Alles wat je wilt weten over de levels
Het is je vast en zeker opgevallen, iedere community-gebruiker heeft een level bij de gebruikersnaam staan. Wat deze levels precies inhouden lees je hier. Van Nieuwkomer tot Super Experts en alles er ...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Op aanraden van @Mariska een eigen topic gestart (zie https://community.ziggo.nl/t5/Internet/Eindelijk-IPv6-in-Bridge-modus/m-p/896890/highlight/true#M106...) met "daarin foto's van je hoofdaansluiting en de up & downstreamwaarden zodat we het signaal kunnen checken."
De nieuwe ConnectBox inmiddels aangesloten, Wifi uitgezet, mijn router in de DMZ. Wat opvalt is dat IPv6 ondersteund wordt :). En dat er nauwelijks instelmogelijkheden zijn op dit type modem :(. Iig geen optie om Bridge Modus te activeren, maar goed volgens deze community levert dat problemen op met dit modem (en is een Ubee UBC1318 aan te raden).
Aansluitpunt
Omdat ik geen Mediabox oid meer gebruik, heb ik mijn splitter (POA 1 verdeler) inmiddels gewoon verwijderd (ik neem aan dat dit alleen maar een verbetering kan opleveren). Daarmee ziet mijn (hooguit twee jaar oude) aansluiting ("met gat links" er zo uit:
Als ik mijn downstream/upstream waarden toevoeg aan deze post klaagt deze site dat de post te groot is (20000 karakters) dus die volgen als reacties. (Hopelijk kan ik dan ook tabellen toevoegen)
Opgelost! Ga naar oplossing.
@JteU Er is al een boel nagelopen a.d.v. eerder gegeven tips. Ik regel kosteloos een Ubee1318ZG modem voor je. Binnen 2 a 3 werkdagen ontvang je het modem met de pakketdienst van Post NL in huis. Het oude modem ontvangen wij graag retour op onderstaande retouradres.
XPO/Ziggo
Antwoordnummer 1070
5800VB Venray
Laat ons maar weten wat jouw bevindingen zijn met het Ubee modem. We zijn erg benieuwd!
@Paulstill so far so good. En dat is veel beter dan het was. Lijkt mij dat dit een case closed is (of wordt).
Ben ook erg in mijn nopjes met eindelijk IPv6/IPv4 Dual Stack na lang wachten. (midden jaren negentig nog zijdelings betrokken geweest bij onderzoek ernaar bij fysische informatica in utrecht).
Downstream bonded channels
Channel | Frequency (Hz) | Power (dBmV) | SNR (dB) | Modulation | Channel ID |
1 | 618000000 | 5 | 37 | 256qam | 3 |
2 | 602000000 | 5 | 37 | 256qam | 1 |
3 | 610000000 | 5 | 37 | 256qam | 2 |
4 | 626000000 | 5 | 37 | 256qam | 4 |
5 | 634000000 | 5 | 37 | 256qam | 5 |
6 | 642000000 | 5 | 37 | 256qam | 6 |
7 | 650000000 | 5 | 37 | 256qam | 7 |
8 | 658000000 | 5 | 37 | 256qam | 8 |
9 | 666000000 | 5 | 37 | 256qam | 9 |
10 | 674000000 | 5 | 37 | 256qam | 10 |
11 | 682000000 | 5 | 37 | 256qam | 11 |
12 | 690000000 | 5 | 37 | 256qam | 12 |
13 | 698000000 | 5 | 37 | 256qam | 13 |
14 | 706000000 | 5 | 37 | 256qam | 14 |
15 | 714000000 | 5 | 37 | 256qam | 15 |
16 | 722000000 | 5 | 37 | 256qam | 16 |
17 | 730000000 | 5 | 37 | 256qam | 17 |
18 | 738000000 | 4 | 37 | 256qam | 18 |
19 | 746000000 | 4 | 37 | 256qam | 19 |
20 | 754000000 | 4 | 37 | 256qam | 20 |
21 | 762000000 | 4 | 36 | 256qam | 21 |
22 | 770000000 | 3 | 36 | 256qam | 22 |
23 | 778000000 | 3 | 36 | 256qam | 23 |
24 | 786000000 | 3 | 36 | 256qam | 24 |
Downstream bonded channels
Channel | Locked Status | RxMER (dB) | Pre RS Errors | Post RS Errors |
1 | Locked | 37.636 | 2353875563 | 17 |
2 | Locked | 37.636 | 2351070537 | 11 |
3 | Locked | 37.636 | 2351072940 | 13 |
4 | Locked | 37.636 | 2351072787 | 16 |
5 | Locked | 37.636 | 2351070224 | 15 |
6 | Locked | 37.636 | 2351073719 | 15 |
7 | Locked | 37.636 | 2351074266 | 15 |
8 | Locked | 37.356 | 2351074749 | 12 |
9 | Locked | 37.636 | 2351075296 | 17 |
10 | Locked | 37.356 | 2351077451 | 25 |
11 | Locked | 37.636 | 2351078194 | 19 |
12 | Locked | 37.636 | 2351078722 | 22 |
13 | Locked | 37.356 | 2351079258 | 15 |
14 | Locked | 37.636 | 2351075948 | 20 |
15 | Locked | 37.356 | 2351080154 | 24 |
16 | Locked | 37.356 | 2351080703 | 17 |
17 | Locked | 37.356 | 2351074608 | 16 |
18 | Locked | 37.356 | 2351082754 | 19 |
19 | Locked | 37.356 | 2351083257 | 19 |
20 | Locked | 37.356 | 2351084111 | 28 |
21 | Locked | 36.61 | 2351084631 | 24 |
22 | Locked | 36.61 | 2351083463 | 38 |
23 | Locked | 36.387 | 2351076494 | 40 |
24 | Locked | 36.61 | 2351086059 | 23 |
Upstream bonded channels
Channel | Frequency (Hz) | Power (dBmV) | Symbol Rate (ksps) | Modulation | Channel ID |
1 | 58800000 | 40 | 5.12 | 64qam | 8 |
2 | 36000000 | 39 | 5.12 | 64qam | 7 |
3 | 44500000 | 39 | 5.12 | 64qam | 6 |
4 | 52000000 | 40 | 5.12 | 64qam | 5 |
Upstream bonded channels
Channel | Channel Type | T1 Timeouts | T2 Timeouts | T3 Timeouts | T4 Timeouts |
1 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 |
2 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 |
3 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 |
4 | 2 | 0 | 0 | 1 | 0 |
Bridge mode werkt naar behoren op de CB, beperkingen van de Puma-chipset daargelaten. Ik heb zelf een CH7465 in bridge mode gebruikt voor 1,5 jaar. De mogelijkheid om zelf bridge mode te activeren bestaat alleen in voormalig UPC-gebied.
Het AOP en de downstream/upstream-gegevens zien er goed uit. De splitter is inderdaad overbodig indien alleen het modem aangesloten is.
@tobiastheebe schreef:Bridge mode werkt naar behoren op de CB, beperkingen van de Puma-chipset daargelaten.
Tja, de Puma 6 -chipset zou een goede verklaring voor de problemen waar ik overlas kunnen zijn (i.e. latency spikes). Die ik dus nu ook krijg...te testen met bijv. http://www.dslreports.com/tools/puma6 (de rode plekken)
Hopelijk komt er snel een (Puma6-vrije Ubee UBC1318ZG) oplossing vanuit Ziggo @Mariska 🙂
Het AOP en de downstream/upstream-gegevens zien er goed uit.
Ja, dat gevoel had ik zelf ook al. Met een goed modem zou ik goed internet moeten hebben.
De splitter is inderdaad overbodig indien alleen het modem aangesloten is.
Check
Of @Cecilia , zou je ook bij mij voor een Ubee UBC1318ZG kunnen zorgen? Bvd!
Hi @JteU, goed dat je zelf een topic hebt aangemaakt. Zoals @tobiastheebe al aangeeft zou bridge mode op de Connectbox goed moeten werken. Je kunt dit alleen zelf niet activeren omdat je in voormalig Ziggo-gebied woont. Wat mij nog niet helemaal duidelijk is, is welk probleem je precies ervaart. Kan je daar nog meer over vertellen?
Ook viel het mij op dat je Connectbox momenteel nog in router mode staat. Wij kunnen deze op afstand in bridge mode zetten, ik stel voor dat we daar sowieso eerst mee beginnen? Als ik het voor je om mag zetten, hoor ik het graag.
@Monicazie mijn Puma6 screenshot, de rode vlekken horen er niet te zijn in die grafiek ("groen is goed").
In de praktijk leidt dit regelmatig (natuurlijk niet continu) tot verbindingsproblemen tijdens calls en mijn ontwikkelingswerk.
Je zult kunnen begrijp dat ik in één keer goed wil overstappen, vandaar mijn vraag om een Ubee UBC1318ZG.
@Monica Hmm. Net had ik weer internetproblemen en deed ik een test: (Update: voor de duidelijkheid rood is niet goed)
Hey @JteU. Toevallig was ik net op je berichtje aan het reageren. 🙂
Laat ik voorop stellen dat het niet zo is dat we je geen Ubee willen sturen, maar we willen wel zeker weten dat het voor een oplossing zorgt. Je geeft aan dat het aan de chipset van de Connectbox zou liggen maar dan zou je altijd dezelfde mate van problemen moeten ervaren, de chip doet immers steeds hetzelfde. Ervaar je soms heel veel en soms helemaal geen problemen, dan zou het niet aan de chipset mogen liggen. Dan kunnen we het modem wel omruilen maar vrees ik dat we het probleem niet oplossen. Vandaar dat we de problemen die je ervaart eerst goed in beeld willen brengen.
Hallo @Monica ,
Fijn om te horen dat er voor mij een Ubee UBC1318ZG in zit.
"zou je altijd dezelfde mate van problemen moeten ervaren, de chip doet immers steeds hetzelfde."
Bufferbloat problemen doen zich natuurlijk niet continue voor maar eerder naar gelang van gebruik. Ook is de impact nogal verschillend, een bestandje wat iets later binnen is, merk je niet. Een video call die onderbroken wordt wel.
De problemen die ik vandaag ervoer laten zich het best omschrijven als op meerdere tijdstippen haperingen tijdens verschillende calls, Google Meet, Zoom, Slack en Vodafone via Wifi.
Het zou een klein wonder zijn als ik met een als goed bekend modem net zoveel problemen zou gaan hebben als met een zeer berucht modem. Daarom ben ik het snelst en best geholpen met een Ubee UBC1318ZG, net als die vele anderen die mij in de andere posts zijn voorgegaan. (En alleen een oproep doen en gelijk er een opgestuurd krijgen)
Fijne avond!
Kleine update: Mijn grote problemen gisteren bleken veroorzaakt door mijn schoonmaakster die de 2e wifi router uit het stopcontact had gehaald bij het stofzuigen 🤕. (Kennelijk kan ik mijn bericht hierover niet meer aanpassen, maar wel zo netjes dit voor Ziggo en een eventuele toekomstige bezoeker te vermelden)
Dat gezegd hebbende, blijft mijn hoop gevestigd op een Ubee UBC1318ZG @Monica of @Mariska.
Je hebt al een connectbox die IPv6 ondersteunt. Ik heb je puma6 test plaatjes hierboven gezien en die zijn dramatisch. De puma6 is berucht en ik ben blij dat ik hem niet heb, maar zo slecht als in jouw plaatje zie ik het nooit. Daarom ben ik wel benieuwd naar de signaalwaarden uit je modem. Als dat niet goed is, krijg je met de Ubee ook problemen.. in het andere topic worden eigenlijk alleen modems gestapt die IPv6 niet ondersteunen.
Ik gun je absoluut een Ubee, want de connectbox is een inferieur product, maar kijk hier wel even of je verbinding wel OK is, als dat wel zo is, heb je een sterker argument een ander modem te willen. Zoniet, dan hou je ook met de Ubee problemen. Ziggo weet ook wel dar de connectbox niet 100% is, maar de policy zal wel zijn dat dit toch het standaard modem moet zijn. Er zijn er immers miljoen van besteld door Liberty Global. Daar heb jij en velen last van. Ik praat dat niet goed, maar nogmaals check wel je verbinding eerst. Is die OK met zulke plaatjes op de test dan heb je een sterker punt. Is de verbinding niet OK dan moet daar sowieso eerst iets aan gebeuren.
@efokbedankt voor het meedenken 👍!
De signaalwaarden (en AOP) had ik al gedeeld en zijn redelijk ok (zei ook @tobiastheebe 🤜🤛)
Dat volledig rode PUMA test plaatje was toen de stekker uit een router getrokken was (zie update). Mijn Pumatest heeft irritante rode puntjes maar zeker geen 100%.
Bij deze een nieuw screenshot zodat die onduidelijkheid weggenomen wordt.
Nu maar hopen dat ik hiermee verder kom bij Ziggo 🤞🤞.
Wat je nu laat zien is wel “normaal” voor een puma6. Die test geeft wel eens wisselende resultaten, maar mijn Ubee doet het beter. Ik hoop voor je dat Ziggo zover krijgt. Heb je ook last van instabiele VPN verbindingen, of een falende connectbox bij torrents? Dat is een ander euvel waarvoor men nog wel eens een ene wil uitdelen. Waar kijk ik trouwens naar? Ubuntu? Goedzo, draai zelf al jaren linux op de desktop!
@JteU Er is al een boel nagelopen a.d.v. eerder gegeven tips. Ik regel kosteloos een Ubee1318ZG modem voor je. Binnen 2 a 3 werkdagen ontvang je het modem met de pakketdienst van Post NL in huis. Het oude modem ontvangen wij graag retour op onderstaande retouradres.
XPO/Ziggo
Antwoordnummer 1070
5800VB Venray
Laat ons maar weten wat jouw bevindingen zijn met het Ubee modem. We zijn erg benieuwd!
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Het is je vast en zeker opgevallen, iedere community-gebruiker heeft een level bij de gebruikersnaam staan. Wat deze levels precies inhouden lees je hier. Van Nieuwkomer tot Super Experts en alles er ...