Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Let op: In het weekend van 14 en 15 juni doen we een upgrade van onze systemen waardoor ook het inloggen op de Ziggo Community beperkt mogelijk is. Vanaf maandag werkt het weer als vanouds.
ScienceFriction
Level 3

Dual stack lite?

Hallo allemaal,

In dit topic heb ik laatst hulp gehad over het instellen van de router/modem.

Nu heb ik opeens weer een ip adres beginnend met 217. Ikzelf heb geen instellingen gewijzigd. Weet iemand hier meer over?

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Dat is inderdaad 'gewoon' Full Dual-Stack.

Bekijk in context

0 Kudos
5 Reacties 5
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Dual-Stack Lite is 213.127.0.0/17.

Mijn router ontving op 9-11 spontaan een nieuw IP-adres, in 217.122.0.0/16. Daarvoor al drie jaar een adres 84.106.0.0/16.

0 Kudos
ScienceFriction
Level 3
Topicstarter

Mijn ip is iets van 217.63.0.0/24, dus dan zou men zeggen dat je gewoon full dual stack hebt?

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Dat is inderdaad 'gewoon' Full Dual-Stack.

0 Kudos
ScienceFriction
Level 3
Topicstarter

Thnx @tobiastheebe! Ben wel benieuwd waarom die range aan IP adressen opeens zijn uitgegeven door ziggo.

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Ik was er ook allesbehalve blij mee. Mijn vorige IP-adres had zowel een modem swap als een router swap 'overleefd', dankzij resp. bridge mode en MAC spoofing. Ik ben bang dat Ziggo dit zelf ook niet kan verklaren. Het blijft natuurlijk een dynamisch adres dat onderhevig aan verandering, al dit wel zeldzaam, ik noem het daarom een semi-statisch adres.

Van twee modems in fUPC die ik beheer is het IP-adres van de eRouter (vooralsnog) niet aangepast. Ik woon net als jij in fZiggo.

Mijn vader is sinds 2015 klant bij XS4ALL en zijn router heeft een half jaar geleden voor het eerst een nieuw IP-adres ontvangen. Het nieuwe adres hoort bij een AS dat door KPN wordt beheerd.

0 Kudos