1
Vraag
2
Reacties
Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 857Likes

Dual stack weg na werkzaamheden 17-10 of na terugzetten naar routermode?

Kan het zijn dat na de werkzaamheden van afgelopen nacht de dual-stack niet meer werkt?

Volgens mijn modem en controlewebsite (watzijnmijnips.nl) heb ik nog hetzelfde ip als tevoern.

Mijn connectbox denkt echter dat ik ook nog altijd hetzelfde ipv6 had als voorheen.

 

Echter diverse websites waar je op ipv6 kunt controleren geven nu allemaal aan dat ipv6 niet beschikbaar is.

 

Het kan ook nog zijn dat dit gebeurt is nadat ik het modem uit bridgemode vorige week weer terug heb laten zetten naar router modem. Toen heb ik ook alleen de ipv6 in het modem gecontroleerd en niet online.

 

Hoe dan ook, mijn ipv6 is niet meer op internet te zien, alleen nog in de Connectbox.

 

Edit: Waar dit voorheen niet of nauwelijks het geval was, heb ik sinds afgelopen nacht tot nu 23 T3 timeouts op kanaal 1 en 2 timeouts op kanaal 2.

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Als de pagina Beheer, Informatie zowel een IPv4-adres als een IPv6-adres (IA_NA) toont, dan is Full Dual-Stack actief. Is de DHCPv6-server ingesteld op 'stateless'? Toont ipconfig /all een IPv6-adres (GUA)?

Bekijk in context

2 Reacties 2
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Als de pagina Beheer, Informatie zowel een IPv4-adres als een IPv6-adres (IA_NA) toont, dan is Full Dual-Stack actief. Is de DHCPv6-server ingesteld op 'stateless'? Toont ipconfig /all een IPv6-adres (GUA)?

Richard G.
Topicstarter
Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 857Likes

Oeps ja... blijkt een memory error van mijn kant te zijn.

Ben nog eens goed naar mijn vorige onderwerp gaan kijken van een paar maanden geleden toen ik nog niet in bridge zat. En ik zag overeenkomsten.

De Next krijgt een ipv6 erbij en op een laptop werkt ook prima, heb hier wat teveel kabels liggen, die van de pc zat dus niet goed en daarom kreeg ik niets te zien.

 

Alles in orde dus. Foutje mijnerzijds.

 

Thanks wederom!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic