Ik weet niet of het zo is.
Ik merk op dat de 2 niet hetzelfde zijn.
Als ik naar dyn.com ga blokkeert mijn netwerk de toegang tot die website dat vind ik al verontrustend.
Die site komt op een high risk blocklist voor.

Als ik naar account.dyn.com ga dan word die site wel geladen.
Als ik jou was zou ik als test eens een andere DDNS service proberen om te zien of het dan wel werkt.
Ik gebruik zelf een betaalde DDNS service van EasyDNS al sinds 2004 met de DDNS client in mijn router pfSense.
Maar er zijn vast nog meer gratis DDNS services die ook in de Sagemcom router DDNS opties voorkomt.
Ik vertrouw die dyn.com niet anders zou ik er een account hebben aangemaakt om te testen.
Wat ik ook zou doen is in de Sagemcom de firewall settings nalopen en die op standaard instellingen instellen.
Ik heb altijd de modems van Ziggo in bridge mode gebruikt dus ik ken het modem helaas niet als ie in router mode word gebruikt.
Dus ik vrees dat ik je er niet verder mee kan helpen helaas.