ldehaas1612

Level 5
  • 68Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Dropouts in verbinding tot vervelens aan toe

Hallo,

Na eerst gereageerd te hebben op een ander topic, hierbij toch nog even een eigen topic aangemaakt.

Sinds een paar maanden hebben wij bij vlagen ontzettend slecht internet. Het valt constant weg, en dat kan alles duren van een paar seconde tot volle minuten. Ontzettend vervelend zeker omdat ik vanuit huis werk. Daardoor hebben we wel ziggo zakelijk. Ik heb een tijd gewerkt met de Connectbox Arris, maar door de issues zijn we nu terug beland bij de Connectbox Compal. Hierbij zijn de problemen niet verholpen, en bij vlagen zelfs verslechterd. Signaal waardes lijken in orde, kreeg wel te horen dat er soms pieken(?) in het signaal zitten die dit probleem zouden kunnen verklaren, maar hier lijkt geen oplossing voor. Het modem staat bij ons in Bridgemodes met een Netgear Orbi Pro systeem er achter.

Nu heb ik na een half uur vanochtend mijn abonnement om laten zetten naar de mediabox mini en het sagecom modem en deze zal morgen of overmorgen komen naar verwachting. 

Ik lees hier in de community wel meer klachten die hier op lijken, maar nog niemand met een permanente oplossing. 

 

Ik houd in dit topic even bij hoe de situatie verbeterd/verslechterd en welke signaalwaardes er voorkomen tijdens problemen.

64 Reacties 64
ldehaas1612
Topicstarter
Level 5
  • 68Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Daarnaast nog een kleine sub vraag aan de ervaren mensen hier: Ik krijg nu de F3896LG-ZG, terwijl ik in principe voldoende heb aan de UBC1318ZG gezien ik bridge mode gebruik. De kerel van de klantenservice snapte dat denk ik niet, want lijk nu toch de F3896LG-ZG opgestuurd te gaan krijgen. Heeft dit voor mij nog voor/nadelen?

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

@tobiastheebe  heeft gisteren de signaalwaarden enz. als goed tot uitstekend beoordeeld.

De F3896LG-ZG is een modem met wifi 6 aan boord en geschikt voor docsis 3.1, waardoor er in elk geval verder geen nadelen zouden moeten zijn.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Ter referentie: de reacties van TS in het topic Internet valt regelmatig weg zowel via de kabel als via wifi.

 

Kun je voor de zekerheid nog een foto van het AOP plaatsen? Dit moet up-to-date c.q. geschikt voor DOCSIS 3.1 zijn.

ldehaas1612
Topicstarter
Level 5
  • 68Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Ik ben nog niet thuis, dus nog geen foto. Maar deze is afgelopen jaar nog vernieuwd. Er zit nu nog wel een POA-01-UPC splitter tussen omdat we nog gebruik maken van de ziggo next. Witte kapje zet er nog op geschroeft. Bij upgrade naar de Next mini zal die er denk ik vanaf kunnen.
Vanavond meer...

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

In dat geval zou het AOP een btv 1 IEC-NL (meterkast) of btv 01-SET (woonkamer) moeten zijn, welke beide geschikt zijn voor DOCSIS 3.1.

 

Het kapje van de splitter (POA 01-UPC) zorgt soms voor problemen, kun je dit verwijderen volgens deze instructies? Vervolgens de splitter opnieuw op het AOP plaatsen (goed aandrukken) en tenslotte het modem opnieuw opstarten.

ldehaas1612
Topicstarter
Level 5
  • 68Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Hierbij nog snel een aantal foto's van het AOP. Ik vermoed dat dit gewoon juist is, en heb (niet op deze afbeeldingen te zien) het witte kapje verwijderd inmiddels. Dit leverde nog geen verbetering op perse en knetters, wat zat die strak zeg... Maargoed, morgen het sagecom modem ophalen bij het PostNL punt en dan laat ik weer van me horen.

S4R

Level 16
  • 2032Posts
  • 71Oplossingen
  • 1270Likes

Je AOP is iig goed.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Het AOP is een btv 1 IEC-NL en inderdaad prima c.q. up-to-date.

 

Omdat je een versterker gebruikt, kan de POA-01-B het beste door een POA-254 (met F/F-kabel voor het modem) worden vervangen. Deze beschikt over een BPF (band pass filter) op de TV-uitgang, waarmee de upstream vanuit het modem wordt beschermd c.q. gescheiden van de binnenhuisinstallatie. Dit aansluitmateriaal kan kosteloos worden toegestuurd door een moderator.

