1
Vraag
2
Reageer en help mee
MJ77

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Draadloos internet valt steeds weg

Sinds deze week valt steeds de draadloze verbinding weg van mijn ubee upc router.

Dan staat in het beeld van mijn telefoon de bekende wifi streepjes met een uitroepteken erdoorheen en bij instellingen staat dat ik wel verbonden ben met het modem,dus het draadloze signaal is sterk,maar heb geen internet meer,het vreemde is dat ik toch via een browser niet kan inloggen in mijn modem.

Als ik de stekker eruit haal en weer terug zet,werkt alles weer normaal,een paar uur,of een paar dagen,daar zit geen regelmaat in.

Wat ook merkwaardig is ,is dat het internet naar mijn bedrade router en xbox op zolder niet wordt onderbroken,dus alleen het draadloze signaal heeft er last van.

Wat zou er in het modem verkeerd kunnen gaan waardoor dit steeds gebeurt?

17 Reacties 17
Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Ik vermoed een modem dat aan het eind van zijn Latijn is.

 

Zou je wat foto's kunnen maken van je AOP (hoofdaansluiting) en wat daar op aangesloten zit?

Bijvoorbeeld splitter, kabels, modem, signaal versterker.

Zit vaak in de meterkast.

 

Om je signaal te kunnen beoordelen:

Kun je de up en downstream waarden en netwerkhistorie van je modem hier posten?

 

 Instructies:

 https://community.ziggo.nl/deel-je-tips-en-suggesties-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van... 

MJ77
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Tom,ik heb het stappenplan nagekeken om aan mijn up en downstreamwaardes te komen maar heb een ubee evw3226 modem zonder knop docsis3.0,er staat wel elders een up en downstreamwaarde,maar weet niet of dit het juiste is.

Netwerkhistorie kan ik nergens vinden,en de aansluitingen zal het niet aan liggen,aangezien het bedrade internet perfekt blijft werken.

MJ77
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Zojuist is het draadloze internet weer spontaan gestopt

Zoals je kunt zien,is het wifi signaal heel sterk,maar het internet wordt niet doorgegeven.

Ik heb op zolder op mijn bedrade computer ingelogd op de router en de router geeft geen fouten aan,de bedrade computer heeft gewoon internet. Misschien iemand van ziggo die een idee heeft?

Groetjes marcel

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Zou je wat foto's kunnen maken van je AOP (hoofdaansluiting) en wat daar op aangesloten zit?

Bijvoorbeeld splitter, kabels, modem, signaal versterker.

Zit vaak in de meterkast.

MJ77
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Tom,hierbij wat foto's, de kabel van buitenaf gaat naar de splitter,deze voert 1 signaal naar het modem via een kabel die bijgeleverd was met het modem,ik gok ongeveer een meter lang.

1 signaal gaat naar de versterker,vanwaaruit het verdeeld wordt naar diverse mediaboxen en tv's in huis.

 

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Je hebt geen hoofdaansluiting.

De binnenkomende groene grondkabel is niet correct gestript.

De splitter is verouderd inclusief de 2 kabels die erop aangesloten zijn.

Je modem is verouderd.

 

Ik raad je aan om een monteursafspraak in te plannen.

Je kunt dit regelen door contact op te nemen met Ziggo.

Je kunt ook wachten op een Ziggo moderator die in dit topic langs zal komen om je te helpen met een afspraak inplannen:

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, binnen 1-3 werkdagen langskomen in ieder topic.

Zij hebben Ziggo achter hun naam staan.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten. 

Op de pagina iets naar beneden scrollen.

 

 

MJ77
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Oke bedankt Tom,ga ik doen?

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Graag gedaan!

