Dylan Whitehouse spam

Hallo, ik word momenteel gek van de spam. Zojuist weer 16 spammails. De mailadressen veranderen continu, dus hoewel ik braaf alle adressen blokkeer schiet ik er weinig mee op. Enige constante is dat er onderaan telkens een afzender staat; Dylan Whitehouse. Ik heb ook al geprobeerd om in de mailbox een 'regel' aan te maken, maar ook dit heeft weinig tot geen effect. Iemand de gouden tip?!
marcske73
Ontdekker
  • 5Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
1 Geaccepteerde oplossing

Hallo iedereen. Spam is erg vervelend! Daar zit niemand op te wachten. Omdat spam verstuurders vaak andere e-mailadressen gebruiken heeft het geen zin om afzenders te blokkeren.

Zorg ervoor dat je of onze webmail gebruikt, of dat je onze e-mail via IMAP hebt ingesteld in jouw e-mail programma.

Alleen op die manieren kijkt onze mail en spamfilter naar de mailtjes die je in de map 'Spam' hebt gezet. Wanneer iedereen deze spam mailtjes naar de map 'Spam' verplaatst leren jullie ons filter dat het om spam gaat. Het kan een paar dagen duren voordat dit effect heeft. Hier lees je alles over dit onderwerp.

Bekijk in context

Anne H Z
Community Developer
Community Developer
  • 3619Reacties
  • 199Oplossingen
  • 1158Likes
35 Reacties 35

Hallo marcske73,
welk e-mailprogramma gebruik je?
N.N.
Expert
Expert
  • 12983Reacties
  • 817Oplossingen
  • 592Likes

Hoi N.N.

Ik gebruik Outlook
marcske73
topicstarter
Ontdekker
  • 5Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hallo marcske73,
De software of de opvolger van hot-mail/livemail?
N.N.
Expert
Expert
  • 12983Reacties
  • 817Oplossingen
  • 592Likes

software
marcske73
topicstarter
Ontdekker
  • 5Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hallo marcske73,
daar kan ik je helaas niet verder mee helpen, ik ken het pakket niet.
Misschien dat een ander forumlid of Ziggo-moderator je hier verder mee kan helpen.
Succes.
N.N.
Expert
Expert
  • 12983Reacties
  • 817Oplossingen
  • 592Likes

Ook ik heb sinds een paar dagen dezelde last van deze dylan. Weet ziggo hoe je mails met deze naam in het bericht kan blokken. Hij maakt steeds andere afzenders aan, dus op de blacklist zitten helpt niet
FRANSemail
Ontdekker
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb er last van sinds vandaag nu al 10 mails van deze afzender en je kan je er niet voor uitschrijven via de onderstaande link ziggo help aub.
frode
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Uitschrijven via een of andere link moet je natuurlijk nooit doen!
Dan weten ze zeker dat jouw mailadres bestaat en komt er nog meer spam aan.
RobertKoopman
Gedreven Raadgever
  • 902Reacties
  • 86Oplossingen
  • 246Likes

Wat gebeurt er op termijn als je de mails in de spammap sleept?
Maar dat kan alleen als je IMAP gebruikt vanuit Outlook.
Anders zou je dat in de webmail moeten doen, daar zou de spamfilter van moeten leren.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/veiligheid/spam
Be rt
Super Expert
Super Expert
  • 39910Reacties
  • 2230Oplossingen
  • 8246Likes

marcske73 Spam is heel vervelend !!

Je moet je afvragen hoe komen ze aan je e-mail adres ?? heel simpel een ieder die gebruikt maakt van internet laat zeker een X of wat zijn mail adres achter op het internet, meestal op reclameachtige sites of ook in niet afgesloten fora en op facebook.

Deze mail adressen worden doorverkocht en er zijn programma's op het internet actief om mailadressen te scannen en op te slaan iets met een ****@****.nl of zo ziet zo een bot.

