1
Vraag
2
Reacties
Eehoorn40

Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

E-Mail adressen

Een e_mail adres gemaakt “ruurdvdzee@ziggo.nl” maar dit adres bestaat al in Friesland , hoe kan dat? Zonder dat ik gewaarschuwd werd door ziggo?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Eehoorn40
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Iedereen bedankt voor de reacties, maar het is al opgelost, de E-Mailadres houder van het adres ruurdvdzee@ziggo.nl geeft geen reactie het enige antwoord is van de Mailserver dat mijn bericht niet is aangekomen. Opgelost toch!!

Bekijk in context

10 Reacties 10
Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@Eehoorn40 dit is een openbaar forum.

Om privacy redenen en spam aanvallen te vermijden is het niet slim om email adressen te vermelden.

Dat kan door op de 3 puntjes rechtsonder te klikken.

 

Hoe zie je dat dit adres al bestaat?

Enige tijd na opzeggen wordt een adres weer vrijgegeven.

 

AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes

Hi @Eehoorn40,

Het kan natuurlijk zomaar dat iemand met dezelfde voor- en achternaam een emailadres eerder heeft aangemaakt bij Ziggo. Wellicht (anders) uitschrijven.

efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes

Er zijn meer hondjes die fikkie heten. Wat is het probleem?

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes
Eehoorn40 wrote:

Een e_mail adres gemaakt “****@ziggo.nl” maar dit adres bestaat al in Friesland , hoe kan dat? Zonder dat ik gewaarschuwd werd door ziggo?


Is het echt exact hetzelfde email adres, die tegelijkertijd actief zijn?

Dit zou niet mogelijk moeten zijn. Tijdens het aanmaken/aanvragen van een nieuw email adres zou het achterliggende programma, de email database moeten raadplegen en moeten controleren of het ingevoerde email adres uniek is en alleen dán pas het adres mogen toekennen.

In principe zijn alle email adressen uniek en dat er 2 exact dezelfde ( en actieve ) Ziggo-email-adressen bestaan, is beslist een fout van Ziggo. Dit zou niet mogelijk moeten zijn.

Wel is het natuurlijk mogelijk dat iemand hetzelfde email adres wil hebben. Maar dat kan pas op het moment dat de huidige ‘eigenaar’ zijn email adres verwijderd. Natuurlijk is er dan wel kans, dat email gericht aan de vorige eigenaar ( van hetzelfde email adres ) terecht komt bij de huidige eigenaar. Dit is de reden dat een gebruikt en daarna verwijderd email adres vaak eerst een tijd in ‘quarantaine’ gaat.

Eehoorn40
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Ja het adres is precies hetzefde

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes
Eehoorn40 wrote:

Ja het adres is precies hetzefde


Natuurlijk heeft de eerste aanvrager/eigenaar de meeste rechten. Ik verwacht/denk dat jij jouw ( dubbele ) email adres moet verwijderen en daarna een duidelijk nieuwe variatie moeten aanmaken. Let wel op, dat je geen verwarring creëert door 2 bijna dezelfde email adressen te maken. Je moet geen zoekplaatje voor anderen maken, door b.v. maar 1 letter te wijzigen. De kans is dan groot dat email voor jouw, door een type- en/of denk-fout van de verzender bij de andere terecht komt.

Aangezien dit een ‘Klant Helpt Klant’ forum is, kan je ook wachten totdat er een Ziggo moderator langs komt en afwachten wat die beslist. Deze moderators hebben ‘_Ziggo’ achter hun naam staan, komen om de zoveel dagen 'langs’ ieder draadje en ze hebben meer rechten en mogelijkheden dan de telefonische Ziggo helpdesk.

Eehoorn40
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Iedereen bedankt voor de reacties, maar het is al opgelost, de E-Mailadres houder van het adres ruurdvdzee@ziggo.nl geeft geen reactie het enige antwoord is van de Mailserver dat mijn bericht niet is aangekomen. Opgelost toch!!

stevienieuw

Level 9
  • 352Posts
  • 7Oplossingen
  • 69Likes

Dat is vreemd dat de mail niet is aangekomen, zou nl in jouw mailbox terecht moeten zijn gekomen, aangezien je in feite een email naar je eigen mailadres hebt verzonden.  Ik vraag me ook af hoe je weet dat die ander in Friesland woont.

Eehoorn40
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Ik had natuurlijk mijn E-Mailadres uitgezet om te voorkomen dat ik het zou krijgen,

Ik kreeg dus niets binnen uiteraard, maar mijn neef in Friesland heeft zijn E-Mail veranderd vermoedelijk.

Maar ik ben er nu wel uit hoor,het is toch opgelost.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Eehoorn40 wrote:

Een e_mail adres gemaakt “ruurdvdzee@ziggo.nl” maar dit adres bestaat al in Friesland , hoe kan dat? Zonder dat ik gewaarschuwd werd door ziggo?

 

Ik kreeg onderstaand terug, dus het mailadres is nergens actief op dit moment en ook niet bij jouw @Eehoorn40 anders had ik dit niet terug gehad.

“”

Dit bericht is afkomstig van de mail-server.

U stuurde het volgende bericht, maar dat kon niet aan iedereen worden bezorgd:

======================================================================

Onderwerp:

This is a multipart message in MIME format.  ------=_NextPart_000_0007_01D5881A.E4B8C820 Content-Type: text/plain;   charset="us-ascii" Content-Transfer-Encoding: 7bit      ------=_NextPart_000_0007_01D5881A.E4B8C820 Content-Type: text/html;       charset="us-ascii" Content-Transfer-Encoding: quoted-print

======================================================================

Op de volgende adressen kon het bericht niet worden afgeleverd:

  ruurdvdzee@ziggo.nl

    Unrouteable address

“”

In Mijn Ziggo kwam de volgende foutmelding bij het aanmaken van je email adres:

“De gekozen alias bestaat al. Kies een andere alias of voeg bijvoorbeeld een cijfercombinatie toe.”

Dat wil zeggen dat ooit iemand dat email adres heeft gehad en het nu niet meer gebruikt, het blijft voor een langere tijd niet meer beschikbaar voor gebruik.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic