1
Vraag
2
Reacties
marcske73

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dylan Whitehouse spam

Hallo, ik word momenteel gek van de spam. Zojuist weer 16 spammails. De mailadressen veranderen continu, dus hoewel ik braaf alle adressen blokkeer schiet ik er weinig mee op. Enige constante is dat er onderaan telkens een afzender staat; Dylan Whitehouse. Ik heb ook al geprobeerd om in de mailbox een 'regel' aan te maken, maar ook dit heeft weinig tot geen effect. Iemand de gouden tip?!
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo iedereen. Spam is erg vervelend! Daar zit niemand op te wachten. Omdat spam verstuurders vaak andere e-mailadressen gebruiken heeft het geen zin om afzenders te blokkeren.

Zorg ervoor dat je of onze webmail gebruikt, of dat je onze e-mail via IMAP hebt ingesteld in jouw e-mail programma.

Alleen op die manieren kijkt onze mail en spamfilter naar de mailtjes die je in de map 'Spam' hebt gezet. Wanneer iedereen deze spam mailtjes naar de map 'Spam' verplaatst leren jullie ons filter dat het om spam gaat. Het kan een paar dagen duren voordat dit effect heeft. Hier lees je alles over dit onderwerp.

Bekijk in context

35 Reacties 35
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo marcske73,
welk e-mailprogramma gebruik je?
marcske73
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hoi N.N.

Ik gebruik Outlook
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo marcske73,
De software of de opvolger van hot-mail/livemail?
marcske73
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
software
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo marcske73,
daar kan ik je helaas niet verder mee helpen, ik ken het pakket niet.
Misschien dat een ander forumlid of Ziggo-moderator je hier verder mee kan helpen.
Succes.
FRANSemail

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook ik heb sinds een paar dagen dezelde last van deze dylan. Weet ziggo hoe je mails met deze naam in het bericht kan blokken. Hij maakt steeds andere afzenders aan, dus op de blacklist zitten helpt niet
frode

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb er last van sinds vandaag nu al 10 mails van deze afzender en je kan je er niet voor uitschrijven via de onderstaande link ziggo help aub.
RobertKoopman

Level 7
  • 915Posts
  • 86Oplossingen
  • 253Likes
Uitschrijven via een of andere link moet je natuurlijk nooit doen!
Dan weten ze zeker dat jouw mailadres bestaat en komt er nog meer spam aan.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Wat gebeurt er op termijn als je de mails in de spammap sleept?
Maar dat kan alleen als je IMAP gebruikt vanuit Outlook.
Anders zou je dat in de webmail moeten doen, daar zou de spamfilter van moeten leren.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/veiligheid/spam
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
marcske73 Spam is heel vervelend !!

Je moet je afvragen hoe komen ze aan je e-mail adres ?? heel simpel een ieder die gebruikt maakt van internet laat zeker een X of wat zijn mail adres achter op het internet, meestal op reclameachtige sites of ook in niet afgesloten fora en op facebook.

Deze mail adressen worden doorverkocht en er zijn programma's op het internet actief om mailadressen te scannen en op te slaan iets met een ****@****.nl of zo ziet zo een bot.

Relatief gesproken krijg ik weinig spam , maar op een eerder mail adres wat ik heb uitgezet en al 20 + jaren gebruikte kreeg ik ook erg veel spam.

Mijn advies maak een mail adres aan wat je voor de normale sites gaat gebruiken of openbaar achterlaat dit mail adres moet je niet gaan gebruiken voor belangrijke sites zoals bij voorbeeld verzekeraars , overheden , gemeenten en zo ,gebruik daar je e-mail adres voor waar je geen spam op wil ontvangen.

Zo kan je op je spam mailadres alle meuk laten binnenkomen en hoef je al je goede regulieren mails er niet uit te gaan vissen.

Snap ? 😉
Kris81

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb exact hetzelfde. Sinds dinsdag elke dag rond de 10-12 mails van deze Dylan. Mailadressen geblokkeerd, maar elke keer is het weer een ander adres.
Ik gebruik Mozilla Thunderbird, maar het is lastig blokkeren obv bepaalde regels/woorden omdat hij mails stuurt van bedrijven (zogezegd) waar ik echt klant ben 😞 Wie heeft de gouden tip?
Verwijderd account
Niet van toepassing
Ik krijg (gelukkig) zelden of nooit spam, binnen één jaar op 1 hand te tellen.
Kenny van Essen

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik krijg bijna geen spam, en mij e-mail adres is al hetzelfde sinds 1999. Maar sinds kort krijg ik inderdaad ook allemaal mailtjes van deze "dylan". Jammer dat mensen voor de rechter slepen niet zo makkelijk is. Maar volgens mij zijn er genoeg wetten om ze aan te klagen... Maar goed...

Wellicht klagen bij de mensen uit wien's naam de spam verstuurd wordt? Ik krijg net een mailtje "namens" eneco. Mailtje naar die gasten door sturen en klagen. Spammers versturen niet voor niks, hiervoor krijgen ze betaald. In dit geval gok ik door eneco. Geen idee of die mensen weten met welk volk ze in zee zijn gegaan. Maar ik ga nu denk ik maar eens beginnen een stevige pissige mail naar ze te sturen (eneco dus) dat ik niet gediend ben van hun spam. Voor Nederlandse bedrijven lijkt me dat simpel. En die zijn er vast wel gevoelig voor. Ze zijn als de dood voor slechte reklame.

En inderdaad, die gast zijn naam staat in een afbeelding, kan je mail niet op filteren.
1edenique1

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik word gestoord van de spam. Hoe kom ik er vanaf.?
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hier kun je spam melden:
https://www.acm.nl/nl/spamklacht
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Hoi 1edenique1
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Ziggo.

Je kan de mail aanmelden als SPAM en dan leert Ziggo uiteindelijk dat het om SPAM gaat. Daarnaast zal ook je mail programma deze niet meer in je normale mail laten zien maar in de speciale SPAM map. Dat is het beste hoe je er mee om kunt gaan.
1edenique1

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Dankjewel maar hoe meld ik die spam aan bij ziggo?
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Door erop te gaan staan en dan te slepen naar de SPAMbox.
Als je online je mail bekijkt. Als je bekijkt via een mail programma dan moet je even kijken hoe dat gaat. Dat is per programma verschillend.
1edenique1

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Nogmaals hartelijk dank.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic