1
Vraag
2
Reacties
TC2021

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Draadloos netwerk verwijderen

Hoi,

ik wil een (oud) netwerk verwijderen van mijn router. Ik heb momenteel naast het gastennetwerk nog twee draadloze netwerken en dat wil ik graag terugbrengen naar 1 netwerk en 1 gastennetwerk. Op een of andere manier kan ik het draadloze netwerk wat ik wil verwijderen niet meer vinden als ik het modem benader. Zelfs nadat ik het modem terug heb gezet naar de standaardinstellingen, blijft het 'spook' netwerk bestaan en kan ik het ook gebruiken. Hoe kan ik dit netwerk voorgoed verwijderen??

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@TC2021  schreef:

hoi Bert,

nope, het heet Guest, voorheen gebruikte ik dit als gastennetwerk. Maar inmiddels heb ik een apart netwerk voor mn gasten aangemaakt via de opties in de connectbox van ziggo. 

Punt is dat ik het netwerk ook niet kan benaderen via het modem maar wel kan gebruiken


Dat is vermoedelijk je gastnetwerk, dat kun je uitzetten in je modem en dat staat geheel apart, dus kun je het niet benaderen via je modem.

 

1111.png

 

Een apart netwerk aangemaakt, dat kan niet in de Connect box?

Dan valt dat netwerk binnen je eigen netwerk en dat kan riskant zijn als een ander binnen je eigen netwerk verbinding kan maken.

Bekijk in context

16 Reacties 16
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Wat is de naam van dat spooknetwerk?

 

Heb je al bij de wifinamen van de 2,4 en 5 GHz gekeken?

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Het netwerk vergeten op uw computer zou wel eens de oplossing kunnen zijn. Waarschijnlijk staat het nog ergens in een geheugen.

Correctables

Level 4
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Hey TC2021, en welkom op het Ziggo forum!

 

Het is van belang dat je voldoende informatie geeft voor wij je kunnen helpen.

 

Vraag 1. Welke Router? Wat is het merk, type? 
Vraag 2. Waar zie je dit netwerk verschijnen? Welke apparaten?

Kijk onderin op je router voor de inloggegevens zodat je een eventuele 2e WiFi netwerk uit kan zetten, verwijderen is in 9 van de 10 gevallen niet mogelijk.

 

Voorbeeld van een webpagina van een router 


Succes!

TC2021
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

hoi,

het betreft de witte connectbox van ziggo

her netwerk verschijnt op de smartphones, tablets en laptops in het netwerk

TC2021
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

hoi jan, ik heb dit geprobeerd, maar telkens popt het netwerk weer op, helaas

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@Bert  schreef:

Wat is de naam van dat spooknetwerk?

 

Heb je al bij de wifinamen van de 2,4 en 5 GHz gekeken?


Is de naam Ziggo ?

TC2021
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

hoi Bert,

nope, het heet Guest, voorheen gebruikte ik dit als gastennetwerk. Maar inmiddels heb ik een apart netwerk voor mn gasten aangemaakt via de opties in de connectbox van ziggo. 

Punt is dat ik het netwerk ook niet kan benaderen via het modem maar wel kan gebruiken

Correctables

Level 4
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Hey TC2021,

 

Op de ConnectBox heb je zowel een 2.4 Ghz WiFi netwerk als een 5.0 Ghz WiFi netwerk welke beide gescheiden zijn, je kunt dit eenvoudig aanpassen door de netwerknaam aan te passen zodat deze dezelfde netwerknaam hebben voor beide frequenties. Zo is er maar nog 1 netwerk voor beide frequenties.

 

Je kunt ook de andere frequentie uitschakelen middels 192.168.178.1 kijk onderop het modem voor de inloggegevens. 

Let wel op dat 2.4 Ghz verouderd is en niet meer van de huidige tijd is. Er zijn nog genoeg apparaten die verbinding maken met deze frequentie, maar het bereik en de kwaliteit valt tegen door de hoeveelheid apparatuur en de beperkingen (bandbreedte) van de frequentie.

 

Een handleiding kun je hier vinden.

TC2021
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste correctables,  beide netwerken 2,4 en 5 ghz hebben al dezelfde naam, maar daar lijkt het probleem niet te zitten. ik ga proberen om de 2,4 f uit te zetten.

TC2021
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

helaas, ook als ik de 2,4 uitschakel blijft het netwerk oppoppen.......geen idee wat ik verkeerd doe.

Correctables

Level 4
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Hey TC2021,

 

Kan je even informatie geven van je setup? 

Dus hoe is alles precies aangesloten?

 

AOP (Abonnee Overname Punt) -> ConnectBox Ziggo -> ???

 

Foto’s toevoegen als bijlage zou helpen, graag van het AOP en de ConnectBox en overige apparatuur welke zijn aangesloten na de ConnectBox.

 

Voor het Gastnetwerk heb je ook 2 frequenties, 2.4 Ghz en 5.0 Ghz met beide een andere naam standaard, kijk daar ook even naar via het instellingen menu, in mijn eerdere bericht gaf ik een verwijzing naar de handleiding hiervoor.

 

Succes!

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

"Let wel op dat 2.4 Ghz verouderd is en niet meer van de huidige tijd is. Er zijn nog genoeg apparaten die verbinding maken met deze frequentie, maar het bereik en de kwaliteit valt tegen door de hoeveelheid apparatuur en de beperkingen (bandbreedte) van de frequentie."

 

Als er nog genoeg apparaten zijn die alleen op de 2,4 GHz verbinding maken en daar vallen ook nog steeds nieuwe low en midrange mobiele telefoons onder, lang niet iedereen kan zich apparatuur veroorloven die zich in de hogere mid range en high end bevind, dus het is nog steeds van deze tijd.

 

Als je problemen hebt met de 2,4 GHz, kijk dan met Wifi Analyzer uit de app stores of er een rustiger kanaal is en zet daar je 2,4 wifikanaal op vast in je modem of access point of router.

Niet alle apparatuur die uitsluitend op 2,4 GHz kan, kan goed omgaan met 2,4 en 5 GHz met één en dezelfde naam, sommige werken beter met verschillende wifinamen, probeer uit wat bij jou het beste werkt.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@TC2021  schreef:

hoi Bert,

nope, het heet Guest, voorheen gebruikte ik dit als gastennetwerk. Maar inmiddels heb ik een apart netwerk voor mn gasten aangemaakt via de opties in de connectbox van ziggo. 

Punt is dat ik het netwerk ook niet kan benaderen via het modem maar wel kan gebruiken


Dat is vermoedelijk je gastnetwerk, dat kun je uitzetten in je modem en dat staat geheel apart, dus kun je het niet benaderen via je modem.

 

1111.png

 

Een apart netwerk aangemaakt, dat kan niet in de Connect box?

Dan valt dat netwerk binnen je eigen netwerk en dat kan riskant zijn als een ander binnen je eigen netwerk verbinding kan maken.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@Correctables schreef: "Voor het Gastnetwerk heb je ook 2 frequenties, 2.4 Ghz en 5.0 Ghz met beide een andere naam standaard, kijk daar ook even naar via het instellingen menu, in mijn eerdere bericht gaf ik een verwijzing naar de handleiding hiervoor."

 

De Connect box heeft alleen een gastnetwerk op de 2,4 GHz, of er moet bij mij iets defect zijn.

Correctables

Level 4
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

5Ghz is tegenwoordig eerder een standaard dan luxe. Het feit blijft dat 2.4 Ghz zijn beperkingen heeft en daar loop je als consument ook tegenaan. Het is van belang om de overstap waar mogelijk naar 5Ghz te maken om je WiFi kwaliteit te behouden c.q. te verbeteren. Er zijn genoeg apparaten in zowel het lage- alsook middel segment te koop met 5Ghz ondersteuning. Je kan niet eeuwig blijven liften op techniek welke verouderd is. WiFi 6E heeft inmiddels ook zijn komst gemaakt op de 6Ghz band. Met de tijd meegaan is dus wel een vereiste om optimaal van je diensten gebruik te kunnen maken.

 

WiFi Analyzer is inderdaad een goed hulpmiddel om te kijken naar een kanaal welke minder druk is.

Correctables

Level 4
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

@Bert 


Oh, in de handleiding stond ‘Gelijktijdig WiFi op 2.4 Ghz en 5.0 Ghz’ daarmee ging ik er vanuit dat dit ook van toepassing was op het gastnetwerk. Dank voor je tip!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic