1
Vraag
2
Reacties
marcske73

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dylan Whitehouse spam

Hallo, ik word momenteel gek van de spam. Zojuist weer 16 spammails. De mailadressen veranderen continu, dus hoewel ik braaf alle adressen blokkeer schiet ik er weinig mee op. Enige constante is dat er onderaan telkens een afzender staat; Dylan Whitehouse. Ik heb ook al geprobeerd om in de mailbox een 'regel' aan te maken, maar ook dit heeft weinig tot geen effect. Iemand de gouden tip?!
35 Reacties 35
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
N.N. wrote:
Ik krijg (gelukkig) zelden of nooit spam, binnen één jaar op 1 hand te tellen.


Dan laat jij denk ik bijna nergens je mail adres ( in het openbaar ) achter 😉
Verwijderd account
Niet van toepassing
Ronihd wrote:
N.N. wrote:
Ik krijg (gelukkig) zelden of nooit spam, binnen één jaar op 1 hand te tellen.


Dan laat jij denk ik bijna nergens je mail adres ( in het openbaar ) achter 😉

Inderdaad.
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Dat zeg ik 🙂
MiekeH

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb sinds 2 dagen ook ineens mail van deze Dylan Whitehouse, ik wordt er gek van.
#Ziggo kunnen jullie hier naar kijken aangezien ik dit alleen op mijn chello adressen heb en niet op gmail adressen?
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
MiekeH dit is een klanten voor klanten forum die elkaar helpen , Ziggo kan hier ook niks aan doen of er mee doen.

Er kijken hier wel moderatoren van Ziggo mee maar die kunnen hier ( dat denk ik ) ook niks mee
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo iedereen. Spam is erg vervelend! Daar zit niemand op te wachten. Omdat spam verstuurders vaak andere e-mailadressen gebruiken heeft het geen zin om afzenders te blokkeren.

Zorg ervoor dat je of onze webmail gebruikt, of dat je onze e-mail via IMAP hebt ingesteld in jouw e-mail programma.

Alleen op die manieren kijkt onze mail en spamfilter naar de mailtjes die je in de map 'Spam' hebt gezet. Wanneer iedereen deze spam mailtjes naar de map 'Spam' verplaatst leren jullie ons filter dat het om spam gaat. Het kan een paar dagen duren voordat dit effect heeft. Hier lees je alles over dit onderwerp.
Kenny van Essen

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ronihd wrote:
marcske73 Spam is heel vervelend !!

Je moet je afvragen hoe komen ze aan je e-mail adres ?? heel simpel een ieder die gebruikt maakt van internet laat zeker een X of wat zijn mail adres achter op het internet, meestal op reclameachtige sites of ook in niet afgesloten fora en op facebook.

Deze mail adressen worden doorverkocht en er zijn programma's op het internet actief om mailadressen te scannen en op te slaan iets met een ****@****.nl of zo ziet zo een bot.

Relatief gesproken krijg ik weinig spam , maar op een eerder mail adres wat ik heb uitgezet en al 20 + jaren gebruikte kreeg ik ook erg veel spam.

Mijn advies maak een mail adres aan wat je voor de normale sites gaat gebruiken of openbaar achterlaat dit mail adres moet je niet gaan gebruiken voor belangrijke sites zoals bij voorbeeld verzekeraars , overheden , gemeenten en zo ,gebruik daar je e-mail adres voor waar je geen spam op wil ontvangen.

Zo kan je op je spam mailadres alle meuk laten binnenkomen en hoef je al je goede regulieren mails er niet uit te gaan vissen.

Snap ? 😉


Dan moet ik je toch zeer teleur stellen. Hoewel ik het met je eens ben en dit een goede manier is om adressen te krijgen. De spam van deze bron wordt naar een alias gestuurd die upc ooit automatisch op mijn mailbox heeft aangemaakt (en niet verwijderbaar is). En ik heb dat adres nog nooit gebruikt. Desalniettemin wordt het nu wel door deze spammer gebruikt. Dus het verhaal van, laat je e-mail adres niet overal slingeren gaat hier niet op helaas....
Kenny van Essen

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ronihd wrote:
MiekeH dit is een klanten voor klanten forum die elkaar helpen , Ziggo kan hier ook niks aan doen of er mee doen.

Er kijken hier wel moderatoren van Ziggo mee maar die kunnen hier ( dat denk ik ) ook niks mee


Dan wordt het toch echt tijd dat ziggo goed naar hun spamfilter gaat kijken. Want deze irritante mailtjes krijgen een spam score van 0. Terwijl het ALLE symptomen heeft, waar elk normaal spamfilter al lang op was afgegaan. Er staat geen text in, alleen een plaatje. Rara wat zou dat zijn? Moet niet zo moeilijk zijn om deze berichten heel snel te vlaggen en af te voeren middels het spamfilter toch?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Je hoeft geen adres achter te laten om spam te krijgen.
Spammers gebruiken servers die naar alle mogelijke combinatie emailadressen een email sturen.
Ik heb aliassen en een hoofdadres wat nooit ergens gebruikt is en daar komt ook spam op binnen.
Kris81

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ben het eens met vorige reacties. Ik gebruik mijn adres niet voor prijswedstrijden of andere online zaken.
Een keer per ongeluk in zo’n mail op “Uitschrijven” geklikt en dan staat er letterlijk in beeld “Uitgeschreven. Ziggogroup1”. (Neem aan dat ze hele hordes tegelijk mailen).

Ik heb sinds mijn eerste bericht hier elk kwartier een spammail gehad. Om gek van te worden 😞
pgvinken

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vandaag heb ik ook wel 20 mails ontvangen De mailadressen veranderen continu, dus alle adressen blokkeren helpt niet. Onderaan de mail staat: Dylan Whitehouse.
Wie kan dit stoppen??
Veluwse

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik vind het wel bijzonder dat er veel klachten zijn van ziggo klanten over spam van Dylan Whitehouse.
Boompieapp

Level 1
  • 431Posts
  • 11Oplossingen
  • 26Likes
Die achternaam zal wel puur toeval zijn....
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Kenny van Essen wrote:
Ronihd wrote:
MiekeH dit is een klanten voor klanten forum die elkaar helpen , Ziggo kan hier ook niks aan doen of er mee doen.

Er kijken hier wel moderatoren van Ziggo mee maar die kunnen hier ( dat denk ik ) ook niks mee


Dan wordt het toch echt tijd dat ziggo goed naar hun spamfilter gaat kijken. Want deze irritante mailtjes krijgen een spam score van 0. Terwijl het ALLE symptomen heeft, waar elk normaal spamfilter al lang op was afgegaan. Er staat geen text in, alleen een plaatje. Rara wat zou dat zijn? Moet niet zo moeilijk zijn om deze berichten heel snel te vlaggen en af te voeren middels het spamfilter toch?


Dit klopt! Zet de ongewenste e-mail daarom in de Spam map, op die manier helpt iedereen mee aan het updaten van van onze filters.
Bren83

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hier sinds een paar dagen het zelfde. Blijf maar op het knopje markeren als spam klikken. Maar zoals genoemd komt elk mailtje van een ander mailadres en is het dweilen met de kraan open.
Edwin010

Level 6
  • 133Posts
  • 2Oplossingen
  • 33Likes
Lang geleden dat ik Outlook heb gebruikt, maar ik meen te herinneren dat je "regels op basis van.." kan aanmaken. Dan de naam van die persoon erin knallen bij de regels met de trant van 'voorkomende woorden', en laten verplaatsen naar map prullenbak of spam. Ben je er toch vanaf?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic