Alles wat je wilt weten over de levels
Het is je vast en zeker opgevallen, iedere community-gebruiker heeft een level bij de gebruikersnaam staan. Wat deze levels precies inhouden lees je hier. Van Nieuwkomer tot Super Experts en alles er ...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Ongeacht welk device ik gebruik (laptop (2 stuks), smartphone), ongeacht op WiFi of vaste verbinding, ongeacht welke DNS ik gebruik, ongeacht welke browser, ik kan niet naar https://fmscan.org/
In Chrome, Opera, Internet Explorer en Edge krijg ik HTTP ERROR 404
In Firefox een lege pagina.
Via 4G of een VPN naar mijn werk (dus via een andere internet-toegang) werkt het wel.
Bij anderen (ook Ziggo) werkt het wel.
Pingen gaat wel, dan krijg ik antwoord van 193.158.23.123
Modem is ConnectBox in Bridge-mode. Router is een Fritz!Box. Beiden zijn al gereset.
Zoals al gezegd verschillende DNS zijn getest (overigens als ping resolved naar het juiste IP-adres is het dus geen DNS issue). DNS ook geflushed.
Als ik de link in toets dan krijg ik de pagina gewoon te zien
Heb je ergens VPN in gebruik, staat je Firewall van je modem misschien te ver dicht, of je Fritzbox, haal je Fritzbox er eens tussen uit en probeer eens rechtstreeks op je modem.
Een 404 is een error op de server, die kan je dus gewoon bereiken. Site werkt hier gewoon overigens. Misschien tijdelijk server ding?
Rechtstreeks op de ConnectBox lukt het wel. Dus het zal de Fritz!Box moeten zijn, maar wat....
"Firewall te dicht": Ik wist niet dat er een knijper op zit. Site heeft altijd gewerkt tot een paar weken. Andere websites werken wel.
VPN: Ja ik heb een VPN naar een andere Fritz!Box, al ruim 5 jaar of zo. Nooit geen probleem. Dat is een site-to-site VPN die routeert alleen 192.168.3.0/24. Met tracert krijg ik ook gewoon op de normale manier antwoord (zie bijlage).
Ja, antwoord is:
GOOD No open resolver on IPv4
Is al ruim een week, is alleen bij mij.
Vreemde situatie, maar als het rechtstreeks op het modem wel werkt, dan is duidelijk dat het ergens tussen die Fritzboxen en je apparatuur moet liggen.
Ik heb zelf ook een Fritzbox er tussen hangen en heb geen probleem met het bezoeken van die site.
Dus ik ben bang dat je het toch ergens in die Fritz instellingen en/of die VPN moet zoeken.
Zover is wel duidelijk inderdaad. Maar wat snap ik niet.
Er zijn geen restricties ingesteld, Internet Use is unrestricted
Heb de VPN ook uitgezet en dat maakte niks uit.
Routering is het ook niet lijkt me want dan kon je hem ook niet pingen dacht ik.
Dan word het trial en error. Eerst een via 1 Fritz proberen, dan via de andere Fritz proberen.
Bij een van beiden zal toch ergens iets moeten zijn. Dat is van afstand vrijwel niet te bepalen.
Hi @Lexzie!
Gek dat de website het steeds niet doet en dat je al zoveel hebt uitgesloten. Fijn dat je al goed geholpen bent. Heb je de laatste stappen van @Richard G. nog geprobeerd en hoe gaat het momenteel?
Ik heb maar één Fritz!Box op het moment, dus kan geen andere proberen.
Ook geen andere router.
Een vriend van me heeft er naar gekeken en zegt het is een combinatie van iets fout op de server van de website en mijn aansluiting maar wat weet hij niet.
Ik moet er maar mee leven geloof ik.
Als laatste poging kun je op je pc nog eens bij de eigenschappen van je adapter kijken en daar DNS servers 1.1.1.1 en 8.8.8.8 invullen en kijken of dat nog helpt.
Beste is even te herstarten daarna.
Baat het niet dan schaadt het niet, als het niet werkt kun je het nadien altijd nog terug zetten op automatisch.
Zal ergens een combinatie zijn van iets inderdaad.
Misschien kan volgende nog helpen.
Log in op http://192.168.178.1 met password of pincode
Ga naar Geavanceerde Instellingen > Klik op Beveiliging en daarna op Firewall
Staat je IPv4 en eventueel IPv6 zo ingeschakeld, zo niet, schakel dan zo in via het plaatje.
Maar je hebt een Connect Box welke van de 2 is het de Arris Connect Box ( TG2492LG) of de Compal Connect Box (CH7465LG-ZG)
Omdat misschien al tijdje speelt, misschien toch de Fritzbox er even tussen uit, of je Modem even via de achterkant 30 seconde met een cocktail prikker 30 seconde indrukken en je modem even een reset geven.
Als dit niet werkt, geef dan even seintje, dan vraag ik of een modem ruil gedaan kan worden door een Ziggo Medewerker.
Ik doe kennelijk iets fout want wat ik ook doe ik kom niet op http://192.168.178.1
Kabel rechtstreeks op modem, ethernetadapter IP adres 192.168.178.178/24 gegeven, niks.
Modem staat in Bridge mode, maar volgens mij lukte dit in het verleden wel.
Arris of Compal zegt mij niks, moest op de onderkant kijken daar staat inderdaad CH7465LG-ZG.
Ik snap eigenlijk niet waarom het in het modem zou zitten, aangezien ik eerder succesvol naar de site kon gaan met mijn laptop rechtstreeks op het modem (dus laptop kreeg een WAN IP-adres), dat lukt nu trouwens ook niet meer. Alleen de Fritz!Box krijgt/heeft een WAN IP-adres.
Modem resetten...eeeh en dan ben ik m'n bridge mode kwijt? En weer op IPv6?
De Fritz!Box hangt er niet voor de lol aan.
Tip van mij ook geprobeerd met de andere DNS servers op je pc?
Ja, ook geprobeerd.
Maar het is geen DNS probleem aangezien fmscan.org netjes resolved in het juiste IP-adres.
Je hebt de Compal Connect Box en de Arris heeft meer mogelijkheden. Ik denk dat modem ruil van Compal naar Ariis het beste is,
Ik heb topic weer onder aandacht gebracht van Ziggo Medewerkers die zie je hier verschijnen.
Goedemorgen @Lexzie, wat vind je van het voorstel van Dave? Is dat iets dat in gang gezet mag worden?
Op basis van je mailadres, kan ik niet achterhalen waar je woont. Zorg er daarom voor dat je postcode en huisnummer in je Ziggo Community profiel staan. Deze gegevens zijn niet openbaar te zien, maar moderators kunnen dan gelijk de juiste gegevens erbij pakken. Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info
Hoe gaat dat dan in zijn werk met de bridge-mode? en IPv4? Blijft alles behouden?
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Het is je vast en zeker opgevallen, iedere community-gebruiker heeft een level bij de gebruikersnaam staan. Wat deze levels precies inhouden lees je hier. Van Nieuwkomer tot Super Experts en alles er ...