serc

Level 4
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes

Downloadsnelheid traag bij gebruik VPN en torrent

 Ik heb last van trage internet verbinding zodra ik VPN en torrent aan heb staan, zonder VPN aan haal ik zowel bedraad als wireless met gemak de beloofde snelheid. Als ik VPN gebruik dan zakt mijn snelheid met 80% (20-35 Mbps). Nu heb ik in een oude topic gereageerd over deze bekende probleem, maar geen reactie van moderator.Is het mogelijk om mijn connection box te ruilen met een Ubee 1318. Hierbij ook mijn upload en download snelheden erbij.

39 Reacties 39
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

kun je een foto maken van de hoofdaansluiting het aop (abonnee overname punt) en die uploaden in het topic

serc
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes

Hierbij mijn AOP aansluiting 

Dewiss

Level 4
  • 37Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

Bij bijna alle VPV verbindingen haal je nooit de maximum snelheid 😉

 

"In terms of speed, your VPN can only be as fast as your internet connection. In fact, slight drops of around 10-20% in speed are absolutely normal when using a VPN, since their main priority should always be security and privacy."

 

https://nordvpn.com/nl/blog/does-vpn-slow-down-internet/

serc
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes

Dat begrijp ik maar 80% vertragen is toch te veel.

serc
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes

Zijn er nog mod of medewerkers van Ziggo die mij verder kan helpen 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

het aop en de splitter zijn verouderd en dienen vervangen te worden

 

een moderator kan kosteloos een monteur inplannen 

ook kan een moderator een poa-01-b splitter opsturen (kan ook door de monteur geleverd worden) voor op het aop

ik raad aan om op de poa-01-b het modem en een versterker aan te sluiten en de op de versterker de tv’s

een 3 way splitter (poa-3-upc) kan ook een optie zijn maar dempt mogelijk het signaal te veel

serc
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes

Mijn 4 weg splitter is vertakt naar 2 mediaboxen en connect box. Zie foto. Als ik de juiste spullen krijg toegestuurd dan kan ik dit zelf plaatsen.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

zelf aan het aop en of de binnenkomende kabel (groene/grijze coax) sleutelen is niet toegestaan 

voor het vervangen van de aop zal een monteur ingepland moeten worden

 

een splitter kan uiteraard wel door ziggo geleverd worden zal waarschijnlijk een 2way splitter zijn

serc
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes

Prima, laat maar een monteur inplannen, ik ga vanuit dat dit kosteloos is.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

is uiteraard kosteloos 

 

 

serc
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes

Ok wanneer zou een monteur kunnen komen. 

serc
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes

Ik heb zelf monteur geregeld via ziggo helpdesk, monteur staat gepland voor aanstaande donderdag middag.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

mooi

laat je weten hoe het met de verbinding gaat nadat de monteur is geweest

serc
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes

Dat zal ik zeker doen 

serc
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes

Monteur is langs geweest en heeft bekabeling vernieuwd maar euvel is nog steeds aanwezig.

Ziggo helpdesk gebeld maar zij kunnen met geen mogelijkheid ubee 1318 sturen.

Dus was hun vraag of ik hier via een moderator of medewerker moest doorgeven, dus bij deze. Ik heb bijgevoegd een foto van de speedtest met en zonder VPN aan, ook van de AOP aansluiting 

Ziggo medewerker heeft dit genoteerd dus is bij hen bekend van de omruiling.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

je zou het witte kapje nog van de splitter kunnen verwijderen maar gezien de snelheid zonder vpn prima is zou dat weinig verschil maken.

 

welkt de vpn via een andere verbinding wel snel. de snelheid van een vpn verbinding is ook afhankelijk van de vpn server waar je verbinding mee maakt  

 

serc
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes

Vpn werkt prima op andere netwerk dus daar ligt het niet aan. Graag een moderator of medewerker een Ubee 1318 opsturen zoals beloofd door ziggo helpdesk.

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Goedemorgen @serc! Ik begrijp dat je al enige tijd bezig bent met het verbeteren van je downloadsnelheid bij het gebruik van een VPN verbinding. Jammer dat het euvel nog steeds aanwezig is ondanks alle inspanningen en het bezoek van de monteur 😞

Ik bestel het Ubee non-wifi modem voor je en deze komt je kant zo snel als mogelijk op. Uiteraard hoop ik dat dit voor de nodige verbetering zorgt. Houd je ons op de hoogte en deel je je bevindingen met ons zodra je het nieuwe modem in gebruik hebt? We horen het graag!

serc
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes

Ubee non-wifi modem ontvangen en geïnstalleerd, op zich gaat het beter maar heb last van fluctuaties vwb snelheid. Ik had een blauw DS lampje branden van de Ubee modem maar na reset weer weg. Ik plaats hier foto’s met upload en download gegevens, misschien kan een moderator of medewerker naar kijken of alles in orde is. Speedtest bedraad gedaan met laptop

Uitgelicht topic