 

De versterker zelf is een iets ouder type, maar voldoet nog prima voor DVB-C. De vierwegsplitter is verouderd en overbodig, beide zwarte kabels op deze splitter kunnen direct op de versterker aangesloten worden.

ldehaas1612
Topicstarter
Level 5
  • 68Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Wat een die-hards hier op de late avond! Bedankt voor de snelle en duidelijke reacties. 

De POA-01-B was ons opgestuurd door ziggo destijds. Ik zou deze opzich kunnen/willen vervangen voor de POA-254 met de benodige kabels als die opgestuurd zouden worden. Ik weet echter niet of dit straks nog ondersteunt wordt als we over zijn op de nieuwe mediabox next mini. Boven hebben we wel nog een oude decoder met smartcard, maar om daar alle coax voor overeind te houden is misschien wat overdreven... Nu radio nietmeer ondersteund is, en met de mediabox next mini op komst zijn op 1 na alle koperkabels vervangen voor ethernet. 

Loont dit dan nog de moeite denk je?
Was wel een 

S4R

Level 16
  • 2032Posts
  • 71Oplossingen
  • 1270Likes

En ook zeker er van dat het probleem niet in/van de Netgear komt?

S4R

Level 16
  • 2032Posts
  • 71Oplossingen
  • 1270Likes

Ga je dan volledig over op IPTV? Dus de Next Mini.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Je kunt de kabel naar de slaapkamer waar de oude decoder staat t.z.t. direct op de splitter aansluiten met een IEC/F-verloopstekker. De versterker en vierwegsplitter kunnen dan beide komen te vervallen. Het is beter om ongebruikte kabels te ontkoppelen.

 

Ik ben ook wel benieuwd of je al eens direct op het modem hebt getest.

ldehaas1612
Topicstarter
Level 5
  • 68Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

De Netgear is ook losgehaald en modem uit bridgemode gehaald om te testen. Dit maakte helaas weinig verschil in de signaal problemen. Ik ga er daarom vanuit dat dit Netgear setje van nog geen jaar oud zich verder netjes gedraagd. 
Ik ga beneden om naar IPTV inderdaad, voor zolder weet ik nog niet of ik koper nog even aanhoud. Ik heb er in elk geval al een chromecast besteld om ernaast te hangen zodat die kast/kabel eventueel ook weg kan.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Ik ben alvast benieuwd naar je ervaringen met de F3896 en Next Mini.

S4R

Level 16
  • 2032Posts
  • 71Oplossingen
  • 1270Likes

Okay, da's duidelijk. Maar van aannames uitgaan is altijd wel gevaarlijk.

Dan maar het andere modem afwachten wat die doet.

ldehaas1612
Topicstarter
Level 5
  • 68Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Absoluut een goede inderdaad! Ik zal deze morgen met het ophangen van het nieuwe modem meteen proberen om te zetten en alvast de overbodig geworden kabels te ontkoppelen. Die verloopstekker heb ik niet liggen denk ik, dus die zou ik inderdaad t.z.t. kunnen aanschaffen mocht het nodig blijken.

ldehaas1612
Topicstarter
Level 5
  • 68Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Haha, mee eens. Gelukkig stond de monteur ernaast als getuige 😉 Ik houd jullie op de hoogte! Bedankt zover.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

Goedemorgen @ldehaas1612 en een warm welkom op de Community,

Goed dat je dit forum gevonden hebt! Zo te lezen is er naar aanleiding van je topic al fanatiek met je meegedacht door de  hier aanwezige experts. Ik lees dat je zelf ook al druk aan de slag bent gegaan aan de hand van de adviezen. Laat je weten hoe het gaat?

ldehaas1612
Topicstarter
Level 5
  • 68Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Goedemiddag @Paul@S4R en @tobiastheebe.

Ik heb vanmiddag het nieuwe modem geïnstalleerd, de splitter en coax versterkers weggehaald. De F3896 had het wel moeilijk met in bridgemode op poort 4 uitsturen, dus moest nadat het modem opgestart en geactiveerd was even een factory reset doen door de knop onderop ingedrukt te houden. Daarna kreeg mijn router een IP en was ik weer online. Zover nog geen issues gehad, maar de tijd zal leren hoelang het zo goed gaat. 
Mediabox Next Mini was wel een positieve verrassing met hoe simpel de setup was. 2 updates later werd ik meteen begroet met dat mijn afstandsbedieningsprofiel was meegenomen naar het nieuwe kastje, dat al mijn voorkeuren en instellingen waren overgezet en ook daar tot nog toe geen problemen mee gehad. 
Enige nadeel is dat de TV op zolder dus voorlopig even niet operationeel is (chromecast laat op zich wachten en adapter+splitter zijn nog niet besteld). Helpt het nog iemand als ik modem waardes screenshot hier om het verschil te kunnen zien? 

Uitgelicht topic