Relatief gesproken krijg ik weinig spam , maar op een eerder mail adres wat ik heb uitgezet en al 20 + jaren gebruikte kreeg ik ook erg veel spam.

Mijn advies maak een mail adres aan wat je voor de normale sites gaat gebruiken of openbaar achterlaat dit mail adres moet je niet gaan gebruiken voor belangrijke sites zoals bij voorbeeld verzekeraars , overheden , gemeenten en zo ,gebruik daar je e-mail adres voor waar je geen spam op wil ontvangen.

Zo kan je op je spam mailadres alle meuk laten binnenkomen en hoef je al je goede regulieren mails er niet uit te gaan vissen.

Snap ? 😉
Ronihd
Super Expert
Super Expert
  • 6377Reacties
  • 218Oplossingen
  • 1658Likes

Ik heb exact hetzelfde. Sinds dinsdag elke dag rond de 10-12 mails van deze Dylan. Mailadressen geblokkeerd, maar elke keer is het weer een ander adres.
Ik gebruik Mozilla Thunderbird, maar het is lastig blokkeren obv bepaalde regels/woorden omdat hij mails stuurt van bedrijven (zogezegd) waar ik echt klant ben 😞 Wie heeft de gouden tip?
Kris81
Ontdekker
  • 2Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik krijg (gelukkig) zelden of nooit spam, binnen één jaar op 1 hand te tellen.
N.N.
Expert
Expert
  • 12983Reacties
  • 817Oplossingen
  • 592Likes

Ik krijg bijna geen spam, en mij e-mail adres is al hetzelfde sinds 1999. Maar sinds kort krijg ik inderdaad ook allemaal mailtjes van deze "dylan". Jammer dat mensen voor de rechter slepen niet zo makkelijk is. Maar volgens mij zijn er genoeg wetten om ze aan te klagen... Maar goed...

Wellicht klagen bij de mensen uit wien's naam de spam verstuurd wordt? Ik krijg net een mailtje "namens" eneco. Mailtje naar die gasten door sturen en klagen. Spammers versturen niet voor niks, hiervoor krijgen ze betaald. In dit geval gok ik door eneco. Geen idee of die mensen weten met welk volk ze in zee zijn gegaan. Maar ik ga nu denk ik maar eens beginnen een stevige pissige mail naar ze te sturen (eneco dus) dat ik niet gediend ben van hun spam. Voor Nederlandse bedrijven lijkt me dat simpel. En die zijn er vast wel gevoelig voor. Ze zijn als de dood voor slechte reklame.

En inderdaad, die gast zijn naam staat in een afbeelding, kan je mail niet op filteren.
Kenny van Essen
Ontdekker
  • 3Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik word gestoord van de spam. Hoe kom ik er vanaf.?
1edenique1
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hier kun je spam melden:
https://www.acm.nl/nl/spamklacht
N.N.
Expert
Expert
  • 12983Reacties
  • 817Oplossingen
  • 592Likes

Hoi 1edenique1
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Ziggo.

Je kan de mail aanmelden als SPAM en dan leert Ziggo uiteindelijk dat het om SPAM gaat. Daarnaast zal ook je mail programma deze niet meer in je normale mail laten zien maar in de speciale SPAM map. Dat is het beste hoe je er mee om kunt gaan.
EnergieBoy
Super Expert
Super Expert
  • 10640Reacties
  • 519Oplossingen
  • 2411Likes

Dankjewel maar hoe meld ik die spam aan bij ziggo?
1edenique1
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Door erop te gaan staan en dan te slepen naar de SPAMbox.
Als je online je mail bekijkt. Als je bekijkt via een mail programma dan moet je even kijken hoe dat gaat. Dat is per programma verschillend.
EnergieBoy
Super Expert
Super Expert
  • 10640Reacties
  • 519Oplossingen
  • 2411Likes

Nogmaals hartelijk dank.
1edenique1
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

N.N. wrote:
Ik krijg (gelukkig) zelden of nooit spam, binnen één jaar op 1 hand te tellen.


