
Met IMAP blijft de mail op de Ziggo server staan en niet in je computer.
Verwijder je iets is het ook echt weg, omdat het dan niet op je computer zelf staat.
Even voor alle duidelijkheid.
Het is pure flauwekul dat POP onveiliger is dan IMAP.
Ik heb al 24 jaar POP en heb alle mail van al die jaren nog.
Als je gewend bent met POP te werken, blijf dit vooral doen.
Als je IMAP gebruikt staat je mail op de Ziggo server en gaat er ergens iets mis, is je mail weg.
Ziggo heeft geen backups van je mail, dus zo veilig vind ik dit niet.
Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.
Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info