JteU

Gedreven Liefhebber
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Dual Stack IPv6/IPv4 in Bridge Modus (persoonlijk webserver) ConnectBox/Ubee UBC1318

Op aanraden van @Mariska een eigen topic gestart (zie https://community.ziggo.nl/t5/Internet/Eindelijk-IPv6-in-Bridge-modus/m-p/896890/highlight/true#M106...) met "daarin foto's van je hoofdaansluiting en de up & downstreamwaarden zodat we het signaal kunnen checken."

De nieuwe ConnectBox inmiddels aangesloten, Wifi uitgezet, mijn router in de DMZ. Wat opvalt is dat IPv6 ondersteund wordt :). En dat er nauwelijks instelmogelijkheden zijn op dit type modem :(. Iig geen optie om Bridge Modus te activeren, maar goed volgens deze community levert dat problemen op met dit modem (en is een Ubee UBC1318 aan te raden).

Aansluitpunt

Omdat ik geen Mediabox oid meer gebruik, heb ik mijn splitter (POA 1 verdeler) inmiddels gewoon verwijderd (ik neem aan dat dit alleen maar een verbetering kan opleveren). Daarmee ziet mijn (hooguit twee jaar oude) aansluiting ("met gat links" er zo uit:
Ziggo_aansluiting.jpeg

 

 

Als ik mijn downstream/upstream waarden toevoeg aan deze post klaagt deze site dat de post te groot is (20000 karakters) dus die volgen als reacties. (Hopelijk kan ik dan ook tabellen toevoegen)

 

 

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 9810Posts
  • 837Oplossingen
  • 2347Likes

@JteU Er is al een boel nagelopen a.d.v. eerder gegeven tips. Ik regel kosteloos een Ubee1318ZG modem voor je. Binnen 2 a 3 werkdagen ontvang je het modem met de pakketdienst van Post NL in huis. Het oude modem ontvangen wij graag retour op onderstaande retouradres.

XPO/Ziggo
Antwoordnummer 1070

5800VB Venray

Laat ons maar weten wat jouw bevindingen zijn met het Ubee modem. We zijn erg benieuwd!

 

Bekijk in context

26 Reacties 26
JteU
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Downstream bonded channels

ChannelFrequency (Hz)Power (dBmV)SNR (dB)ModulationChannel ID
1618000000537256qam3
2602000000537256qam1
3610000000537256qam2
4626000000537256qam4
5634000000537256qam5
6642000000537256qam6
7650000000537256qam7
8658000000537256qam8
9666000000537256qam9
10674000000537256qam10
11682000000537256qam11
12690000000537256qam12
13698000000537256qam13
14706000000537256qam14
15714000000537256qam15

 

JteU
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
16722000000537256qam16
17730000000537256qam17
18738000000437256qam18
19746000000437256qam19
20754000000437256qam20
21762000000436256qam21
22770000000336256qam22
23778000000336256qam23
24786000000336256qam24

 

 

JteU
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Downstream bonded channels

ChannelLocked StatusRxMER (dB)Pre RS ErrorsPost RS Errors
1Locked37.636235387556317
2Locked37.636235107053711
3Locked37.636235107294013
4Locked37.636235107278716
5Locked37.636235107022415
6Locked37.636235107371915
7Locked37.636235107426615
8Locked37.356235107474912
9Locked37.636235107529617
10Locked37.356235107745125
11Locked37.636235107819419
12Locked37.636235107872222
13Locked37.356235107925815
14Locked37.636235107594820
15Locked37.356235108015424
16Locked37.356235108070317
17Locked37.356235107460816
18Locked37.356235108275419
19Locked37.356235108325719
20Locked37.356235108411128
21Locked36.61235108463124
22Locked36.61235108346338
23Locked36.387235107649440
24Locked36.61235108605923
JteU
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Upstream bonded channels

ChannelFrequency (Hz)Power (dBmV)Symbol Rate (ksps)ModulationChannel ID
158800000405.1264qam8
236000000395.1264qam7
344500000395.1264qam6
452000000405.1264qam

5

 

Upstream bonded channels

ChannelChannel TypeT1 TimeoutsT2 TimeoutsT3 TimeoutsT4 Timeouts
120000
220000
320000
420010
tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 5789Posts
  • 327Oplossingen
  • 1919Likes

Bridge mode werkt naar behoren op de CB, beperkingen van de Puma-chipset daargelaten. Ik heb zelf een CH7465 in bridge mode gebruikt voor 1,5 jaar. De mogelijkheid om zelf bridge mode te activeren bestaat alleen in voormalig UPC-gebied.

 

Het AOP en de downstream/upstream-gegevens zien er goed uit. De splitter is inderdaad overbodig indien alleen het modem aangesloten is.

JteU
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

@tobiastheebe  schreef:

Bridge mode werkt naar behoren op de CB, beperkingen van de Puma-chipset daargelaten.


Tja, de Puma 6 -chipset zou een goede verklaring voor de problemen waar ik overlas kunnen zijn (i.e. latency spikes). Die ik dus nu ook krijg...te testen met bijv. http://www.dslreports.com/tools/puma6 (de rode plekken)

Hopelijk komt er snel een (Puma6-vrije Ubee UBC1318ZG) oplossing vanuit Ziggo @Mariska 🙂

JteU_0-1641747723848.png

Het AOP en de downstream/upstream-gegevens zien er goed uit.


Ja, dat gevoel had ik zelf ook al. Met een goed modem zou ik goed internet moeten hebben.

 


De splitter is inderdaad overbodig indien alleen het modem aangesloten is.



Check

JteU
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Of @Cecilia , zou je ook bij mij voor een Ubee UBC1318ZG kunnen zorgen? Bvd!

Monica
Community Moderator
Community Moderator
  • 498Posts
  • 83Oplossingen
  • 144Likes

Hi @JteU, goed dat je zelf een topic hebt aangemaakt. Zoals @tobiastheebe al aangeeft zou bridge mode op de Connectbox goed moeten werken. Je kunt dit alleen zelf niet activeren omdat je in voormalig Ziggo-gebied woont. Wat mij nog niet helemaal duidelijk is, is welk probleem je precies ervaart. Kan je daar nog meer over vertellen?

 

Ook viel het mij op dat je Connectbox momenteel nog in router mode staat. Wij kunnen deze op afstand in bridge mode zetten, ik stel voor dat we daar sowieso eerst mee beginnen? Als ik het voor je om mag zetten, hoor ik het graag. 

JteU
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

@Monicazie mijn Puma6 screenshot, de rode vlekken horen er niet te zijn in die grafiek ("groen is goed").
In de praktijk leidt dit regelmatig (natuurlijk niet continu) tot verbindingsproblemen tijdens calls en mijn ontwikkelingswerk.

Je zult kunnen begrijp dat ik in één keer goed wil overstappen, vandaar mijn vraag om een Ubee UBC1318ZG.

JteU
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

@Monica Hmm. Net had ik weer internetproblemen en deed ik een test: (Update: voor de duidelijkheid rood is niet goed)

JteU_0-1641896920605.png

 

JteU
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

@Monica@Mariska vandaag helaas heel veel problemen met mijn internet verbinding. Kunnen jullie aangeven of en zo ja, wanneer ook ik een Ubee UBC1318ZG kan verwachten? Hierin geholpen worden, zou heel fijn zijn!

Monica
Community Moderator
Community Moderator
  • 498Posts
  • 83Oplossingen
  • 144Likes

Hey @JteU. Toevallig was ik net op je berichtje aan het reageren. 🙂 

 

Laat ik voorop stellen dat het niet zo is dat we je geen Ubee willen sturen, maar we willen wel zeker weten dat het voor een oplossing zorgt. Je geeft aan dat het aan de chipset van de Connectbox zou liggen maar dan zou je altijd dezelfde mate van problemen moeten ervaren, de chip doet immers steeds hetzelfde. Ervaar je soms heel veel en soms helemaal geen problemen, dan zou het niet aan de chipset mogen liggen. Dan kunnen we het modem wel omruilen maar vrees ik dat we het probleem niet oplossen. Vandaar dat we de problemen die je ervaart eerst goed in beeld willen brengen. 

JteU
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Hallo @Monica ,

Fijn om te horen dat er voor mij een Ubee UBC1318ZG in zit.

"zou je altijd dezelfde mate van problemen moeten ervaren, de chip doet immers steeds hetzelfde."
Bufferbloat problemen doen zich natuurlijk niet continue voor maar eerder naar gelang van gebruik. Ook is de impact nogal verschillend, een bestandje wat iets later binnen is, merk je niet. Een video call die onderbroken wordt wel.