Houd je ons op de hoogte?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemiddag @MJ77 en welkom op de Community,

Zo te lezen is onze expert @Tom. al flink met je aan het analyseren geslagen. Zo te zien ontbreekt zoals @Tom. ook concludeert het aansluitpunt. Dit moet z.sm. volgens onze richtlijnen aangepast worden. 
Ik heb een afspraak met een netwerkmonteur voor je geregeld om een aansluitpunt (AOP ) te komen plaatsen en de installatie verder in orde te maken. 
De monteur komt op 20 januari 2021 tussen 08:00 uur en 13:00 uur. Mocht het jou dan niet schikken dan is de afspraak via Mijn Ziggo > Mijn Gegevens > Mijn Monteursafspraken te wijzigen. 
Laat je na het monteursbezoek weten wat je bevindingen zijn? 

MJ77
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Paul, ik heb een aantal dagen geleden het modem teruggezet naar fabrieksinstellingen en daarna alles weer ingesteld zoals port forwarding e.d.

Tot op heden geen uitval gehad van het draadloze internet, heb wel gezien dat het modem na de reset de wifi op kanaal 11 uitzend en voorheen was dit kanaal 6,misschien heeft dit ermee te maken gehad?

Ik zal het hier posten als het weer eens uitvalt.

Dus de monteur komt alleen een AOP maken of komt ie zowieso een hele upgrade maken?

Zitten hier ook kosten aan verbonden?

Groetjes...marcel

MJ77
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Inmiddels is het draadloze internet al een aantal keer uitgevallen ondanks de reboot,dus ik zie de monteur wel verschijnen?

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @MJ77 . 

Ik zie dat de monteur inmiddels langs is geweest, je AOP heeft vernieuwd en een nieuw modem heeft aangesloten. Hou je ons op de hoogte hoe het gaat de komende dagen? 🙂 

MJ77
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Lycke,het ziet er weer netjes uit,ik hou je op de hoogte.

Ik heb alleen een vreemd verzoek,zou ik misschien een paar dagen mijn oude modem terug mogen,deze heeft de monteur meegenomen,maar nu kan ik mijn beveiligingscameras niet meer benaderen omdat deze ingeleerd waren op mijn oude netwerk.

De cameras hebben ook geen reset knop en kunnen niet benaderd worden als ze direkt ingeplugd zijn.

Ik heb er totaal niet aan gedacht voordat de monteur kwam

Groetjes marcel

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Poeh, dat wordt lastig (onmogelijk) ben ik bang :-(. Ik heb geen rechtstreeks contact met de betreffende monteur en hij zal de modem gewoon inleveren bij ons. Die kunnen we niet weer terugkrijgen bij jou. Het lijkt me toch dat de camera's een reset mogelijkheid moeten hebben. Wat als je modem stuk was gegaan. Ik kan me niet voorstellen dat dit niet op een andere manier op te lossen is. 
Om wat voor camera's gaat het? Misschien kan ik even met je mee zoeken. 

MJ77
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Lycke,het is helaas onmogelijk om nu de cameras te benaderen omdat ik niet meer in hetzelfde netwerk zit als de cameras,zelfs niet als ze met een kabel rechtstreeks in de router worden gestoken,ik ben al een paar uur bezig met van alles proberen,maar zonder het oude modem is het niet te doen?

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Goedemiddag @MJ77

Het oude modem retour ontvangen is geen optie. We zullen moeten gaan kijken hoe de camera's verbonden kunnen worden met het nieuwe modem. Dit moet namelijk mogelijk wezen. Dat weet ik zeker. Deze moeten op 1 of andere manier handmatig gerest kunnen worden voor situaties als deze of bijvoorbeeld als een modem/router defect raakt plotseling.  Wat voor camera's zijn het exact? Dan zoeken we met je mee hoe dit moet. 

MJ77
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Gianna,1 van de cameras heeft inderdaad een resetknop als ik de behuizing openschroef,dus dat is mazzel, de andere helaas niet.

Ik zal eens proberen om van mijn oude router de ssid en wachtwoord te veranderen zoals deze geprogrammeerd staan in die camera,dan kan die camera iig inloggen op hetzelfde netwerk en kan ik misschien de instellingen veranderen.

Bedankt voor het meedenken iig?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic