Al maanden speel ik op www.brettspielnetz.de, sinds gisteren ochtend is de site niet bereikbaar met ons internet.
Niet op tablets, telefoons (met wifi aan). Zodra ik wifi uitzet kan ik wel spelen op mijn telefoon.
Ziggo (klantenservice) zelf, kwam wel op de site.
Zij adviseerde mij, om dit probleem hier op de community site te zetten, op de hoop dat iemand ons hiermee kan helpen.
Omdat ze er zelf niet uitkwamen.
Bij voorbaat dank.
Mvg Jan
Opgelost! Ga naar oplossing.
Storing is bekend bij de beheerder.
https://www.brettspielnetz.de/news.php?newsnumber=193
Helaas zijn er sinds 24 december terugkerende problemen op de website. Je kunt niet inloggen of spelen of de site reageert na korte tijd niet meer. Zodra ik hierachter kwam, heb ik de logbestanden gecontroleerd, maar ik zag niets ongewoons. Ik heb toen gisteren kort voor middernacht contact opgenomen met onze provider. Helaas hebben ze alleen een nooddienst tijdens de kerst en hebben ze nog niet gereageerd. Ik zal daarna nog een bericht sturen. Nog even geduld tot de problemen zijn opgelost!
Ottmar / Mathomo
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
De site is hier ook probleemloos bereikbaar.
Heb je al eens contact opgenomen met de beheerder van de site? Mogelijk is jouw IPv4-adres of IPv6-prefix geblokkeerd. Deze kun je via bijvoorbeeld deze site achterhalen. Wel belangrijk is dat je deze site bezoekt via Wi-Fi en niet 4G/5G. Daarna via 4G/5G het contactformulier invullen en daarin de eerder opgezochte adressen vermelden. Qua IPv6 hoef je alleen de eerste helft te vermelden.
Ook hier te bereiken: https://www.brettspielnetz.de/
Klopt, ik had gisteravond ook dat Brettspielnetz eruit lag en nu om dezelfde tijd (23.45 uur) ook weer, tijdens een spel werd de verbinding verbroken.
Vandaag overdag was de site wel bereikbaar en kon ik gewoon spelen, het lijkt alsof de site op bepaalde tijden overbezet raakt.
p.s., het heeft niets met je internetverbinding oid te maken, het ligt puur aan de Brettspielnetz site, de storing is alleen bij hun en op bepaalde tijden. Ik denk dat als de site weer bereikbaar is, dat ik vakantie aanvraag, zodat de tijdsduur van mijn spellen niet verloopt en ik daardoor spellen ga verliezen als de site regelmatig niet bereikbaar is op de momenten dat ik wil spelen.
Ik heb hetzelfde probleem sinds gisteren. Via wifi lukt het helemaal niet, via 5G werkte het vanmiddag 5 minuten, kon ik twee zetten doen en toen was het weer afgelopen.
geen idee wat er aan de hand is….
Storing is bekend bij de beheerder.
https://www.brettspielnetz.de/news.php?newsnumber=193
Helaas zijn er sinds 24 december terugkerende problemen op de website. Je kunt niet inloggen of spelen of de site reageert na korte tijd niet meer. Zodra ik hierachter kwam, heb ik de logbestanden gecontroleerd, maar ik zag niets ongewoons. Ik heb toen gisteren kort voor middernacht contact opgenomen met onze provider. Helaas hebben ze alleen een nooddienst tijdens de kerst en hebben ze nog niet gereageerd. Ik zal daarna nog een bericht sturen. Nog even geduld tot de problemen zijn opgelost!
Ottmar / Mathomo
Die link van jou dat er een storing is kan ik niet openen, ook vanwege die storing blijkbaar.
Vandaar dat ik de Nederlandstalige tekst van de betreffende pagina in mijn vorige reactie had opgenomen.
Ik kan (kon) nu weer wel (heel even) op de site, blijkbaar is (was) hij nu niet overbelast. 😉
Er staat vanaf vanmorgen een aangepaste verklaring over de storing op de Brettspielnetz-site, waarin staat dat de tijdsduur vannacht niet kon verlopen.
https://forum.brettspielnetz.de/viewtopic.php?p=9473#p9473
"Helaas zijn er sinds 24 december terugkerende problemen op de website. Je kunt niet inloggen of spelen of de site reageert na korte tijd niet meer.
Zodra ik hierachter kwam, heb ik de logbestanden gecontroleerd, maar ik zag niets ongewoons. Ik heb toen gisteren kort voor middernacht contact opgenomen met onze provider. Helaas hebben ze alleen een nooddienst tijdens de kerst en hebben ze nog niet gereageerd. Ik zal daarna nog een bericht sturen. Nog even geduld tot de problemen zijn opgelost!
Ik heb de cronjobs uitgeschakeld die de spellen om middernacht na het verstrijken van de tijd beëindigen totdat de situatie weer rustig is.
Gelieve geen vragen te stellen. De site zal weer in de lucht zijn wanneer dat het geval is. Op dit moment kan ik niets veranderen.
Ottmar / Mathomo, Admin op BSN"
Ik heb 5 dagen vakantie op de site opgenomen, zodat ik de zekerheid heb dat ik mijn spellen niet ga verliezen vanwege verstreken tijd.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.