1
Vraag
2
Reacties
SRF

Level 11
  • 516Posts
  • 8Oplossingen
  • 141Likes

Downloadsnelheid van 75 naar100 Mbit/s

Hoe kan het dat sinds de Downloadsnelheid van 75 naar 100 Mbit/s de speedtest van 75 naar ca. 25 Mbits/s is gegaan. Op mijn Laptop is hij gewoon 100, op Mobiel Samsung A51 en Tablet Samsung is hij ca. 25 gegaan. 

Wat zou Oplossing kunnen zijn om het hoger te krijgen. 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15502Likes

Door het opnieuw opstarten van de Deco AP's zijn de apparaten waarschijnlijk overgeschakeld naar 5 GHz en kunnen daardoor 100 Mbps downloadsnelheid halen.

Bekijk in context

5 Reacties 5
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15502Likes

Vermoedelijk is de laptop via 5 GHz verbonden en de telefoon en tablet via 2,4 GHz. Dit kun je via de pagina 'Verbonden apparaten' controleren na inloggen op het SmartWifi modem.

 

Je kunt de 2,4 GHz-radio als volgt instellen:

 

  • Modus: 802.11n
  • Kanaal: 1, 6 of 11
  • Kanaalbreedte: 20 MHz
SRF
Topicstarter
Level 11
  • 516Posts
  • 8Oplossingen
  • 141Likes

Hallo, bedankt voor het antwoord. 

Ik begrijp niet, dat van het ene moment op ander moment de Speedtest omlaag kan gaan, bij gelijk blijvende omstandigheden. 

Waar kan op de Tablet en Mobiel vinden of hij 5 GHz aankan?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15502Likes

Een apparaat is vrij om zelf te schakelen tussen beide frequentiebanden, dit is alleen te voorkomen door gescheiden SSID's (netwerknamen) aan te maken. Uiteraard kan er ook iets anders spelen, maar wat ik in mijn vorige reactie beschreef, ligt het meest voor de hand. Neemt niet weg dat 70 Mbps haalbaar moet zijn via 2,4 GHz, tenzij de ether overvol is.

 

De Galaxy A51 is in ieder geval geschikt voor 5 GHz (802.11ac), voor de tablet ontbreekt het type in je startbericht.

SRF
Topicstarter
Level 11
  • 516Posts
  • 8Oplossingen
  • 141Likes

Hallo, ik ging ervan uit dat Uit / Aan zetten Router voldoende was. Ik had dat al gedaan. 

Ik werk vie Deco Points. Ik heb Herstart uitgevoerd. Apparaten opnieuw gestart. 

Daar kwam uit dat ik met Mobiel en Tablet de Downloadsnelheid van 100 Mbit/s gemakkelijk haal. 

De oudere Mobiel haalde zelfs Downloadsnelheid 40 Mbit/s. 

Dus herstart van Router en Deco's werd de verhoging van Downloadsnelheid van 100 Mbit/s goed verwerkt.

Mogelijk hebben anderen daar ook iets aan.  

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15502Likes

Door het opnieuw opstarten van de Deco AP's zijn de apparaten waarschijnlijk overgeschakeld naar 5 GHz en kunnen daardoor 100 Mbps downloadsnelheid halen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic