Ik heb 2 iPads en IPhone met dezelfde ziggo e-mail. Op 1 van de iPads krijg ik plots duizenden oudere-en nieuwe e-mails binnen, die als ongelezen aangegeven zijn. De ziggo e-mail account op de andere devices doen het normaal. Graag de oorzaak en een oplossing om dit te verhelpen. Ik ben een digibeet 🫣
Opgelost! Ga naar oplossing.
Heb je in de POP instellingen staan dat er een kopie achter moet blijven op de mailserver?
Ik vermoed van wel, want toen je een nieuwe verbinding maakte met een nieuw account, haalde het nieuwe account alles weer op wat er op de mailserver staat en dat hoort ook op die manier te werken, als er eerder door POP een kopie achtergelaten wordt op de mailservers.
Vanaf nu zal alles weer "normaal" verlopen.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Wat is normaal, er zijn al 2 protocollen om email te verwerken, POP en IMAP, en dan nog een aantal verschillende instellingen.
Normaal bestaat dus niet, omdat het voor verschillend gebruik, verschillend normaal is.
Welke instellingen en met protocol gebruik je op op die ene iPad en op de andere Apple's?
Hoi Bert, op al mijn devices staat POP en de instellingen zijn exact hetzelfde. We hebben dit al jaren en nooit geen problemen, tot enkele weken geleden op 1 IPad. ‘Normaal’ is dus voor mij dat het goed werkt vandaar.
Kan ik misschien op betreffende IPad de mailapp verwijderen zonder dat het op de andere devices gebeurt of problemen geeft?
Heb je in de POP instellingen staan dat er een kopie achter moet blijven op de mailserver?
Ik vermoed van wel, want toen je een nieuwe verbinding maakte met een nieuw account, haalde het nieuwe account alles weer op wat er op de mailserver staat en dat hoort ook op die manier te werken, als er eerder door POP een kopie achtergelaten wordt op de mailservers.
Vanaf nu zal alles weer "normaal" verlopen.
Er staat bij geavanceerde instelling bij “verwijderen van server” idd ‘nooit’. Er wordt echter niet over een kopie gesproken. Kan ik de instelling op “na verwijderen uit Inkomend” zetten, zonder dat de mail uit de overige mappen verdwijnt?
Ah, daar heb je de oorzaak, dat je alle mails nog een keer opnieuw binnen hebt gekregen op je nieuwe apparaat.
Je kan dat wijzigen, maar alleen als je heel erg zeker weet dat de andere mailprogramma's op alle andere apparaten allemaal op POP staan en je een backup hebt gemaakt van de mail, want je weet maar nooit niet.
Want eenmaal verwijderd van de mailserver is ook echt weg en niet meer terug te halen door Ziggo of door jezelf.
Dank je voor je hulp en advies/tips. Ik maak een wekelijks een back up, alle andere devices staan al op POP. Het device waarop het is mis gegaan is echter geen nieuw device en de mail account werkte alle tijd heel goed. Daardoor begreep ik niet hoe het plotseling gebeurde.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.