Betreft de connectbox.
Laat ik voorop stellen dat ik eigenlijk nooit problemen heb en dat alles volgens het boekje functioneert. Al bijna 1 jaar lang. Ook de Internetsnelheid is stabiel en conform abo. Windows logboeken zijn vrij van Internet fouten.
Dus: niets te klagen.
Maar zo af en toe kijk ik wel eens in het modem en valt mij het volgende op:
Na een modem reset (spanning er af en er weer op na 1 min.) zie ik Pre RS Errors welke bijna alle waarden hebben zo rond de 30.000. Wat betreft de Post RS Errors: hier zie ik dan waarden van zo rond de 10.
Echter, als het modem een tijdje aan staat (uurtje of 6), dan zie ik bij die Pre RS Errors een behoorlijke toename; waarden zo rond de 600.000.000 (!) en Post RS Errors blijkt opgelopen naar rond de 20.
Toen ik het modem vanmiddag uitlas, was-ie na de laatste reset ca. 3 weken online geweest, en zag ik Pre RS waarden van ca. 20.000.000.000 (!!) en Pro RS waarden van rond de 150 a 200.
Bij Upstream zie ik bij T1 t/m T4 uitsluitend nullen staan. Maar ik verbaas me over die Downstream RS Errors. Toen ik het modem vanmiddag uitlas, had-ie na een reset 3 weken aangestaan en
Is dit iets ernstigs ja of nee?
Tussen het AOP en het modem zit er alleen een door Ziggo aangebrachte splitter.
Nogmaals: ik heb verder geen reden tot klagen, maar dit verbaast me wel.