mergelweg441
Ontdekker
  • 2Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dubbele internettoegang

Het wifi-icoontje rechts onder het scherm vermeldt:  Ziggo8382753 internettoegang en onbekend netwerk internettoegang. Deze combinatie geeft wel internettoegang maar met het wifi-icoontje.

Indien alleen verbonden is met het Ziggo netwerk is een beeldscherm het icoontje en is naar mijn indruk internet iets sneller.

Regelmatig komt het voor dat er alleen staat onbekend netwerk geen internettoegang. 

Ook komt het regelmatig voor dat er in het geheel geen internettoegang is.

De dubbele internettoegang is iets van de laatste tijd.

Hoe kom ik van het onbekende internetnetwerk naast het Ziggo netwerk af?

5 Reacties 5
anoniemforum
Expert
Expert
  • 4096Reacties
  • 276Oplossingen
  • 592Likes

ben je in beide gevallen met wifi verbonden ? of ook weleens bekabeld via utp

mergelweg441
topicstarter
Ontdekker
  • 2Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Volgens mij ben ik in beide gevallen met wifi verbonden. Ik heb alleen een modem of hoe het ook heet in de meterkast en een wifibooster in mijn werkkamer.

 

anoniemforum
Expert
Expert
  • 4096Reacties
  • 276Oplossingen
  • 592Likes

mergelweg441 wrote:

Volgens mij ben ik in beide gevallen met wifi verbonden. Ik heb alleen een modem of hoe het ook heet in de meterkast en een wifibooster in mijn werkkamer.

 

heb je het modem al terug gezet naar zijn fabrieksinstellingen

Bert!
Super Expert
Super Expert
  • 41308Reacties
  • 2337Oplossingen
  • 8617Likes

mergelweg441 wrote:

Volgens mij ben ik in beide gevallen met wifi verbonden. Ik heb alleen een modem of hoe het ook heet in de meterkast en een wifibooster in mijn werkkamer.

Als je zelf de wifinamen niet gewijzigd hebt, dan is de ene naam van het modem de andere naam van de wifibooster, dat is een Acces Point met een eigen wifinaam en eigen instellingen.

Hier kun je vinden voor alle apparaten hoe één en ander in te stellen:

Wifi-netwerknaam wijzigen | Klantenservice | Ziggo

Gianna Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 2489Reacties
  • 169Oplossingen
  • 337Likes

Goedemiddag @mergelweg441, welkom op de Community! 

Goed dat je ons hebt gevonden met je vraag. Ik zie dat er al flink met je mee gedacht wordt. Hoe staat het er momenteel voor? 

Uitgelicht topic