Beste,
Ik heb gisteren een, voor mij dubieuze, e-mail ontvangen van mail@ziggo.com met als onderwerp:
Om nog eens na te lezen
Verder in de mail wel mijn klantnummer, aanhef en naam, en gestuurd aan het bij ziggo bekende mailadres.
Maar opvallend, als tekst in de e-mail:
test
Test
Wat is ziggo hier aan het testen? Is dit een e-mail nav contact met ziggo via de vodafone/ziggo app? Is deze e-mail een foutje, of onbetrouwbaar. Er zitten wel wat linkjes in.
Ik had deze e-mail niet verwacht te ontvangen.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hoi @CaWe dat lijkt inderdaad wel wat een dubieuze e-mail, goed dat je hier alert op bent. Ik heb gecontroleerd of de e-mail die je hebt ontvangen door ons verstuurd is, en dat klopt in ieder geval. Maar het klopt ook dat er een fout in staat, de test - link en de test regel hadden er niet in moeten staan, dit gaat nu gecorrigeerd worden. Nogmaals bedankt dat je dit aan ons gemeld hebt!
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Je kan eventueel op deze pagina zien welke mail van Ziggo afkomstig is
Hoe herken ik e-mail van Ziggo? Kijk naar het stukje achter @
Of via deze site Veilig e-mailen Bescherm je mails op al je apparaten
Ik weet niet 100% zeker of deze van Ziggo is omdat de Test in staat, maar je kan deze mail altijd als bijlage sturen naar abuse@ziggo.com daar kunnen ze meer kwijt,
Vermeld graag uw postcode en huisnummer in uw Ziggo Community Profiel , deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen de Ziggo Medewerkers gelijk de juiste informatie erbij pakken, en u sneller helpen.
@Ziggo.com is wel het email domein wat Ziggo gebruikt voor e-mail communicatie naar klanten
Alle e-mails die Ziggo verstuurt, komen van het domein @Ziggo.com (een domein is het gedeelte achter het @). Dit is het domein voor communicatie naar klanten.
als iemand (een hacker) van buiten Ziggo met een @Ziggo.com e-mailadres mailt lijkt het mijn dat Ziggo de beveiliging niet op orde heeft en dus slachtoffer is van een hack
Hoi @CaWe dat lijkt inderdaad wel wat een dubieuze e-mail, goed dat je hier alert op bent. Ik heb gecontroleerd of de e-mail die je hebt ontvangen door ons verstuurd is, en dat klopt in ieder geval. Maar het klopt ook dat er een fout in staat, de test - link en de test regel hadden er niet in moeten staan, dit gaat nu gecorrigeerd worden. Nogmaals bedankt dat je dit aan ons gemeld hebt!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.