Jan2708

Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Dual stack gebruiken in bridge mode op Ziggo Connectbox in voormalig UPC gebied.

Hallo,

Ik wil graag naast IPv4 nu ook IPv6 gebruiken (dual stack) op mijn Ziggo Connectbox welke in bridge mode staat omdat ik er een eigen router achter heb staan (Ubiquiti Edgerouter 6P). Ik woon in Leeuwarden (voormalig UPC gebied). Nu heb ik gisteren gebeld met het callcenter van UPC en mijn vraag uitgelegd, was geen probleem volgens medewerker, hij zou het activeren en dan zou het na ongeveer 4 uur actief zijn. Helaas vanmorgen was het nog niet operationeel, daarom weer gebeld met callcenter UPC en medewerker het probleem uitgelegd. Hij vertelde dat het de medewerker welke ik gisteren had gesproken niet gelukt was en deze er nu intern een ticket voor had aangemaakt. Hij heeft nog verder gekeken en kwam toen terug met de melding dat het niet mogelijk was om als je alleen maar IPv4 draaide in bridge mode om dan over te gaan naar bridge mode en dual stack. Vroeg ook waarom ik dit eigenlijk wilde, ik had toch al IPv4. (vond ik een beetje een vreemde vraag)  Ik ben werkzaam in ICT en wil graag over zowel IPv4 en IPv6 functionaliteit beschikken. Heb bij hem aangegeven dat er vanuit Ziggo mails worden verzonden waarover juist wordt gesproken dat Ziggo nu het mogelijk maakt voor klanten welke in bridge mode draaien met hun router om naast Ipv4 ook Ipv6 te kunnen draaien. De medewerker van Ziggo gaf aan dat hij me niet verder kon helpen en dat ik de vraag maar op de Ziggo community moest stellen. Heb aangegeven dat ik het vreemd vond dat hij me niet kon helpen en het ook vreemd vond dat hij het afschoof naar de Ziggo community, mag toch verwachten dat Ziggo hier zelf een goed antwoord/oplossing voor moet kunnen geven. Ben benieuwd of jullie deze ervaring ook hebben en hopelijk mij kunnen helpen. Jan

11 Reacties 11
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74988Posts
  • 5137Oplossingen
  • 21836Likes

De functionaliteit die je wenst komt in fasen beschikbaar in oud-UPC gebied, als ik de berichten en meldingen zo lees op dit forum, uit de verschillende oud-UPC gebieden.

 

Dit heeft te maken met het gelijk trekken van oud-UPC gebied met het oud-Ziggo gebied waar Full Dual Stack al beschikbaar is in bridge.

Nog niet overal in oud-UPC gebied is alles, alle inhoud van alle straat- wijk- en regiokasten, al helemaal omgebouwd en omgezet naar Docsis 3.1.

Per gebied waar de nieuwe hardware en configuratie is vernieuwd, komt ook Full Dual Stack beschikbaar.

 

Waar en wanneer precies Full Dual Stack beschikbaar is op welke locatie, geeft Ziggo geen informatie over, omdat de hardware wijzigingen in de verschillende gebieden, stap voor stap uitgevoerd worden en Full Dual Stack beschikbaar is, zodra het technisch mogelijk is.

 

Ziggo moderators van dit forum kunnen dieper in de systemen kijken of en wat er mogelijk is, zie hen als de 2e lijn in een helpdeskorganisatie.

Jan2708
Topicstarter
Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ha Bert, 

Bedankt voor de terugkoppeling, ik was in de veronderstelling dat alles uiterlijk 1 juli 2022 gereed zou zijn in Leeuwarden, hoop dat één van de moderatoren nog iets meer kan vertellen aan de hand van mijn postcode.

bvd

MR_CHIP

Level 19
  • 11495Posts
  • 131Oplossingen
  • 3966Likes

ik hoop dat een moderator hier ons uitleg kan geven waarom blijkbaar nog niet overal full dual stack mogelijk is 😉

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74988Posts
  • 5137Oplossingen
  • 21836Likes

@MR_CHIP Een moderator heeft in een ander topic uitgelegd wat ik hierboven in mijn bericht schreef.

MR_CHIP

Level 19
  • 11495Posts
  • 131Oplossingen
  • 3966Likes

ik liet me een beetje opjutten doordat ik datzelfde probeer uit te leggen op het tweakers forum maar blijkbaar geloven ze daar alleen elkaar

 

antwoord van hun

Het wel of niet beschikbaar hebben van Docsis 3.1 heeft niets te maken met de beschikbaarheid van full DS. Die zaken staan volledig los van elkaar. Full DS is technisch in het gehele verzorgingsgebied mogelijk sinds 1 juli. Voor Docsis 3.1 geldt dat nu tussen de 80 en 90% van het verzorgingsgebied geschikt is. Voor dit laatste moeten er inderdaad componenten vervangen worden om zo aan de Docsis3.1 specificaties te voldoen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74988Posts
  • 5137Oplossingen
  • 21836Likes

@MR_CHIP In de basis heb je gelijk dat Docsis 3.1 en Full Dual Stack niets met elkaar te maken hebben, dat zie je in oud-Ziggo gebied.

Alleen technisch moet ook alles omgebouwd zijn om ook Full Dual Stack te kunnen doorgeven en dat gebeurd tegelijk met de ombouw naar Docsis 3.1 en dat mist nog op een paar plekken.

MR_CHIP

Level 19
  • 11495Posts
  • 131Oplossingen
  • 3966Likes

@Bert de user op tweakers gaf dit aan

Nee hoor. Klopt niets van. X Kan namelijk kiezen voor een Giga abonnement (dus Docsis 3.1) maar heeft toch echt geen full DS. Je verhaal van de super expert houdt dus geen stand.

 

MR_CHIP

Level 19
  • 11495Posts
  • 131Oplossingen
  • 3966Likes

voor de rest hoop ik dat een mod eventueel een duidelijke topic/uitleg kan geven met hoe het nu zit zodat er geen verwarring mogelijk is

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74988Posts
  • 5137Oplossingen
  • 21836Likes

@MR_CHIP  schreef:

@Bert de user op tweakers gaf dit aan

Nee hoor. Klopt niets van. X Kan namelijk kiezen voor een Giga abonnement (dus Docsis 3.1) maar heeft toch echt geen full DS. Je verhaal van de super expert houdt dus geen stand.


@MR_CHIP Dan zal er tegen het onderdeel wat de Full Dual Stack moet leveren nog een schop gegeven moeten worden.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4099Posts
  • 337Oplossingen
  • 1648Likes

@robinjoo ik ben even wezen sneupen en vond dit handige topic, dat geeft (naar mijn bescheiden mening) wel een mooi overzicht van de stand van zaken. 

MR_CHIP

Level 19
  • 11495Posts
  • 131Oplossingen
  • 3966Likes

ik zag het idd

 

toppie 

Uitgelicht topic