1
Vraag
2
Reacties
Ome Jopie

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dynamic ipv4 adres en portforwarding

Ik maak gebruik van portforwarding op mijn connectbox om van buitenaf mijn thuisnetwerk te benaderen. Ziggo gebruikt dynamic ip adressen en die wisselen van tijd tot tijd. Dit kwam de laatste tijd sporadisch voor en het was een kleine moeite om op mijn laptop en ipad de ip adressen aan te passen. Nu is het in de afgelopen drie weken echter al twee keer voorgekomen en aangezien ik zie dat de leasetijd op één week staat hou ik mijn hart vast voor de komende vakantie als ik drie weken weg ben.
Hoe kan ik dit het beste oplossen want een vast ip adres kan niet, volgens de klantenservice.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo Ome Jopie welkom op de Community. Om gelijk maar met de deur in huis te vallen. Bij een Dynamisch IP adres hoort zo nu en dan een wisseling. Het is gebruikelijk dat dit slechts enkele keren per jaar is, maar dit kan vaker nodig zijn. Dan doen we dat. Het hoort er nou eenmaal bij. We leveren geen vaste IP adressen aan consumenten. Wel op geselecteerde zakelijke abonnementen.

In dit recente topic vind je een aantal tips over de oplossing in de vorm van DDNS. Mocht je daar vragen over hebben dan nodig ik je uit om die in dat topic te stellen 🙂

Ps. Op vakantie raad ik je aan lekker van de zon te genieten 😉

Bekijk in context

3 Reacties 3
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo Ome Jopie welkom op de Community. Om gelijk maar met de deur in huis te vallen. Bij een Dynamisch IP adres hoort zo nu en dan een wisseling. Het is gebruikelijk dat dit slechts enkele keren per jaar is, maar dit kan vaker nodig zijn. Dan doen we dat. Het hoort er nou eenmaal bij. We leveren geen vaste IP adressen aan consumenten. Wel op geselecteerde zakelijke abonnementen.

In dit recente topic vind je een aantal tips over de oplossing in de vorm van DDNS. Mocht je daar vragen over hebben dan nodig ik je uit om die in dat topic te stellen 🙂

Ps. Op vakantie raad ik je aan lekker van de zon te genieten 😉
gebruikers-naam

Level 1
  • 574Posts
  • 15Oplossingen
  • 55Likes
Beetje jammer dat Ziggo never nooit wil meewerken aan IP problemen, en dynamische adressen... Pffff, dat hoeft helemaal niet, je moet toch voor elke klant een of meerdere adressen vrijmaken, nu via dhcp, maar ook die kun je gewoon per klant (die dat vraagt) fixeren, kost niets en een goed stuk klantenbinding (ze willen hun ip namelijk houden).
Al met al, gewoon onwil...
RodneyFortuna

Level 10
  • 363Posts
  • 28Oplossingen
  • 69Likes
Ome Jopie wrote:
Ik maak gebruik van portforwarding op mijn connectbox om van buitenaf mijn thuisnetwerk te benaderen. Ziggo gebruikt dynamic ip adressen en die wisselen van tijd tot tijd. Dit kwam de laatste tijd sporadisch voor en het was een kleine moeite om op mijn laptop en ipad de ip adressen aan te passen. Nu is het in de afgelopen drie weken echter al twee keer voorgekomen en aangezien ik zie dat de leasetijd op één week staat hou ik mijn hart vast voor de komende vakantie als ik drie weken weg ben.
Hoe kan ik dit het beste oplossen want een vast ip adres kan niet, volgens de klantenservice.


Het is vervelend, zeker als je net op vakantie bent en niet meer bij je bestanden kan komen. Zal bij verandering toch echt mijn router instellingen moeten aanpassen en dat is zeer lastig als je niet thuis bent.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic