1
Vraag
2
Reageer en help mee
Woet

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Dual-stack IPv6

Ik kreeg verschillende antwoorden van de Ziggo helpdesk, en de laatste medewerker heeft mij aangeraden het op de community te plaatsen. Ik heb een Ziggo Compal Connectbox en Mediabox Next. Volgens de helpdesk is mijn verbinding inmiddels al Dual-stack, maar heb ik vooralsnog alleen IPv4.

Hoe kan ik DS-Full IPv6 erbij krijgen?
65 Reacties 65
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23557Posts
  • 1049Oplossingen
  • 7481Likes
Een Compal Connect Box heeft alleen een IPv4 verbinding en geen Dual Stack voor zover ik weet. Dit kan wel op de Arris Connect Box.

Maar om een Modem zomaar om te ruilen is wel goede reden voor nodig, als alles werkt dan behoud je dit modem gewoon.

Waarom wil je IPv6 hebben als ik vragen mag.
Woet
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Dave- wrote:
Waarom wil je IPv6 hebben als ik vragen mag.


Ik heb meerdere servers die alleen een IPv6 adres hebben, die moet ik op dit moment via een IPv6 tunnel of jumphost bereiken. Zou mooi zijn als ik die direct vanaf mijn thuisverbinding kan bereiken.

En uiteraard is het fijn om bij te dragen aan het (nog kleine) percentage van IPv6 verkeer, waardoor bedrijven hopelijk gaan inzien dat IPv6 compatibiliteit belangrijk is. 🙂
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23557Posts
  • 1049Oplossingen
  • 7481Likes
Wie weet kan een Moderator die vanzelf dit topic in komen, een modem ruil doen, ik kan dit niet voor je doen, omdat alles wel werkt en gewoon kan internetten moet dit op de normale manier. Meestal na een dag komen ze vanzelf en als je de postcode en huisnummer vermeld in je profiel ( niet zichtbaar voor leden, alleen voor jezelf en de moderators) kunnen ze je verder helpen.:blush:
Woet
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Dave- wrote:
Wie weet kan een Moderator die vanzelf dit topic in komen, een modem ruil doen, ik kan dit niet voor je doen, omdat alles wel werkt en gewoon kan internetten moet dit op de normale manier. Meestal na een dag komen ze vanzelf en als je de postcode en huisnummer vermeld in je profiel ( niet zichtbaar voor leden, alleen voor jezelf en de moderators) kunnen ze je verder helpen.:blush:


Er is inmiddels een nieuw modem onderweg. Ze konden niet garanderen dat het een Arris wordt, maar we zullen zien wat er binnenkomt. 🙂 Twitter Webcare heeft het overigens niet over het modem gehad: "Helaas niet. Wij kunnen je niet omzetten naar IPv6 als je op IPv4 staat. Andersom kan altijd wel."
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Dave-
Een Compal Connect Box heeft alleen een IPv4 verbinding en geen Dual Stack voor zover ik weet.

Er zijn ik weet niet hoeveel Compals in het land met IPv6 DS-Lite.
Of ze Full Dual Stack kunnen hebben, herinner ik me eigenlijk niet.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23557Posts
  • 1049Oplossingen
  • 7481Likes
In mijn Compal zag ik alleen de DHCP IPv4 staan en helemaal geen IPv6 daarom dacht ik dat de Compal de IPv4 had en de Arris beide IPv4 en IPv6.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Met IPv6 DS-Lite heb je alleen een eigen IPv6 adres.
Zie voorbeeldplaatje van de vele Compals in het land.
Arris Box kan dit ook hebben!
Mij maakt het verder niet uit, maar zeg liever niet: Compal is alleen IPv4. Dat is niet zo.
Hij is nl vaak alleen IPv6 en met een truuk toch ook IPv4.
Buzzwords: CGNET, AFTR.
Dit zijn nogal technische kwesties.
Daar kan ik niets aan doen.
Daarvoor moet je bij Ziggo/Liberty Global zijn.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23557Posts
  • 1049Oplossingen
  • 7481Likes
Dank je hanh :blush:

Dan moet TS even in zijn Compal kijken bij Informatie.
Woet
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Die pagina heb ik al vaak gechecked, helaas geen enkele IPv6 informatie.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23557Posts
  • 1049Oplossingen
  • 7481Likes
Deze Compal heeft geen IPv6 aanwezig. Dan kan je beste even wachten tot een moderator dit topic in wandelt en je modem wil omruilen waarvoor je IPv6 wel kan gebruiken.

Ze lopen vanzelf binnen en helpen je dan.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Woet je hebt IPv4 Firmware.
Nu heb ik niet gelezen wat je klacht is, maar wat is die? Help me out. Sorry.
IPv4-only is geen probleem.
Sterker nog, met IPv4 kun je Port Forwarden. Met IPv6 DS-lite niet. Met IPv6 Full Dual Stack weer wel.
Wat wil je?
Woet
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
hanh wrote:
Woet je hebt IPv4 Firmware.
Nu heb ik niet gelezen wat je klacht is, maar wat is die? Help me out.
IPv4-only is geen probleem.
Sterker nog, met IPv4 kun je Port Forwarden. Met IPv6 DS-lite niet.
Wat wil je?