Dan laat jij denk ik bijna nergens je mail adres ( in het openbaar ) achter 😉
Ronihd
Super Expert
Super Expert
  • 6377Reacties
  • 218Oplossingen
  • 1658Likes

Ronihd wrote:
N.N. wrote:
Ik krijg (gelukkig) zelden of nooit spam, binnen één jaar op 1 hand te tellen.


Dan laat jij denk ik bijna nergens je mail adres ( in het openbaar ) achter 😉

Inderdaad.
N.N.
Expert
Expert
  • 12983Reacties
  • 817Oplossingen
  • 592Likes

Dat zeg ik 🙂
Ronihd
Super Expert
Super Expert
  • 6377Reacties
  • 218Oplossingen
  • 1658Likes

Ik heb sinds 2 dagen ook ineens mail van deze Dylan Whitehouse, ik wordt er gek van.
#Ziggo kunnen jullie hier naar kijken aangezien ik dit alleen op mijn chello adressen heb en niet op gmail adressen?
MiekeH
Ontdekker
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

MiekeH dit is een klanten voor klanten forum die elkaar helpen , Ziggo kan hier ook niks aan doen of er mee doen.

Er kijken hier wel moderatoren van Ziggo mee maar die kunnen hier ( dat denk ik ) ook niks mee
Ronihd
Super Expert
Super Expert
  • 6377Reacties
  • 218Oplossingen
  • 1658Likes

Hallo iedereen. Spam is erg vervelend! Daar zit niemand op te wachten. Omdat spam verstuurders vaak andere e-mailadressen gebruiken heeft het geen zin om afzenders te blokkeren.

Zorg ervoor dat je of onze webmail gebruikt, of dat je onze e-mail via IMAP hebt ingesteld in jouw e-mail programma.

Alleen op die manieren kijkt onze mail en spamfilter naar de mailtjes die je in de map 'Spam' hebt gezet. Wanneer iedereen deze spam mailtjes naar de map 'Spam' verplaatst leren jullie ons filter dat het om spam gaat. Het kan een paar dagen duren voordat dit effect heeft. Hier lees je alles over dit onderwerp.

Bekijk in context

Anne H Z
Community Developer
Community Developer
  • 3619Reacties
  • 199Oplossingen
  • 1158Likes

Ronihd wrote:
marcske73 Spam is heel vervelend !!

Je moet je afvragen hoe komen ze aan je e-mail adres ?? heel simpel een ieder die gebruikt maakt van internet laat zeker een X of wat zijn mail adres achter op het internet, meestal op reclameachtige sites of ook in niet afgesloten fora en op facebook.

Deze mail adressen worden doorverkocht en er zijn programma's op het internet actief om mailadressen te scannen en op te slaan iets met een ****@****.nl of zo ziet zo een bot.

Relatief gesproken krijg ik weinig spam , maar op een eerder mail adres wat ik heb uitgezet en al 20 + jaren gebruikte kreeg ik ook erg veel spam.

Mijn advies maak een mail adres aan wat je voor de normale sites gaat gebruiken of openbaar achterlaat dit mail adres moet je niet gaan gebruiken voor belangrijke sites zoals bij voorbeeld verzekeraars , overheden , gemeenten en zo ,gebruik daar je e-mail adres voor waar je geen spam op wil ontvangen.

Zo kan je op je spam mailadres alle meuk laten binnenkomen en hoef je al je goede regulieren mails er niet uit te gaan vissen.

Snap ? 😉


Dan moet ik je toch zeer teleur stellen. Hoewel ik het met je eens ben en dit een goede manier is om adressen te krijgen. De spam van deze bron wordt naar een alias gestuurd die upc ooit automatisch op mijn mailbox heeft aangemaakt (en niet verwijderbaar is). En ik heb dat adres nog nooit gebruikt. Desalniettemin wordt het nu wel door deze spammer gebruikt. Dus het verhaal van, laat je e-mail adres niet overal slingeren gaat hier niet op helaas....
Kenny van Essen
Ontdekker
  • 3Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ronihd wrote:
MiekeH dit is een klanten voor klanten forum die elkaar helpen , Ziggo kan hier ook niks aan doen of er mee doen.

Er kijken hier wel moderatoren van Ziggo mee maar die kunnen hier ( dat denk ik ) ook niks mee


Dan wordt het toch echt tijd dat ziggo goed naar hun spamfilter gaat kijken. Want deze irritante mailtjes krijgen een spam score van 0. Terwijl het ALLE symptomen heeft, waar elk normaal spamfilter al lang op was afgegaan. Er staat geen text in, alleen een plaatje. Rara wat zou dat zijn? Moet niet zo moeilijk zijn om deze berichten heel snel te vlaggen en af te voeren middels het spamfilter toch?
Kenny van Essen
Ontdekker
  • 3Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Je hoeft geen adres achter te laten om spam te krijgen.
Spammers gebruiken servers die naar alle mogelijke combinatie emailadressen een email sturen.
Ik heb aliassen en een hoofdadres wat nooit ergens gebruikt is en daar komt ook spam op binnen.
Be rt
Super Expert
Super Expert
  • 39910Reacties
  • 2230Oplossingen
  • 8246Likes

Ben het eens met vorige reacties. Ik gebruik mijn adres niet voor prijswedstrijden of andere online zaken.
Een keer per ongeluk in zo’n mail op “Uitschrijven” geklikt en dan staat er letterlijk in beeld “Uitgeschreven. Ziggogroup1”. (Neem aan dat ze hele hordes tegelijk mailen).

Ik heb sinds mijn eerste bericht hier elk kwartier een spammail gehad. Om gek van te worden 😞
Kris81
Ontdekker
  • 2Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vandaag heb ik ook wel 20 mails ontvangen De mailadressen veranderen continu, dus alle adressen blokkeren helpt niet. Onderaan de mail staat: Dylan Whitehouse.
Wie kan dit stoppen??
pgvinken
Ontdekker
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik vind het wel bijzonder dat er veel klachten zijn van ziggo klanten over spam van Dylan Whitehouse.
Veluwse
Ontdekker
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Die achternaam zal wel puur toeval zijn....
Boompieapp
Raadgever
  • 431Reacties
  • 11Oplossingen
  • 26Likes

Kenny van Essen wrote:
Ronihd wrote:
MiekeH dit is een klanten voor klanten forum die elkaar helpen , Ziggo kan hier ook niks aan doen of er mee doen.

Er kijken hier wel moderatoren van Ziggo mee maar die kunnen hier ( dat denk ik ) ook niks mee


Dan wordt het toch echt tijd dat ziggo goed naar hun spamfilter gaat kijken. Want deze irritante mailtjes krijgen een spam score van 0. Terwijl het ALLE symptomen heeft, waar elk normaal spamfilter al lang op was afgegaan. Er staat geen text in, alleen een plaatje. Rara wat zou dat zijn? Moet niet zo moeilijk zijn om deze berichten heel snel te vlaggen en af te voeren middels het spamfilter toch?


Dit klopt! Zet de ongewenste e-mail daarom in de Spam map, op die manier helpt iedereen mee aan het updaten van van onze filters.
Anne H Z
Community Developer
Community Developer
  • 3619Reacties
  • 199Oplossingen
  • 1158Likes

Hier sinds een paar dagen het zelfde. Blijf maar op het knopje markeren als spam klikken. Maar zoals genoemd komt elk mailtje van een ander mailadres en is het dweilen met de kraan open.
Bren83
Ontdekker
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Lang geleden dat ik Outlook heb gebruikt, maar ik meen te herinneren dat je "regels op basis van.." kan aanmaken. Dan de naam van die persoon erin knallen bij de regels met de trant van 'voorkomende woorden', en laten verplaatsen naar map prullenbak of spam. Ben je er toch vanaf?
Edwin010
Stamgast
  • 65Reacties
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Uitgelicht topic