De problemen die ik vandaag ervoer laten zich het best omschrijven als op meerdere tijdstippen haperingen tijdens verschillende calls, Google Meet, Zoom, Slack en Vodafone via Wifi.



Het zou een klein wonder zijn als ik met een als goed bekend modem net zoveel problemen zou gaan hebben als met een zeer berucht modem. Daarom ben ik het snelst en best geholpen met een Ubee UBC1318ZG, net als die vele anderen die mij in de andere posts zijn voorgegaan. (En alleen een oproep doen en gelijk er een opgestuurd krijgen)

Fijne avond!

JteU
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Kleine update: Mijn grote problemen gisteren bleken veroorzaakt door mijn schoonmaakster die de 2e wifi router uit het stopcontact had gehaald bij het stofzuigen 🤕. (Kennelijk kan ik mijn bericht hierover niet meer aanpassen, maar wel zo netjes dit voor Ziggo en een eventuele toekomstige bezoeker te vermelden)

Dat gezegd hebbende, blijft mijn hoop gevestigd op een Ubee UBC1318ZG @Monica of @Mariska.

JteU
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

@Monica of @Mariska nog nieuws? Mijn hoop gevestigd op een Ubee UBC1318ZG...

efok
Expert
Expert
  • 3283Posts
  • 179Oplossingen
  • 1101Likes

Je hebt al een connectbox die IPv6 ondersteunt. Ik heb je puma6 test plaatjes hierboven gezien en die zijn dramatisch. De puma6 is berucht en ik ben blij dat ik hem niet heb, maar zo slecht als in jouw plaatje zie ik het nooit. Daarom ben ik wel benieuwd naar de signaalwaarden uit je modem. Als dat niet goed is, krijg je met de Ubee ook problemen.. in het andere topic worden eigenlijk alleen modems gestapt die IPv6 niet ondersteunen.

 

Ik gun je absoluut een Ubee, want de connectbox is een inferieur product, maar kijk hier wel even of je verbinding wel OK is, als dat wel zo is, heb je een sterker argument een ander modem te willen. Zoniet, dan hou je ook met de Ubee problemen. Ziggo weet ook wel dar de connectbox niet 100% is, maar de policy zal wel zijn dat dit toch het standaard modem moet zijn. Er zijn er immers miljoen van besteld door Liberty Global. Daar heb jij en velen last van. Ik praat dat niet goed, maar nogmaals check wel je verbinding eerst. Is die OK met zulke plaatjes op de test dan heb je een sterker punt. Is de verbinding niet OK dan moet daar sowieso eerst iets aan gebeuren. 

JteU
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

@efokbedankt voor het meedenken 👍!

De signaalwaarden (en AOP) had ik al gedeeld en zijn redelijk ok (zei ook @tobiastheebe 🤜🤛)

Dat volledig rode PUMA test plaatje was toen de stekker uit een router getrokken was (zie update). Mijn Pumatest heeft irritante rode puntjes maar zeker geen 100%.

Bij deze een nieuw screenshot zodat die onduidelijkheid weggenomen wordt.

 

Nu maar hopen dat ik hiermee verder kom bij Ziggo 🤞🤞.

puma6test.png

efok
Expert
Expert
  • 3283Posts
  • 179Oplossingen
  • 1101Likes

Wat je nu laat zien is wel “normaal” voor een puma6. Die test geeft wel eens wisselende resultaten, maar mijn Ubee doet het beter. Ik hoop voor je dat Ziggo zover krijgt. Heb je ook last van instabiele VPN verbindingen, of een falende connectbox bij torrents? Dat is een ander euvel waarvoor men nog wel eens een ene wil uitdelen. Waar kijk ik trouwens naar? Ubuntu? Goedzo,  draai zelf al jaren linux op de desktop!

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 9810Posts
  • 837Oplossingen
  • 2347Likes

@JteU Er is al een boel nagelopen a.d.v. eerder gegeven tips. Ik regel kosteloos een Ubee1318ZG modem voor je. Binnen 2 a 3 werkdagen ontvang je het modem met de pakketdienst van Post NL in huis. Het oude modem ontvangen wij graag retour op onderstaande retouradres.

XPO/Ziggo
Antwoordnummer 1070

5800VB Venray

Laat ons maar weten wat jouw bevindingen zijn met het Ubee modem. We zijn erg benieuwd!

 

Bekijk in context

Uitgelicht topic