1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
bougher

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

DynDns - gebruikersnaam/wachtwoord incorrect

Hallo,

 

Ik wil op mijn nieuwe sagemcom modem DDNS gebruiken. (voorheen had ik de oude modem in bridge en een router er achter). Ik heb op de fora deze vraag nog niet terug gevonden.

 

Als ik dyn.com selecteer uit de pulldown menu en mijn wachtwoord en gebruikersnaam (waar ik ook mee inlog bij dyndns.com) invul krijg ik de melding terug dat deze combinatie (wachtwoord/gebruikersnaam) incorrect is. Volgens mij gaat er iets anders mis, omdat ik deze gegevens voorheen ook gebruikte én omdat ik er via de website wél mee kan inloggen.

 

De huidigde modem router staat niet in bridge modus.

 

Iemand een tip/oplossing?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 20528Posts
  • 1399Oplossingen
  • 8049Likes

@bougher Inmiddels heb ik een terugkoppeling ontvangen van onze collega's van InHome Engineering. DynDNS werkt wel, ondanks het feit dat je een foutmelding te zien krijgt. Er wordt gewerkt aan een update van het modem waarmee deze bug (notificatie) in het modem opgelost wordt. Resume;  indien je de gegevens voor DynDNS goed hebt ingevuld dan behoort het dus, ondanks de notificatie, gewoon te werken. 

Bekijk in context

7 Reacties 7
Meldingen
Aan Uit
Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2861Posts
  • 306Oplossingen
  • 1382Likes

Hi @bougher 

Je hebt nog niks gehoord van ons maar we zijn stiekem achter de schermen bezig om het te onderzoeken. Dus we komen hier nog even op terug 🙂 En wie weet komt er nog iemand langs met een gouden tip! 

Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 20528Posts
  • 1399Oplossingen
  • 8049Likes

@bougher Inmiddels heb ik een terugkoppeling ontvangen van onze collega's van InHome Engineering. DynDNS werkt wel, ondanks het feit dat je een foutmelding te zien krijgt. Er wordt gewerkt aan een update van het modem waarmee deze bug (notificatie) in het modem opgelost wordt. Resume;  indien je de gegevens voor DynDNS goed hebt ingevuld dan behoort het dus, ondanks de notificatie, gewoon te werken. 

bougher
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Paul, ik heb het wachtwoord opnieuw ingevuld (en gedubbelchecked bij dyndns, én op mijn nas; die is dus correct. Hij geeft nog dezelfde foutmelding, en geeft dus aan dat hij niet kan worden opgeslagen. Als ik van de pagina weg navigeer, dan komt de pop-up vraag of ik wil opslaan, maar dat laat niet tot het resultaat alsof het wachtwoord wordt opgeslagen. Als ik weg-navigeer en op de pagina terugkom staat het wachtwoord weer leeg. Maw, ik twijfel of bovenstaande van jou welk correct is (althans, hoe weet ik of het wachtwoord wel word opgeslagen). Suggesties?

Random

Level 16
  • 2168Posts
  • 102Oplossingen
  • 1114Likes

@bougher 

 

je schrijft:

"Als ik dyn.com selecteer uit de pulldown menu en mijn wachtwoord en gebruikersnaam (waar ik ook mee inlog bij dyndns.com) invul krijg ik de melding terug dat deze combinatie (wachtwoord/gebruikersnaam) incorrect is."

 

dyn.com is iets anders dan dyndns.com

als die laatste niet in het pulldown menu voorkomt dan word die (nog) niet ondersteunt.

 

Misschien na een toekomstige update hij er wel in komt te staan.

Misschien kan je een account maken bij een DDNS service die wél in het lijstje voorkomt.

 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 6153Posts
  • 728Oplossingen
  • 2624Likes

Goedemiddag @bougher 

 

We zijn alweer een aantal dagen verder en hebben sinds de tips van @Random niets meer van je vernomen.

Heb je een update voor ons?

bougher
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi Guido64,

 

Is dat zo? Als ik namelijk naar dyndns.com surf word ik geredirect naar account.dyn.com. Volgens mij is het hetzelfde.

 

Sander

 

Random

Level 16
  • 2168Posts
  • 102Oplossingen
  • 1114Likes

Ik weet niet of het zo is.

Ik merk op dat de 2 niet hetzelfde zijn.

 

Als ik naar dyn.com ga blokkeert mijn netwerk de toegang tot die website dat vind ik al verontrustend.

Die site komt op een high risk blocklist voor.

 

Guido64_1-1686599829642.png

 

Als ik naar account.dyn.com ga dan word die site wel geladen.

 

Als ik jou was zou ik als test eens een andere DDNS service proberen om te zien of het dan wel werkt.

Ik gebruik zelf een betaalde DDNS service van EasyDNS al sinds 2004 met de DDNS client in mijn router pfSense.

Maar er zijn vast nog meer gratis DDNS services die ook in de Sagemcom router DDNS opties voorkomt.

 

Ik vertrouw die dyn.com niet anders zou ik er een account hebben aangemaakt om te testen.

 

Wat ik ook zou doen is in de Sagemcom de firewall settings nalopen en die op standaard instellingen instellen.

 

Ik heb altijd de modems van Ziggo in bridge mode gebruikt dus ik ken het modem helaas niet als ie in router mode word gebruikt.

 

Dus ik vrees dat ik je er niet verder mee kan helpen helaas.