Ik wil graag DS-Full, IPv4 + IPv6.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Hmmm of dat zo makkelijk zal gaan valt te betwijfelen.
Wat wil je met IPv6? Ipv4 lijkt me genoeg. Zag nog geen motief van je, waarom je dit nodig zou hebben.
Als je problemen ervaart met IPv4-only, dan ligt dat aan iets anders.
Welke problemen?
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23557Posts
  • 1049Oplossingen
  • 7481Likes
Woet wrote:

Dave- wrote:
Waarom wil je IPv6 hebben als ik vragen mag.
Ik heb meerdere servers die alleen een IPv6 adres hebben, die moet ik op dit moment via een IPv6 tunnel of jumphost bereiken. Zou mooi zijn als ik die direct vanaf mijn thuisverbinding kan bereiken.

En uiteraard is het fijn om bij te dragen aan het (nog kleine) percentage van IPv6 verkeer, waardoor bedrijven hopelijk gaan inzien dat IPv6 compatibiliteit belangrijk is. 🙂

Kijk hanh even topic blijven lezen dan weet je wat TS wil :wink:
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Ok mijn al eerder toegegeven fout: nog niet goed gelezen. Ik zal dit bij de Ziggo Mods neerleggen.
Hoop voor je dat dit tot Full Dual Stack voor je zal gaan leiden.
EDIT. Gedaan.
Afwachten, nu.
Woet
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
hanh wrote:
Ok mijn al eerder toegegeven fout: nog niet goed gelezen. Ik zal dit bij de Ziggo Mods neerleggen.
Hoop voor je dat dit tot Full Dual Stack voor je zal gaan leiden.EDIT. Gedaan.
Afwachten, nu.


Bedankt! 🙂
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 224Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo Woet welkom op de Community. Ik zie dat je al verschillende malen contact met de helpdesk hebt gehad. Er is ook onnodig een andere modem gestuurd, wat helaas niet gaat helpen omdat het om settings gaat. Al met al een hoop gedoe, en een hoop onduidelijkheid.

Hoe zit het? Wij leveren werkend internet, maar daarbij geen specifieke techniek onder de motorkap. De gekozen techniek kan Full Dual Stack IPv6, Dual Stack Light IPv6 of IPv4 zijn. Deze zijn niet specifiek te bestellen bij ons, dat zit niet in de dienstverlening die wij bieden. In jouw regio zijn alle 3 varianten beschikbaar, ons systeem kiest dit automatisch.

Op verzoek kunnen we wel de lijn forceren naar IPv4. Hiermee zijn mensen met een IPv4 thuisnetwerk die specifieke problemen ervaren (bijvoorbeeld met poorten forwarden) geholpen. Dit kunnen we niet meer op eigen initiatief ongedaan maken. Ik zie dat jouw verbinding sinds september 2017 ook op IPv4 staat. Er is niet gelogd waarom dit is gedaan, daarom heb ik een wijziging in de wachtrij gezet om dit ongedaan te maken. Dit gaat lopen zodra je nieuwe modem is geïnstalleerd. Na een paar dagen heb je dan een DS-lite of DS-full verbinding.
Woet
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Anne H Ziggo wrote:
Hallo Woet welkom op de Community. Ik zie dat je al verschillende malen contact met de helpdesk hebt gehad. Er is ook onnodig een andere modem gestuurd, wat helaas niet gaat helpen omdat het om settings gaat. Al met al een hoop gedoe, en een hoop onduidelijkheid.


Hallo Anne H Ziggo,

Dus zowel de Compal als de Arris Connectbox kunnen DS-Full aan?

Hoe zit het? Wij leveren werkend internet, maar daarbij geen specifieke techniek onder de motorkap. De gekozen techniek kan Full Dual Stack IPv6, Dual Stack Light IPv6 of IPv4 zijn. Deze zijn niet specifiek te bestellen bij ons, dat zit niet in de dienstverlening die wij bieden. In jouw regio zijn alle 3 varianten beschikbaar, ons
systeem kiest dit automatisch.


Duidelijk.

Op verzoek kunnen we wel de lijn forceren naar IPv4. Hiermee zijn mensen met een IPv4 thuisnetwerk die specifieke problemen ervaren (bijvoorbeeld met poorten forwarden) geholpen. Dit kunnen we niet meer op eigen initiatief ongedaan maken. Ik zie dat jouw verbinding sinds september 2017 ook op IPv4 staat. Er is niet gelogd waarom dit is gedaan, daarom heb ik een wijziging in de wachtrij gezet om dit ongedaan te maken.


Raar dat geen enkele medewerker dit eerder is opgevallen.

Dit gaat lopen zodra je nieuwe modem is geïnstalleerd. Na een paar dagen heb je dan een DS-lite of DS-full verbinding.


Het oude modem is zojuist opnieuw opgestart en ik heb inderdaad DS-Lite ontvangen in plaats van DS-Full. Is mijn IPv4 adres nog steeds statisch? Anders krijg ik problemen met firewalls. Kan het zijn dat ik alsnog DS-Full ontvang met het nieuwe modem?
Jbr67

Level 11
  • 524Posts
  • 7Oplossingen
  • 124Likes
Woet wrote:


Het oude modem is zojuist opnieuw opgestart en ik heb inderdaad DS-Lite ontvangen in plaats van DS-Full. Is mijn IPv4 adres nog steeds statisch? Anders krijg ik problemen met firewalls. Kan het zijn dat ik alsnog DS-Full ontvang met het nieuwe modem?


Woet
Nee, bij DS-Lite heb je een dynamisch IPv4-adres (GC-NAT).
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic