1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
CaWe

Level 7
  • 194Posts
  • 5Oplossingen
  • 44Likes

Dubieuze e-mail ontvang van mail@ziggo.com

Beste, 

Ik heb gisteren een, voor mij dubieuze, e-mail ontvangen van mail@ziggo.com met als onderwerp:

Om nog eens na te lezen

Verder in de mail wel mijn klantnummer, aanhef en naam, en gestuurd aan het bij ziggo bekende mailadres. 

Maar opvallend, als tekst in de e-mail:

test

Test

Wat is ziggo hier aan het testen? Is dit een e-mail nav contact met ziggo via de vodafone/ziggo app? Is deze e-mail een foutje, of onbetrouwbaar. Er zitten wel wat linkjes in.

Ik had deze e-mail niet verwacht te ontvangen. 

IMG_20241001_100214.jpg

IMG_20241001_100149.jpg

IMG_20241001_100119.jpg

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Judith
Community Moderator
Community Moderator
  • 1496Posts
  • 155Oplossingen
  • 723Likes

Hoi @CaWe dat lijkt inderdaad wel wat een dubieuze e-mail, goed dat je hier alert op bent. Ik heb gecontroleerd of de e-mail die je hebt ontvangen door ons verstuurd is, en dat klopt in ieder geval. Maar het klopt ook dat er een fout in staat, de test - link en de test regel hadden er niet in moeten staan, dit gaat nu gecorrigeerd worden. Nogmaals bedankt dat je dit aan ons gemeld hebt! 

Bekijk in context

3 Reacties 3
Meldingen
Aan Uit
Dave

Level 20
T.E.A.M.
  • 24750Posts
  • 1071Oplossingen
  • 8073Likes

@CaWe 

Je kan eventueel op deze pagina zien welke mail van Ziggo afkomstig is 

Hoe herken ik e-mail van Ziggo? Kijk naar het stukje achter @ 

Of via deze site Veilig e-mailen Bescherm je mails op al je apparaten 

Ik weet niet 100% zeker of deze van Ziggo is omdat de Test in staat, maar je kan deze mail altijd als bijlage sturen naar abuse@ziggo.com daar kunnen ze meer kwijt, 

Vermeld graag uw postcode en huisnummer in uw Ziggo Community Profiel , deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen de Ziggo Medewerkers gelijk de juiste informatie erbij pakken, en u sneller helpen.

anoniemforum

Level 19
T.E.A.M.
  • 10413Posts
  • 597Oplossingen
  • 2979Likes

@Ziggo.com is wel het email domein wat Ziggo gebruikt voor e-mail communicatie naar klanten 

Eén domein gebruikt Ziggo

Alle e-mails die Ziggo verstuurt, komen van het domein @Ziggo.com (een domein is het gedeelte achter het @). Dit is het domein voor communicatie naar klanten. 

als iemand (een hacker) van buiten Ziggo met een @Ziggo.com e-mailadres mailt lijkt het mijn dat Ziggo de beveiliging niet op orde heeft en dus slachtoffer is van een hack

Judith
Community Moderator
Community Moderator
  • 1496Posts
  • 155Oplossingen
  • 723Likes

Hoi @CaWe dat lijkt inderdaad wel wat een dubieuze e-mail, goed dat je hier alert op bent. Ik heb gecontroleerd of de e-mail die je hebt ontvangen door ons verstuurd is, en dat klopt in ieder geval. Maar het klopt ook dat er een fout in staat, de test - link en de test regel hadden er niet in moeten staan, dit gaat nu gecorrigeerd worden. Nogmaals bedankt dat je dit aan ons gemeld hebt!