1
Vraag
2
Reageer en help mee
Lexzie

Level 4
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Eén website doet het niet

Ongeacht welk device ik gebruik (laptop (2 stuks), smartphone), ongeacht op WiFi of vaste verbinding, ongeacht welke DNS ik gebruik, ongeacht welke browser, ik kan niet naar https://fmscan.org/

In Chrome, Opera, Internet Explorer en Edge krijg ik HTTP ERROR 404

In Firefox een lege pagina.

 

Via 4G of een VPN naar mijn werk (dus via een andere internet-toegang) werkt het wel.

Bij anderen (ook Ziggo) werkt het wel.

 

Pingen gaat wel, dan krijg ik antwoord van 193.158.23.123

 

Modem is ConnectBox in Bridge-mode. Router is een Fritz!Box. Beiden zijn al gereset.

Zoals al gezegd verschillende DNS zijn getest (overigens als ping resolved naar het juiste IP-adres is het dus geen DNS issue). DNS ook geflushed.

24 Reacties 24
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

In Bridge IPv4 blijft alles zoals het is.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

In bridge zou je een ander adres voor de webomgeving moeten gebruiken 192.168.100.1

Omdat er meteen al wordt aangegeven dat de Connectbox in bridge staat kunnen we zover ik weet alle router instellingen daarvan buiten beschouwing laten.

Het is dan puur de Fritzbox of de website zelf.

 

Bij modem's in bridge zou er sinds een tijdje ook sprake zijn van IPv6, mogelijk speelt die wijziging mee. Wil je geen IPv6 is dat wat je bedoeld met weer op ipv6?

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

@Lexzie

 

We vernemen graag van je of je dit ziet zitten. Dan kunnen we het 1 en ander voor je in werk stellen.

Lexzie
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Als de nieuwe box ook direct in Bridge staat en het kost me verder niks vind ik het prima.
Geen idee wat voor mij het voordeel van een nieuwe ConnectBox is.

Overigens laptop direct op de ConnectBox en een andere Fritz!Box leverde me helemaal geen internetverbinding op totdat ik de ConnectBox opnieuw opgestart had.

 

Inderdaad met 192.168.100.1 kom ik op de webinterface van de box, moet helaas ergens het wachtwoord opzoeken...

Maar ik kan nu weer op fmscan.org komen.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@Lexzie Fijn dat het probleem is opgelost dan laten we het eerst zo! Het overzetten kost je verder niks en kunnen wij ten aller tijde voor je in orde maken. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic