snelheid ineens heel traag hier net nieuwe modem 1gb model
zal bijlage meesturen van downstream
ps upload snelheid is wel 51 md download is tussen de 80 a 120 mb
kabels zitten allemaal goed
de moden staat in brige mode
Opgelost! Ga naar oplossing.
Dat is inderdaad de volgende stap.
Een moderator (Ziggo-medewerker) kan een monteursafspraak inplannen en komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
In de downstream zijn vermogen en MER (signaal/ruis-verhouding) aan de lage kant, zeker op de hogere frequenties. Op het OFDM-kanaal is CER (ruis) aanwezig, de uncorrectable errors zouden 0 moeten zijn.
Welk merk en type eigen router gebruik je? Is QoS hierop ingeschakeld?
Zou je ook de snelheid willen testen met een PC direct op het modem aangesloten? Hiervoor moet het modem waarschijnlijk opnieuw opgestart worden (i.v.m. MAC-filter op het modem is de kans groot dat de PC anders geen WAN-toegang ontvangt), met alleen de PC aangesloten c.q. de router afgekoppeld.
We waren met maar liefst drie man tegelijk aan het typen...
het vermogen is aan de lage kant, kun je een foto plaatsen van waar ziggo de woning binnenkomt? vermoedelijk moet het aop vervangen worden
Dag @Jm1968
Uit je bericht maak ik op dat ineens heel traag is en dat is natuurlijk ontzettend balen.
Zou je om mogelijke oorzaken uit te sluiten: een foto kunnen plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je/jullie huis binnenkomt (AOP) met eventuele splitters, signaalversterkers en het modem op de foto?
@tobiastheebe schreef: “We waren met maar liefst drie man tegelijk aan het typen...”
We zijn net vliegen...
Het AOP (TRAS-1000 of DIO-01) is verouderd en ongeschikt voor DOCSIS 3.1, deze moet vervangen worden door een btv 01-SET, hiervoor is een monteursafspraak noodzakelijk.
Zou je nog naar de andere vragen in mijn bovenstaande reactie willen kijken?
wij gebruiken de versterker niet meer hier dus daar heb ik geen foto van gemaakt 😉
die btv 01-SET kan ik zelf wel plaatsen toch ???
Het AOP valt onder de verantwoordelijkheid van Ziggo, zelf vervangen is niet toegestaan.
En dat is gratis 🙂
oke dus monteur afspraak maken
Dat is inderdaad de volgende stap.
Een moderator (Ziggo-medewerker) kan een monteursafspraak inplannen en komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.
ik regel zelf wel een monteur ik zit namelijk met een ziekenhuis bed wat in de pad staat waar alles binnen komt .ivb met vrouw ;-}
bedankt allemaal
Natuurlijk ook prima om zelf een monteursafspraak te regelen, houd je ons op de hoogte?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.